Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
...
Bra inlägg, känns som en god sammanfattning av grupperna, och jag tror liksom du att både Federer och Nadal får det svårt att gå vidare. Storfavorit till segern med tanke på de senaste veckorna är förstås Djokovic, men det är mycket svårt att behålla formen över tre hela turneringar. En sak som talar för honom dock, är ju att i slutspelet har man oftast råd med en förlust i gruppspelet, och en dålig dag straffas inte på samma sätt som i en vanlig turnering.
Tror Murray vinner första gruppen och sedan avgör mötet mellan Delpo och Federer vem som blir tvåa. Svårt att säga vem det blir, men Federers rutin och att Del Potro haft skadebekymmer och dålig form efter US Open (liksom Federer visserligen), tror jag avgör. Federer trots allt vidare.
Nadal tror jag åker ut i den andra, även om det blir jämnt. Han kan förlora mot alla tre på snabba underlag, och har så gjort i år och tidigare säsonger. Tror Djokovic tar tre raka vinster (kanske förlorar en sista match om den är betydelselös för hans del) och bakom honom kommer det bli jämnt. Alla har möjlighet att slå alla, men jag hoppas att Söderlings tunga grundspel och serve fäller avgörandet. Söderling vidare efter mycket knappa vinster mot både Davydenko och Nadal, men det kan även bli så att de tar varsin seger och "målskillnaden" i antal set fäller avgörandet. Svårtippat minst sagt!