2021-10-21, 21:09
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Disneyskurken slog ut Murray, 6-4, 7-6(6)

Jag hade gärna sett Murray slå nazisten. Hade de mötts i fornstora dagar så hade Murray gjort slarvsylta av disneyskurken.

Märkligt nog så möttes de för första gången idag(om jag fattat rätt?). Schwartzman är väl 30? De borde ha träffat på varandra tidigare i karriären kan man tycka..
Senast redigerad av TupolevTu-144 2021-10-21 kl. 21:19.
Citera
2021-10-21, 21:27
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Kul att Murray fick dra det längsta strået. Även om jag inte hade missunnat Tiafoe en vinst. Den här typen av matcher förtjänar nästan två stycken vinnare. Heroisk insats av Tiafoe! Murray - Outstanding!
Nästan 4h lång match(bäst av 3)! Måste nästan vara något slags rekord..

Någon som vet hur lång den längsta 3sets-matchen genom tiderna är(givet tiebreak i alla set som här i Antwerpen)?

Kan bidra med maratonmatcher från i år jag tittade på iaf. Visserligen WTA men det är också matcher
Begu vs Konta höll på i 3 h 32 min.
Giorgi och Sorribes Tormo spelade i 3 h 51 min(!).
Båda dessa matcher hade två tiebreak och extremt jämna i övrigt.
Giorgis match är den längsta jag sett i en vanlig tresetsmatch.
https://www.tennis365.com/wta-tour/watch-three-hours-and-51-minutes-later-sara-sorribes-tormo-beats-camila-giorgi-in-sixth-longest-wta- match-in-open-era/
Citera
2021-10-21, 21:31
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Disneyskurken slog ut Murray, 6-4, 7-6(6)

Jag hade gärna sett Murray slå nazisten. Hade de mötts i fornstora dagar så hade Murray gjort slarvsylta av disneyskurken.

Märkligt nog så möttes de för första gången idag(om jag fattat rätt?). Schwartzman är väl 30? De borde ha träffat på varandra tidigare i karriären kan man tycka..
Lät så osannolikt att jag kollade upp det och det stämmer. Undrar hur det ens är möjligt. Vissa möter ju samma var och varannan turnering känns det som 🤔
Citera
2021-10-21, 21:34
Avslutad
Så US-open-vinnaren Raducanu åkte ut i första omgående. Luktar illa lång väg.
Citera
2021-10-22, 13:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Dubbelsagan (nåja) Harris/Malisse fortsätter i Antwerpen. De slog förstaseedade paret Dodig/Melo och är klara för semifinal. Quality never goes out of style.

I Moskva hade hemmahoppet Rublev ingen bra dag. Först ut i singel mot Mannarino, sedan samma öde i dubbel i par med Khachanov mot ett finskt-nederländskt par.
Citera
2021-10-22, 17:31
Medlem
Kul med lite serv/volley fransosen Rinderknech riktigt duktig
Citera
2021-10-22, 18:18
Medlem
Fransosen räckte inte till helt väntat iofs, Sinner blivande topp 5?
Otroligt bra med pandemin var att det löjliga och för oss tittare att det irriterande handuksspringet på banan är borta
Citera
2021-10-22, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av billigost

One hit wonder.
Citera
2021-10-22, 19:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost

Första omgången av vad? Och vad är det som luktar illa? Osten?
Citera
2021-10-23, 20:01
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Discoturken(eller vad ni kallar honom för ) fick in en bagel på Brooksby i semifinalen, imponerande! Men det tar det nog stopp i finalen för nazi-skurken? Eller vad tror ni, Sinner brukar vara stark när han går till final i de här småturneringarna på touren(250p).

Kul finalpar i Moskva förresten, veteranen Cilic mot ”gubben i lådan”, Karatsev.

Tyckte någon skrev att Karatsev hade en (teoretisk) chans att nå slutspelet iom att Nadal ställt in. Måste väl vara en väldigt ”teoretisk” möjlighet iså fall? Han lär ju ha 5-6 gubbar framför sig i racet till Turin, även om han vinner imorgon(har iofs inte studerat rankningen, racet, på någon vecka).

Hursomhelst, Karatsev är ju verkligen årets utropstecken, vilken häftig resa han gjorde på rankingen. Vem trodde han skulle hålla i formen från AO, då han dök upp från ingenstans. Det är sådana berättelser vår sport behöver! Skulle han på något ”omöjligt” sätt lyckas gripa sista platsen till Turin så vore det ju den perfekta avslutningen, pricken över i:et!
Senast redigerad av TupolevTu-144 2021-10-23 kl. 20:14.
Citera
2021-10-24, 17:08
Medlem
ingetbranicks avatar
Mikael Ymer fortsatte sin Rysslandsturné med ytterligare en förlust, nu direkt i kvalet i St Petersburg mot den avdankade ryssen Donskoj, rankad 149. Svensk tennis
Citera
2021-10-24, 17:22
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Discoturken(eller vad ni kallar honom för ) fick in en bagel på Brooksby i semifinalen, imponerande! Men det tar det nog stopp i finalen för nazi-skurken? Eller vad tror ni, Sinner brukar vara stark när han går till final i de här småturneringarna på touren(250p).

Kul finalpar i Moskva förresten, veteranen Cilic mot ”gubben i lådan”, Karatsev.

Tyckte någon skrev att Karatsev hade en (teoretisk) chans att nå slutspelet iom att Nadal ställt in. Måste väl vara en väldigt ”teoretisk” möjlighet iså fall? Han lär ju ha 5-6 gubbar framför sig i racet till Turin, även om han vinner imorgon(har iofs inte studerat rankningen, racet, på någon vecka).

Hursomhelst, Karatsev är ju verkligen årets utropstecken, vilken häftig resa han gjorde på rankingen. Vem trodde han skulle hålla i formen från AO, då han dök upp från ingenstans. Det är sådana berättelser vår sport behöver! Skulle han på något ”omöjligt” sätt lyckas gripa sista platsen till Turin så vore det ju den perfekta avslutningen, pricken över i:et!

Discoturken Starkt av Schwartzman att gå till final i Antwerpen efter att ha varit i semi i Indian Wells. Många andra som var där har haft problem den här veckan och även brutit matcher. Nio timmars tidsskillnad är inte att leka med. Men mot Sinner ska han inte ha nåt att hämta, och har det så här långt inte heller. 6-2 i första (visas på Eurosport 2).

Håller med om Karatsev, vem hade det trott det för ett år sen? Men 27 år är ju det nya svarta, har vi kommit överens om. Många däromkring som gått framåt rejält i år (eller rentav slagit igenom på allvar).

Apropå turkar så finns det faktiskt några på gång. Två deltog i Indian Wells, och en av dem, Cem Ilkel, rankad 166, lyckades även kvala in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in