2009-07-22, 16:34
Medlem
Tydligen ska han spela seriematcher i tyska ligan härnäst, hans tränare ville dock att han skulle fortsätta med turneringar på högre nivå. Antar att han inte vill chansa med att belasta sitt knä för hårt och att ligan är en bra försörjning utan att slita för mycket på kroppen när den inte är tillräckligt hel för att spela Challengers eller högre. Synd att vi inte har publik och ekonomi för en halvprofesionell elitserie i Sverige...
Citera
2009-07-22, 17:28
Medlem
CaribbeanCruises avatar
Hitta nån o spela tennis med

Finns det tips på hur man kan hitta nån som man kan spela tennis med?

Eller finns det nån här i Stockholm som bara vill slå lite? jag är på nybörjar nivå på väg mot medel nivån.
Citera
2009-07-22, 17:34
Medlem
Razzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTheMan
Topp-30? Jösses...

Det är precis det här jag menar. Visst är det roligt och bra för svensk tennis att det gick bra för Vinciguerra i Båstad men ni drar verkligen för stora växlar av det.

Han har definitivt den kapaciteten när han spelar som bäst, han har ju dels legat på den nivån tidigare och hans högsta-nivå är ju uppenbarligen nog för att hota Söderling i toppform.

Men att kroppen skulle hålla för en sådan satsning tror jag inte alls på. Top 70-100 är realistiskt om han får vara någorlunda hel närmaste året.
Citera
2009-07-22, 19:00
Bannlyst
Hur mkt pengar har vinci dragit in på touren genom åren? Kan väl inte vara allt för mycket. Hur har han finansierat sin rehab och comeback?
Citera
2009-07-22, 19:38
Medlem
1.3 miljoner dollar i prispengar sen han blev proffs 98, så han hade väl lite undanstoppat när han blev skadad.
Citera
2009-07-22, 20:09
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
1.3 miljoner dollar i prispengar sen han blev proffs 98, så han hade väl lite undanstoppat när han blev skadad.

1.3M dollar är faktiskt inte så mkt i tennisvärlden då man själv måste betala men massa jävla saker. Allt från flyg, agent, manager, tränare, hotell ifall han väljer ett annat än det som erbjuds, och andra i hans team. Visst det är sponsorer och annat men tror inte han kan leva gott iaf om han drar sig undan idag.
Citera
2009-07-22, 20:42
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
1.3M dollar är faktiskt inte så mkt i tennisvärlden då man själv måste betala men massa jävla saker. Allt från flyg, agent, manager, tränare, hotell ifall han väljer ett annat än det som erbjuds, och andra i hans team. Visst det är sponsorer och annat men tror inte han kan leva gott iaf om han drar sig undan idag.

En spelare som är top 50-100 i världen drar lätt in 25000 euro för en säsong (5-6 matcher) i Bundesliga. Tex Björn Rehnqvist har jag för mig sagt att han finanserar stor del av året med Bundesliga-spel,,
Citera
2009-07-23, 14:59
Medlem
Har personligen svårt att se Vinci klättra upp till topp 50 på världsrankingen. Möjligtvis om han utvecklar sitt spel för som det är nu överlever han bara på gruset där han hinner gå runt och spela forehand. FH är hans enda vapen och defensiven är bra tack vare ett prickfritt fotarbete, på snabbare underlag har jag dock mycket svårt att tro att han hinner med..

Men visst håller vi tummarna!
Citera
2009-07-23, 18:30
Medlem
Benganiolos avatar
söderling vs almagro i hamburg nu! skapa konto på www.bet365.com för att se deras livestream
Citera
2009-07-23, 19:22
Medlem
Jeeepzs avatar
SOD torska första som han inledde jävligt bra men nu ser han rätt lam ut, kom igen!
Citera
2009-07-23, 19:31
Medlem
Jeeepzs avatar
Robin brejkad i andra, ser riktigt jävla mörkt ut...
Citera
2009-07-23, 19:36
Medlem
pirates avatar
Ja det ser inte så ljust ut för svensken nu.
Jag måste faktiskt berömma dessa engelska kommentatorerna. Dom är så jävla bra och riktigt roliga att lyssna på oxå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in