Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
Intressant att han spelar både dubbel o singel. Jag tror att han försöker få så mycket spel som möjligt under denna vecka och dubbeln spelar han bara för få upp matchtempot. Skulle han gå långt i singeln kommer han nog förlora i dubbeln och vice versa.
Hans singellottning ser också rätt tuff ut. Han möter Ferrer i 2a omgången (mannen som slog ut honom i US Open 2007 och Masters Cup samma år). kan bli riktigt jobbigt för Nadal. Del Potro i kvarten blir nog nådastöten för spanjoren och går Murray längre blir kampen om andraplatsen på rankningen stenhård....
Ja lottningen ser tuff ut vi ska nog inte vänta oss några mirakel från hans sida. Men det ska bli spännande att följa hans matcher. Kampen om rankingen börjar verkligen hetta till och jag tror nog att vi kan få se lite rörelse i ranking toppen innan året är slut. Det blir första gången Murray måste börja försvara poäng och inte vinna lätta nu, ska bli intressant att se hur det går.
Citat:
Ursprungligen postat av CitizenBobby
Man kan spela bra dubbel en bra bit upp i åldrarna, 2006 vann ju som du kanske vet John McEnroe och Jonas Björkman en ATP titel i San José. McEnroe var 47 år då =)
Jo jag minns det, det var en fantastisk uppvisning. Men å andra sidan är ju Mcenroe av en annan kaliber. En av dem största singelspelarna genom tiderna och kanske bäste dubbelspelaren. Men visst du har rätt dubbel kan man spela ett bra tag.