2020-11-22, 21:08
Medlem
När Maria i slutet av 2:a sa att det osade ett 3 då tänkte jag hur fan kan hon känna det men hon hade ta mig fan rätt
Citera
2020-11-22, 21:11
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
När Maria i slutet av 2:a sa att det osade ett 3 då tänkte jag hur fan kan hon känna det men hon hade ta mig fan rätt

Vad hände med tiebreak-maestron, Thiem? Tar ledningen med 2-0 och förlorar sen sju raka poäng!?
Citera
2020-11-22, 21:34
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Vad hände med tiebreak-maestron, Thiem? Tar ledningen med 2-0 och förlorar sen sju raka poäng!?

Starkt av ryssen!

Fun facts!

Medvedev har en del gemensamt(än så länge) med en annan Medvedev, Andrei Medvedev

* Båda har varit rankade 4:a i världen som bäst

* Båda har varit i final i en GS som de torskade i fem set(Andrei spelade RG-final mot Agassi 2-3)

* Båda är nästan 2 m långa.

Citera
2020-11-22, 21:57
Medlem
Stefan4s avatar
Ytterligare fun fact:

Den senaste slutspelsvinnaren som förlorat det första setet i både semifinalen och finalen i samma turnering är spanjoren Alex Corretja. 1998 slog han först Sampras i semin med 4-6, 6-3, 7-6(3) och därefter landsmannen Moya i finalen med 3-6, 3-6, 7-5, 6-3, 7-5. Det var bäst av fem set i finalen på den tiden.
Citera
2020-11-22, 22:01
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Starkt av ryssen!

Fun facts!

Medvedev har en del gemensamt(än så länge) med en annan Medvedev, Andrei Medvedev

* Båda har varit rankade 4:a i världen som bäst

* Båda har varit i final i en GS som de torskade i fem set(Andrei spelade RG-final mot Agassi 2-3)

* Båda är nästan 2 m långa.

Men inget släktskap, alltså? Har velat fråga tidigare, men inte vågat

Grattis, Daniil! Kul och välförtjänt.
Citera
2020-11-22, 22:12
Avslutad
Kommer ihåg nåt klipp där Bengt Grive, tror jag, totalt rostar Ivan Lendl för att han knappt ens kunde le när han vunnit Stockholm Open. Där tror jag förvisso också att Lendl knappt brydde sig, medan Medvedev helt klart är glad. Men de här icke-celebrations känns ändå lite tråkiga, särskilt när man nu ser videon med flashbacks från tidigare vinnare.

Han är skön Medvedev, och en av de jag håller på, men fan, lite passion när han vinner vill jag fan se. Nästan som han dissar hela turneringen när han gör så där.
Citera
2020-11-22, 22:13
Medlem
Stefan4s avatar
Medvedev och Thiem kommer vinna många titlar de närmaste åren, den saken är säker.

Ryssen har 7-0 mot topp-10 rankat motstånd under november månad.
Citera
2020-11-22, 22:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Kommer ihåg nåt klipp där Bengt Grive, tror jag, totalt rostar Ivan Lendl för att han knappt ens kunde le när han vunnit Stockholm Open. Där tror jag förvisso också att Lendl knappt brydde sig, medan Medvedev helt klart är glad. Men de här icke-celebrations känns ändå lite tråkiga, särskilt när man nu ser videon med flashbacks från tidigare vinnare.

Han är skön Medvedev, och en av de jag håller på, men fan, lite passion när han vinner vill jag fan se. Nästan som han dissar hela turneringen när han gör så där.

Frånvaron av publik spelar nog in. Det är fan så mycket lättare att jubla när fullsatta läktare jublar i kapp, och även att visa känslor överlag. Det blir en del av showen, så att säga. En cool katt som Medvedev hade nog känt sig lite fånig om han hade börjat hoppa jämfota och skrika ut sin glädje inför ögonen på Thiem och domaren
Citera
2020-11-22, 22:30
Medlem
Stefan4s avatar
För 11 år sedan besegrade en annan ryss den då regerande US Open mästaren i finalen av ATP-slutspelet.

Den gången var det Davydenko som satte del Potro på plats (6-3, 6-4)

---
Finalfältet höll för övrigt rätt hög klass även i det slutspelet.

1. Federer, 2. Nadal, 3. Djokovic, 4. Murray, 5. del Potro, 6. Davydenko, 7. Verdasco, 8. Söderling
Senast redigerad av Stefan4 2020-11-22 kl. 22:37.
Citera
2020-11-22, 22:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Frånvaron av publik spelar nog in. Det är fan så mycket lättare att jubla när fullsatta läktare jublar i kapp, och även att visa känslor överlag. Det blir en del av showen, så att säga. En cool katt som Medvedev hade nog känt sig lite fånig om han hade börjat hoppa jämfota och skrika ut sin glädje inför ögonen på Thiem och domaren

Måhända, men jag kollade just när han vann Cincinnati och Shanghai, och det var i princip samma sak.

Ingen stor grej, dock.
Citera
2020-11-23, 09:47
Medlem
Abstinens.
Citera
2020-11-23, 10:45
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Abstinens.

Vi har ju härliga Challengers i Lima och Sao Paolo som börjar idag!

Angående Medvedev så har han sagt att det är "hans grej" att inte fira när han slagit in matchbollen. Ungefär som en fotbollsspelare som inte rör en min när han gjort mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in