2022-03-20, 00:18
Avslutad
Både Alcaraz och Nadal tränas av forna spanska världsettor: Moya för Nadal, Fererro för Alcaraz. Så tre spanska världsettor i stadion idag (om Moya är där, tycker inte jag sett honom?), plus en som mycket väl kan bli det.

Alcaraz har grym jävla power. Men han missar väl fortfarande lite mycket.
Citera
2022-03-20, 01:52
Medlem
calina85s avatar
Vilka jävla väderförhållanden i IW idag😁😱. Tur för spelarna att det bara är bäst av tre set. Liknar till och från en fars🤐.
Måste ju vara vindhastighet på uppåt 15 m/s? Jag tycker utomhustennis börjar bli svårhanterat bara det närmar sig 5 m/s😑. Stackars satar! 😔

Edit: Undrar hur de räknar unforcedstatistiken denna match 😁🥺?

Edit 2: Är det het vind som blåser in likt Nevadaöknen har eftersom det är en öken här med? Såna fall måste det ju vara ännu värre än om det kommer svala vindar?
Senast redigerad av calina85 2022-03-20 kl. 01:58.
Citera
2022-03-20, 02:08
Medlem
Otroligt starkt av Alcaraz att komma tillbaka. Normalt ska vinden gynna den betydligt mer rutinerade Nadal, men frågan om det varit så denna gång. Alcaraz hade en svacka men kändes som han hittade en andra andning i matchen, ett sätt att hantera vinden, medan Nadal blivit frustrerad. Samtidigt så höll Nadal en mycket hög nivå i första set. Vinden tillät honom inte att hålla samma nivå i andra. Ingen vet förstås om han hade hållt nivån ändå.

Håller Nadal som knapp favorit till tredje, men inte mer än så.
Citera
2022-03-20, 02:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Ledsen, amigos. Men när ni envisas med att spela tjugo minuter långa game så kan ni inte förvänta er att folk ska orka hålla sig vakna i tre set på våra längdgrader. Men lycka till i ökenvindarna.
Citera
2022-03-20, 02:40
Medlem
DeadLikeMes avatar
Hög nivå på tennisen i tredje. Känns lite som en Nadal-Djokovic match där solklara vinnare på nåt sätt kommer tillbaks. Men fördel Alcaraz som servar bättre och missar mindre nu.
Citera
2022-03-20, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Hög nivå på tennisen i tredje. Känns lite som en Nadal-Djokovic match där solklara vinnare på nåt sätt kommer tillbaks. Men fördel Alcaraz som servar bättre och missar mindre nu.

Alcaraz har varit minst lika bra i tredje. Men att säga att han har fördel skulle jag inte säga. Han är mer ojämn i egen serve, även om det gått bra hittills i tredje. Dessutom servar Nadal först, vilket är en viss fördel i slutskedet av matcher.
Citera
2022-03-20, 02:59
Avslutad
Crazy jävla vind där i set 2. Lite bättre i set tre, vad jag kunde se. Nadals syrra är het. Jag hade fyra favoritspelare i semi, så jag hade nästan varit nöjd med vilket resultat som helst. Men att Nadal vinner är förstås att föredra.
Citera
2022-03-20, 03:02
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Alcaraz har varit minst lika bra i tredje. Men att säga att han har fördel skulle jag inte säga. Han är mer ojämn i egen serve, även om det gått bra hittills i tredje. Dessutom servar Nadal först, vilket är en viss fördel i slutskedet av matcher.

Fördel hittills i setet kanske jag skulle sagt. I avgörande läge är det nästan alltid fördel Nadal :P. Tredje set måste ändå va bästa tennisen jag sett i år. Vem på touren ska kunna slå Alcaraz om några år?
Citera
2022-03-20, 03:07
Medlem
Citat:
Fördel hittills i setet kanske jag skulle sagt. I avgörande läge är det nästan alltid fördel Nadal :P. Tredje set måste ändå va bästa tennisen jag sett i år. Vem på touren ska kunna slå Alcaraz om några år?

Jo, mycket hög kvalitet. Även första set. Andra set lägre kvalitet på grund av vinden. Men Alcaraz har alla förutsätningar att bli riktigt bra, bara en allvarlig skada eller rejäla motivationsproblem kan hindra honom från att bli en absolut toppspelare. Topp tio kommer han definitivt vara vid årets slut, om inget rejält oförutsett inträffar. Topp fem är ingen omöjlighet.
Citera
2022-03-20, 04:51
Bannlyst
Citat:
Hög nivå på tennisen i tredje. Känns lite som en Nadal-Djokovic match

Alcaraz spelstil påminner om Djokovic. Rörelsemönster, hans stön och den blå tröjan. Jaja, pisk mot Rafa alltså, men den grabben har en ljus framtid.

Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Din första magkänsla var nog rätt. Vilken jäkla kalastennis av Fritz här i inledningen.

Ja, man ska aldrig ändra sig. Tur att jag inte spelade pengar på den svajige Rublev. Märklig spelare, att man kan vara så sjukt ojämn.
Citera
2022-03-20, 09:59
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Nadals syrra är het.

Halvsyrra? Ingen likhet alls med Rafa, blond och mycket yngre. Har aldrig sett henne på alla år som jag följt Nadal.

Citat:
Jag hade fyra favoritspelare i semi, så jag hade nästan varit nöjd med vilket resultat som helst. Men att Nadal vinner är förstås att föredra.

Men han vinner ju alltid Är det 20-0 han har i år nu? Snart 21-0. Håller du på Malmö FF i fotboll också?
Citera
2022-03-20, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Är det 20-0 han har i år nu? Snart 21-0.

Ja, tror att de sa 20-0 i år. Fritzen borde han städa av relativt enkelt, tror att det blir en ganska tråkig final. Inget ont om jänkaren, men man vill se ett "större" namn i en så stor final, men undre halvan var ett skämt.

Snart börjar grussäsongen, Nadal kommer säkert att fortsätta att ånga på. Utan Thiem och Djokovic är vägen vidöppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in