2009-11-20, 21:29
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Ja, det var som fan. Ser ut som om han har gått ner väldigt mkt i vikt.
Kanske har med de privata problemen att göra eller helt enkelt att han har gått ner så pass att han har börjat fatta att hans kropp inte håller länge till när han är så muskulös.

Har kanske med päronens skilsmässa att göra, Rafael verkar ju vara en rätt känslig grabb.

I övrigt så tror jag att Nadal kommer få svårt att utmana Djokern och grabbarna på hardcourt eller matta i framtiden.

Söderling framförallt har strippat Nadal på hans magiska mantel av oslagbarhet när han slog honom i Paris.
Precis som Nadal klädde av Federer när han nollade honom i RG 08.

Djokovic ser läskigt stark ut, Murray är svårbedömd men hemma i Jolly Old..

Är Verdasco färdig med sina groupies för i år? Om inte så kommer han kamma absolut noll i London.
Citera
2009-11-20, 22:35
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Har kanske med päronens skilsmässa att göra, Rafael verkar ju vara en rätt känslig grabb.

I övrigt så tror jag att Nadal kommer få svårt att utmana Djokern och grabbarna på hardcourt eller matta i framtiden.

Söderling framförallt har strippat Nadal på hans magiska mantel av oslagbarhet när han slog honom i Paris.

Är Verdasco färdig med sina groupies för i år? Om inte så kommer han kamma absolut noll i London.

ja fan verdascos form är klart den svagaste av alla i atp slutspelet.
ett tag sen han vann över en topp 10 spelare tror jag?
Citera
2009-11-20, 22:35
Medlem
pirates avatar
Citat:

Jag tror likadant om Nadal och hans framtid. Tyvärr tror jag inte vi får se Nadal i sitt gamla forna jag. Han kommer visserligen att vara där framme och hugga men tror inte han kommer att kunna utmana Federer, Djokovic, Murray och möjligtvis JMDP. Tyvärr verkar hans knäskada gjort så att han på nåt sätt blivit svagare i sina slag, visst han är snabbare men kraften verkar ha försvunnit i.o.m hans viktminskning.
Citera
2009-11-20, 23:04
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
ja fan verdascos form är klart den svagaste av alla i atp slutspelet.
ett tag sen han vann över en topp 10 spelare tror jag?

Ja, Verdasco har skördat frukterna från sin tid i Australien ett bra tag..

Men i Melbourne var han iofs jävligt grym, kanske t.o.m värdig vinnare av hela skiten, det var en "run" lik den Söderling gjorde i Franska öppna.. hatten av för det.
Senast redigerad av stuka 2009-11-20 kl. 23:06.
Citera
2009-11-21, 02:09
Medlem
Kongo_89s avatar
noterat från magnus normans blogg-söderling tränar med murray imorgon :P
Citera
2009-11-21, 16:57
Medlem
Castlevanias avatar
Prel. starttider hämtat från Unibet.

Söndag

14:15 - Murray - Del Potro: 1

Murray brukar ha lätt mot den gänglige argentinaren som dessutom inte är helt skadefri. Frågan är om han kan fullfölja gruppspelet eller om Tsonga kallas in.

20:45 - Federer - Verdasco: 1

Schweizaren har inte tappat set på tidigare möten och lär inte göra det nu heller. Vad har hänt med Verdascos form? Kanske har det goda livet med kvinnor och vin tagit för stor plats

Måndag:

14:15 - Djokovic - Davydenko: 1

Lendl fanset Davydenko vann senaste mötet i Shanghai men nu blir det revansch för serben. Ryssen brukar inte hålla i de stora sammanhangen.

20:45 - Nadal - Söderling: 2

Tveksamt om Nadal kommer att vinna nån match överhuvudtaget i detta slutspel. Tror vi får vänta och ge spanjoren tid till nästa säsong, och i synnerhet till grussäongen innan vi vet vart han står. För tidigt att döma ut honom helt och säga att han inte kommer kunna konkurrera mot de stora i framtiden. Han ger nog inte upp så lätt.
Citera
2009-11-21, 17:40
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Prel. starttider hämtat från Unibet.

Söndag

14:15 - Murray - Del Potro: 1

Murray brukar ha lätt mot den gänglige argentinaren som dessutom inte är helt skadefri. Frågan är om han kan fullfölja gruppspelet eller om Tsonga kallas in.

20:45 - Federer - Verdasco: 1

Schweizaren har inte tappat set på tidigare möten och lär inte göra det nu heller. Vad har hänt med Verdascos form? Kanske har det goda livet med kvinnor och vin tagit för stor plats

Måndag:

14:15 - Djokovic - Davydenko: 1

Lendl fanset Davydenko vann senaste mötet i Shanghai men nu blir det revansch för serben. Ryssen brukar inte hålla i de stora sammanhangen.

20:45 - Nadal - Söderling: 2

Tveksamt om Nadal kommer att vinna nån match överhuvudtaget i detta slutspel. Tror vi får vänta och ge spanjoren tid till nästa säsong, och i synnerhet till grussäongen innan vi vet vart han står. För tidigt att döma ut honom helt och säga att han inte kommer kunna konkurrera mot de stora i framtiden. Han ger nog inte upp så lätt.

nadal-söderling spelas väl som första singelmatch på måndag? ska va tvärt om?
Citera
2009-11-22, 00:57
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
nadal-söderling spelas väl som första singelmatch på måndag? ska va tvärt om?

My bad! Japp, så är det. Nadal - Söderling spelas som första singelmatch, efter första dubbeln...
Citera
2009-11-22, 01:41
Medlem
Kongo_89s avatar
kanske en dum fråga men spelas atp slutspelet i bäst av 5 set eller 3???
om de e 5 settare,kör de med wimbledon regler där de är inget tiebreak i sista set eller hur är reglerna?

de är ju trots allt den "största" tävlingen under hela säsongen....eller hur ser man på atp slutspelet? är de finare än en grandslam?
kanske dum fråga där med... :P
Citera
2009-11-22, 02:14
Medlem
stukas avatar
Citat:
om de e 5 settare,kör de med wimbledon regler där de är inget tiebreak i sista set eller hur är reglerna?

de är ju trots allt den "största" tävlingen under hela säsongen....eller hur ser man på atp slutspelet? är de finare än en grandslam?

Det är bäst av 3.
Förra året var det bäst av 3 i finalen också om jag minns rätt, annars har det alltid (?) varit en femsetare i finalen.

Tror inte det finns nån spelare som skulle byta en Grand Slam-titel mot att vinna slutspelet, dessutom är prispengarna för vinsten mindre än i GS vad jag vet så den är inte finare nej.
Citera
2009-11-22, 02:24
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:

Bäst av 3 set med TB är det som gäller.

Prestigemässigt är det finare att vinna en grand slam. Merparten av alla halvskadade spelare skulle nog önska att säsongen redan var över och att dom kunde ligga och vila upp sig på playan. Dock är det jävulska prispengar det handlar om. Är lur om att Djokovic kan göra en Serena Williams och ta igen för en lite misslyckad säsong och kamma hem storkovan. Hur mycket var det Serena drog in i Doha?
Citera
2009-11-22, 02:27
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
dessutom är prispengarna för vinsten mindre än i GS vad jag vet så den är inte finare nej.

Du behövde hinna före

Rätta mig om jag har fel, men får spelarna inte $100.000 för varje vunnen match plus ytterligare $450.000 vid turneringsseger? Siffrorna poppade upp i skallen just nu...

edit: Jag fann svaret:

SINGLES PLAYERS
Alternate $70,000
*Participation Fee $120,000
Round Robin Win – Per Match Won $120,000
Semi-final Match Winner - $380,000
Final Win $770,000
Undefeated Champion $1,630,000

Pro-rated on a per match basis: $70,000 = 1 match, $95,000 = 2 matches, $120,000 = 3 matches
Senast redigerad av Castlevania 2009-11-22 kl. 02:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in