En riktigt bra lottning för Robin, han har alla möjligheter att gå vidare vilket vore oerhört stort! Jag tänkte, i vanlig ordning, sticka ut hakan med ett tips..
Grupp1: Federer, Murray, Del Potro, Verdasco.
Stackars Verdasco, tar han något set över huvud taget blir jag mäkta förvånad. Till semi går han definitivt inte. I övrigt ser jag tre frågetecken, JMDP:s magbekymmer och de andras sviktande form. Till skillnad från de flesta andra är jag mycket tveksam till att Federer avancerar, han har varit allt annat än i harmoni sedan US Open.
Tipset får bli att Murray vinner gruppen och tar med sig Del Potro till semi!
Grupp2: Nadal, Djokovic, Davydenko, Söderling.
Osis för Davydenko, han har jobbigt för Robin och Djokern är i hysterisk form. Jag tror inte han avancerar. Djokovic ser klart starkast ut och bör ta sig vidare. Nadal eller Robin? jag håller faktiskt Robin som knapp favorit! Han slog som vi alla vet Rafa på hans favoritunderlag när de senast möttes, och nu ska de spela på ett underlag som Robin gillar bäst! Torskar han knappt mot Nadal ska vi också komma ihåg att han gav Djokern en rejäl match i Paris och kunde med lite flyt vunnit, så det kan mycket väl bli så att de tre slår varandra och seträkning avgör. Altrenativt att Davydenko slår Nadal, inte helt otroligt då han vann senast och har jämn statistik mot Spanjoren som dessutom är turneringens största frågetecken vad gäller form och fysisk status.
Tipset blir att Robin och Djokern avancerar.
Vi kan också konstatera att Robin fick en drömlottning! han slipper Federer och får osäkre Nadal i stället. Han fick också Davydenko som han trivs emot, har haft förhållandevis lätt för honom. Det hade blivit mycket jobbigare att möta Del Potro. Murray eller Djokern kändes som det kvittade.
Nu ser vi fram emot söndag och hela den kommande veckan då vi ska avsluta tennisåret med den finaste godbiten i sporten vid sidan av Davis Cup och Grand Slam-turneringarna!