2022-02-04, 21:44
Medlem
Gasquet ser faktiskt lite trött ut.
Citera
2022-02-04, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Jag har alltid gillat Gasquet.

Råkade stöta på lite videor med hans run i Monte Carlo 2005 för ett tag sen. Var 18 år och slog ut Federer i kvarten (räddade matchballar, precis som han just gjorde mot Ymer, kanske bara en, dock). Fick sen stryk av Nadal i semin, men det var en tight match, där han tog första set i tiebreak.

Gjorde också premiär i Monte Carlo 2002, när han var 15. Där runt 2005 hade man kunnat tro att han skulle bli ett stornamn, men så blev det ju inte riktigt, trots 15 titlar och 3 GS-SF. Nu känns det som han mest är känd för att vara Nadals personliga punching bag (0-17 h2h).

Tänkte skriva att jag tror Ymer tar detta redan innan han breakde för 1-0. Rischaaaar ser trött ut.
Citera
2022-02-04, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Råkade stöta på lite videor med hans run i Monte Carlo 2005 för ett tag sen. Var 18 år och slog ut Federer i kvarten (räddade matchballar, precis som han just gjorde mot Ymer, kanske bara en, dock). Fick sen stryk av Nadal i semin, men det var en tight match, där han tog första set i tiebreak.

Gjorde också premiär i Monte Carlo 2002, när han var 15. Där runt 2005 hade man kunnat tro att han skulle bli ett stornamn, men så blev det ju inte riktigt, trots 15 titlar och 3 GS-SF. Nu känns det som han mest är känd för att vara Nadals personliga punching bag (0-17 h2h).

Tänkte skriva att jag tror Ymer tar detta redan innan han breakde för 1-0. Rischaaaar ser trött ut.
Han såg inte bara trött ut han VAR trött, tycker ändå att han spjärnade emot riktigt bra. Hatten av för Ymers denna dag
Citera
2022-02-05, 12:46
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

17 år och 17 förluster senare ... Det trodde han nog inte efter det där första mötet som han var nära att vinna.

Är lite orolig för Mikael Ymers hälsa inför semifinalen mot Zverev. Den tyska stenkrossen mal på - 6-0 6-1 mot Mannarino i kvarten
Citera
2022-02-05, 13:37
Avstängd
Riktigt skoj och se Elias hittills idag. Distinkt forehand
Citera
2022-02-05, 15:39
Medlem
OS igång. Varför är jag så opepp? Annat var det på 80-talet. Man räknade ner dagarna. Satt uppe mitt i natten och tittade på invigningen. Läste varenda spalt man kunde komma över i Expressen. Men nu är OS igång. Och jag tittar hellre på Ymrarna. Tittar hellre på NHL-hockey än OS-hockey. Det är väl det stora utbudet i övrigt som gör att man mer eller mindre struntar i OS.
Citera
2022-02-05, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Är lite orolig för Mikael Ymers hälsa inför semifinalen mot Zverev. Den tyska stenkrossen mal på - 6-0 6-1 mot Mannarino i kvarten

Öh, 6-1, 6-0 blev det allt. Do you even lift, bro?

Citat:
OS igång. Varför är jag så opepp? Annat var det på 80-talet. Man räknade ner dagarna. Satt uppe mitt i natten och tittade på invigningen. Läste varenda spalt man kunde komma över i Expressen. Men nu är OS igång. Och jag tittar hellre på Ymrarna. Tittar hellre på NHL-hockey än OS-hockey. Det är väl det stora utbudet i övrigt som gör att man mer eller mindre struntar i OS.

Johaug får mig att kaskadspy, samt att jag fått mitt segersug tillfredsställt så det räcker typ ett år med Nadals seger i AO. Men håller med, jag är också helt bortkopplad från OS.

Två matchbollar för Ymer! Får se om man kan se några bollar mot Zverev ikväll också. Lär dock bli svårt. Zverev verkar ha tajmat formen perfekt, med lite uppvärming i Australien för att nå toppen i Montpellier när det verkligen gäller.

En till matchboll, en nära miss av Ymer. Bor 5 miljoner människor i Pune.
Senast redigerad av fryskyl 2022-02-05 kl. 16:16.
Citera
2022-02-05, 16:30
Medlem
Gah.
Citera
2022-02-05, 16:31
Avstängd
Äsch då, men bästa jag sett sv Elias hittills!! Hade vart kul om han äntligen håller denna nivån nu.
Citera
2022-02-05, 16:32
Medlem
Elias blev lite spänd vid sina matchbollar och bjöd in Sousa lite onödigt
Citera
2022-02-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Elias blev lite spänd vid sina matchbollar och bjöd in Sousa lite onödigt
Efter första matchbollen ångrade han nog att han returnerade så vekt på en andraserve. På andra matchbollen fick han chansen igen på en andraserve. Och då överkompenserade han. Synd.
Citera
2022-02-05, 16:40
Medlem
Citat:
Efter första matchbollen ångrade han nog att han returnerade så vekt på en andraserve. På andra matchbollen fick han chansen igen på en andraserve. Och då överkompenserade han. Synd.
Tråkigt antagligen hans första och sista chans att nå en final i ATP som dessutom skulle blivit nordisk!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in