2009-11-25, 17:57
Medlem
Varför är han klar för semifinal? Är det för att han vunnit båda matcherna i två raka båda matcherna?

Det kan fortfarande bli totalt tre spelare som hamnar på två vunna och då avgör sällan inbördes möten.
Citera
2009-11-25, 17:59
Medlem
elitzs avatar
Fy fan va najs!
Robin alltså, vilken man!
Citera
2009-11-25, 18:02
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidAndroid
Varför är han klar för semifinal? Är det för att han vunnit båda matcherna i två raka?

Det kan fortfarande bli totalt tre spelare som hamnar på två vunna och då avgör sällan inbördes möten.
söderling har vunnit sina matcher med 2-0 i set....typ all statistik talar för söderling.
Citera
2009-11-25, 18:06
Medlem
Akiyoshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidAndroid
Varför är han klar för semifinal? Är det för att han vunnit båda matcherna i två raka båda matcherna?

Det enda sättet som det kan bli tre på två vunna är om de två blir Davydenko och Djokovic.

Djokovic har 2-3 i setskillnad
Söderling har 4-0 i setskillnad

Djokovic kan ej gå om Söderling, därför är Söderling klar.
Citera
2009-11-25, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
söderling har vunnit sina matcher med 2-0 i set....typ all statistik talar för söderling.

Okej. Jag har räknat nu och inser att det bara är Davydenko som kan få bättre statistik än Söderling, i det fallet att tre stycken hamnar på två vunna matcher.

Jag litade bara inte på aftonbladet eftersom det inte stod nåt om att han var klar på turneringens hemsida
Citera
2009-11-25, 18:42
Medlem
Thebabblarns avatar
blev lite orolig när söderling missar så många bollar framme på nätet. djokovic gav ju upp efter söderling får 2-1 i andra. . vi kan redan börja snacka om finalen : federer - söderling (kan ju fan inte se matchen på betfair , så jag fick titta på bet365 med förstoringsglas, och där avbröts det efter första set, så då fick jag titta på japansk streaming )
Senast redigerad av Thebabblarn 2009-11-25 kl. 18:45.
Citera
2009-11-25, 18:50
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Fantastiskt fin match av Söderling. Fidde Rosengren tror tydligen fortfarande att det skall bli Söderling - Novak Djokovic i finalen.

Ganska märkliga backhandvolleymissar och dåligt nätspel av Robin, men i i slutändan var det nog riktigt att gå på nät ändå. Härligt att se hur han drev Djokovic från hörn till hörn. Enligt statsen innan match har Djokovic spelat ett trettiotal fler vinstmatcher än Robin i år. Serben har nog rätt till att klaga på att vara lite sliten
Citera
2009-11-25, 18:52
Bannlyst
Gud vad söderling har blivit grym den senaste tiden, verkligen imponerande. Hoppas han går hela vägen.
Citera
2009-11-25, 18:53
Medlem
Castlevanias avatar
Någon mer än jag som tyckte Fidde var ovanligt tystlåten i andra set? Kändes som han var lika chockad som oss åskådare över de stora siffrorna. 6-1 är mäkta imponerande. Milda matilda!

Davydenko - Nadal senare ikväll. Davy får anses som hyfsat stor favorit. Intressant att se hur mycket Nadal kan störa ryssen.
Citera
2009-11-25, 19:05
Medlem
FabioAugustos avatar
Bra spel och kanske även resultat i de återstående 2-3 matcherna borde väl innebära Årets manliga idrottare till Söderling? Ser inte vem som ska kunna konkurrera förutom Zlatan, men där måste nästan Söderling gå före med den utvecklingen. Jerringpriset går ju bara till dom som fått mest rubriker, så där blir det nog tyvärr Zlatan.
Citera
2009-11-25, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
nu har han oxå otrolig chans att nå final oxå i och med att federer är princip klar grupp 1a i andra gruppen...de kan inte mötas i semi. 1orna möter 2orna från andra gruppen

söderling möter alltså delpotro eller murray. verdasco har en liten chans om federer spöar del potro med 2-0 och verdasco tar murray med 2-0 (tror jag iaf?)[/b]

Faktum är att Federer inte alls är klar gruppetta. Han kan sluta 1a,2a och 3a och åker troligen ut om han får stryk mot Del Potro! Grupptvåa blir han dock bara om han får stryk mot JMDP med 1-2 och Murray vinner med 2-1 eller förlorar mot Verdasco (tror jag). Så Söderling borde undvika honom i semin hur som helst.
Citera
2009-11-25, 19:13
Medlem
NirvanAs avatar
Undra om inte Federer är som ett spöke och psykologisk spärr för Söderling? Oavsett hur bra han lirar kommer Federer att stå som slutsegrare, rätt troligt scenario känns det som
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in