2009-11-18, 13:51
Medlem
elitzs avatar
Fasen va kul att Söderling får spela Masterslutspelet.
Tror på Robin, han kommer göra bra ifrån sig!

Hoppas att få se Djokovic som segrare, gillar killen! (Om såklart inte Söderling vinner)
Citera
2009-11-18, 14:13
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj

Grupp 2 känns otroligt svårtippad.

Minst sagt! Hur fasen ska det här sluta? Djokovic känns väl bergsäker att gå vidare, men frågan är hur han känner sig i kroppen o knoppen. Han har spelat mycket nu i höst. Men jag tror att semifinalerna kommer att se ut så här:

Federer-Davydenko
Murray-Djokovic

Men Roger har spelat uselt nu ett tag, så jag blir inte förvånad om han slutar tvåa i grupp 1 efter Murray.

Publikfest blir det i alla fall, 250 000 biljetter är sålda.
Citera
2009-11-18, 17:07
Avslutad
fan va skoj det ska bli att följa Masters!
Tror på Djoko i år, Federer vinner om han tar sig förbi gruppspelet men blri såvrt, han verkar inte så taggad just nu.
Hur mailbombar vi SVT så dem tar sig förnuft till fånga och sänder, skandal annars
Citera
2009-11-18, 19:19
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrasidan
Hur mailbombar vi SVT så dem tar sig förnuft till fånga och sänder, skandal annars

"annars spränger vi riksdagshuset"

edit: eller svt-huset..

Vart sänds det annars? Eurosport? Såg någonstans att det stod Viasat sport men det har man ju inte.
Citera
2009-11-18, 19:22
Medlem
Forulfs avatar
En riktigt bra lottning för Robin, han har alla möjligheter att gå vidare vilket vore oerhört stort! Jag tänkte, i vanlig ordning, sticka ut hakan med ett tips..

Grupp1: Federer, Murray, Del Potro, Verdasco.

Stackars Verdasco, tar han något set över huvud taget blir jag mäkta förvånad. Till semi går han definitivt inte. I övrigt ser jag tre frågetecken, JMDP:s magbekymmer och de andras sviktande form. Till skillnad från de flesta andra är jag mycket tveksam till att Federer avancerar, han har varit allt annat än i harmoni sedan US Open.

Tipset får bli att Murray vinner gruppen och tar med sig Del Potro till semi!

Grupp2: Nadal, Djokovic, Davydenko, Söderling.

Osis för Davydenko, han har jobbigt för Robin och Djokern är i hysterisk form. Jag tror inte han avancerar. Djokovic ser klart starkast ut och bör ta sig vidare. Nadal eller Robin? jag håller faktiskt Robin som knapp favorit! Han slog som vi alla vet Rafa på hans favoritunderlag när de senast möttes, och nu ska de spela på ett underlag som Robin gillar bäst! Torskar han knappt mot Nadal ska vi också komma ihåg att han gav Djokern en rejäl match i Paris och kunde med lite flyt vunnit, så det kan mycket väl bli så att de tre slår varandra och seträkning avgör. Altrenativt att Davydenko slår Nadal, inte helt otroligt då han vann senast och har jämn statistik mot Spanjoren som dessutom är turneringens största frågetecken vad gäller form och fysisk status.

Tipset blir att Robin och Djokern avancerar.

Vi kan också konstatera att Robin fick en drömlottning! han slipper Federer och får osäkre Nadal i stället. Han fick också Davydenko som han trivs emot, har haft förhållandevis lätt för honom. Det hade blivit mycket jobbigare att möta Del Potro. Murray eller Djokern kändes som det kvittade.

Nu ser vi fram emot söndag och hela den kommande veckan då vi ska avsluta tennisåret med den finaste godbiten i sporten vid sidan av Davis Cup och Grand Slam-turneringarna!
Senast redigerad av Forulf 2009-11-18 kl. 19:25.
Citera
2009-11-18, 19:46
Medlem
Bjurras avatar
Någon mer än jag som ska se matcherna på plats?
Citera
2009-11-18, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gbajern
"annars spränger vi riksdagshuset"

edit: eller svt-huset..

Vart sänds det annars? Eurosport? Såg någonstans att det stod Viasat sport men det har man ju inte.

precis, viasat sänder alla masters tävlingar plus slutspelet, har inte heller viasat just nu för första gången på bra länge då jag ska flytta utomlands och sagt upp allt
riktigt kul att följa tennis på viasat då jag gillar fidde som kommentator skarpt, Viasat har alltid haft bra kommentatorer, Peter Bengtsson som kommenterade innan var grymt bra och borde värvas till Eurosport ögonblickligen, han hade Enqvist som bisittare stundtals, var riktigt intressant att höra Tomas åsikter som bl.a. slagit Federer.
Min Fav kommentator genom tiderna var nog Thomas högstedt, grymt bra och hade stor erfarenhet både som tränare och spelare så grymt kul att höra hans berättelser om touren likaså Fiddes!

Men det finns en lösning=)
tennistv.com har grymt bra streamar som funkar kanon att köra på LCD tv, kostar väl 24dollar för hela tävlingen vilket är helt ok!
Citera
2009-11-18, 20:28
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Någon mer än jag som ska se matcherna på plats?

Gottegris...
Citera
2009-11-18, 20:34
Avslutad
albert.svanberg@svt.se

maila på nu=)
Citera
2009-11-18, 21:50
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrasidan
precis, viasat sänder alla masters tävlingar plus slutspelet, har inte heller viasat just nu för första gången på bra länge då jag ska flytta utomlands och sagt upp allt
riktigt kul att följa tennis på viasat då jag gillar fidde som kommentator skarpt, Viasat har alltid haft bra kommentatorer, Peter Bengtsson som kommenterade innan var grymt bra och borde värvas till Eurosport ögonblickligen, han hade Enqvist som bisittare stundtals, var riktigt intressant att höra Tomas åsikter som bl.a. slagit Federer.
Min Fav kommentator genom tiderna var nog Thomas högstedt, grymt bra och hade stor erfarenhet både som tränare och spelare så grymt kul att höra hans berättelser om touren likaså Fiddes!

Men det finns en lösning=)
tennistv.com har grymt bra streamar som funkar kanon att köra på LCD tv, kostar väl 24dollar för hela tävlingen vilket är helt ok!

har inte sett tennis under svenska kommentatorer så mkt.
de har varit ejeborg och gunnarsson på svt mest. sedan hörde jag fidde under DC matchen mot rumänien. lät bra och jonas björkman är en trevlig karl att höra

jag vet dock att tommy engstrand har varit kommentator för tennis på tv 8 och en sådan skön snubbe kan man ju inte få nog av!
hur mkt atp poäng får man av denna tävling btw?
fattar inte varför svt inte sänder detta varje år. världens 8 bästa spelare (ja 9 nu) gör upp om 35 miljoner. denna tävling är ju större än en grand slam! dåligt svt!
Citera
2009-11-18, 22:22
Medlem
ZätaHs avatar
Aaah Viasat-fixat .

Är det kvällsmatcher eller bör man ta ledigt?
Citera
2009-11-18, 23:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
har inte sett tennis under svenska kommentatorer så mkt.
de har varit ejeborg och gunnarsson på svt mest. sedan hörde jag fidde under DC matchen mot rumänien. lät bra och jonas björkman är en trevlig karl att höra

jag vet dock att tommy engstrand har varit kommentator för tennis på tv 8 och en sådan skön snubbe kan man ju inte få nog av!
hur mkt atp poäng får man av denna tävling btw?
fattar inte varför svt inte sänder detta varje år. världens 8 bästa spelare (ja 9 nu) gör upp om 35 miljoner. denna tävling är ju större än en grand slam! dåligt svt!

engstrand är otroligt bra, gillar verkligen hans 45 min intervjuer och kollar alltid sportpanelen i SVTS morgonsoffa på måndagar där han är med, minns hans wimbeldon sändningar på tv3 där han var grymt bra!
Är riktigt less på eurosports kommentatorer.
Hoppas Robin etablerar sig rejält så kanske vi får se mer tennis i svt i framtiden.
Dålig koll på ATP Poäng men så här ser det ut mellan Rafa och Roger i kampen om nr 1

1. If Nadal is an undefeated champion at the Barclays ATP World Tour Finals (winning all-three round-robin matches, a semi-final and final) he will earn the maximum 1,500 points. If that happens, Federer would need to either win all three round-robin matches OR reach the final to beat out Nadal for the 2009 ATP World Tour Champion title.

2. If Nadal goes 2-1 in round-robin play and wins the title he will earn 1,300 points. If that happens, Federer would need to either win two round-robin matches OR win one round-robin match and reach the final to beat out Nadal for the 2009 ATP World Tour Champion title.

3. If Nadal goes 3-0 in round-robin play, wins his semi-final but loses the final he will earn 1,000 points. If that happens, Federer would need only to win one round-robin match to beat out Nadal for the 2009 ATP World Tour Champion title.

Working against Nadal’s chances are the respective Barclays ATP World Tour Finals records of both players. Federer boasts one of the greatest records at the season finale with a 27-5 match record, including four titles from five straight finals between 2003-07. Nadal, however, is yet to play his best tennis at the event. In two appearances in 2006-07 he went 2-1 in round-robin play but fell in the semi-finals.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in