2018-03-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Din läsförståelse är inte den bästa. Det kan man lätt konstatera. Eller så vill du bara tjafsa? Hursomhelst du begriper som vanligt ingenting.

Tycker bara du möjligen är lite tidig räkna bort ymer:s , speciellt Mikael , han har talang det kan jag lova, han kan slå slag som man bara kan dröma om.
Han är ju ung också , vet inte om man kan räkna bort Elias riktigt heller.
21 är som ingen ålder i tennis idag.
Många börjar ju spela ruskigt bra , när dom är 24-25 , kan typ va medelmåttor tills dess.
Citera
2018-03-23, 21:14
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Djokovic ut direkt mot Paire i Miami. Herregud, vilken tragedi.
Citera
2018-03-24, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Tycker bara du möjligen är lite tidig räkna bort ymer:s , speciellt Mikael , han har talang det kan jag lova, han kan slå slag som man bara kan dröma om.
Han är ju ung också , vet inte om man kan räkna bort Elias riktigt heller.
21 är som ingen ålder i tennis idag.
Många börjar ju spela ruskigt bra , när dom är 24-25 , kan typ va medelmåttor tills dess.

Jag räknar inte bort någon. Men man måste vara realistisk. Jag tror aldrig att Elias kommer att bli en stabil topp100-spelare. För jag tror helt enkelt inte att han har talangen för det. Med det sagt så är det mycket möjligt att han når topp100 någon gång. Att han ska bli en spelare som utmanar om ATP-titlar tror jag absolut inte dock.

Mikael har mer talang, fast jag får nog skriva ner honom lite nu också. Han har haft ett år på sig nu utan skador att visa vilken potential han har och jag tror inte den är så jättemycket högre än Elias faktiskt. Jag tror dock att han kommer att nå längre än Elias, helt klart. Förutsatt att han inte får några allvarliga skadeproblem.
Citera
2018-03-24, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Djokovic ut direkt mot Paire i Miami. Herregud, vilken tragedi.

Ingen tragedi enligt Djokovic själv. Känns mer och mer tveksamt om han någonsin kommer tillbaka och vinner stora titlar igen. Fast det är kanske lite tidigt att säga än, han behöver nog spela fler matcher helt enkelt.
Citera
2018-03-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jag räknar inte bort någon. Men man måste vara realistisk. Jag tror aldrig att Elias kommer att bli en stabil topp100-spelare. För jag tror helt enkelt inte att han har talangen för det. Med det sagt så är det mycket möjligt att han når topp100 någon gång. Att han ska bli en spelare som utmanar om ATP-titlar tror jag absolut inte dock.

Mikael har mer talang, fast jag får nog skriva ner honom lite nu också. Han har haft ett år på sig nu utan skador att visa vilken potential han har och jag tror inte den är så jättemycket högre än Elias faktiskt. Jag tror dock att han kommer att nå längre än Elias, helt klart. Förutsatt att han inte får några allvarliga skadeproblem.

Ja vi får ju se se Rebecca Pettersson , hon hade väl inte gjort några resultat alls fram till 23 års ålder, nu är hon ju riktigt på gång.
Citera
2018-03-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja vi får ju se se Rebecca Pettersson , hon hade väl inte gjort några resultat alls fram till 23 års ålder, nu är hon ju riktigt på gång.

Det är en annan spelare som jag inte heller tror på. Visst hon kan säkert knipa någon WTA-titel. Men jag tror inte att hon når lika långt som Arvidsson gjorde.
Citera
2018-03-24, 17:33
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Såg hans facit inför matchen mot Paire att sedan 2010 har han mött fransmän 59 gånger och vunnit 58, enda förlusten mot Tsonga 2014. Rätt så bra facit.

Hur som helst, det är egentligen helt sjukt vad som har hänt med Djokovic. Ingen, absolut ingen kunde föreställa sig en sådan störtdykning. Han ser svag ut både fysiskt och mentalt. Räkna bort honom kan man dock inte göra men han spelar verkligen inte med någon pondus. Djokovic sa själv inför matchen mot Paire att det är första gången på två år som han kan spela helt utan smärta så det är väl det enda positiva för tillfället.
Citera
2018-03-24, 18:30
Medlem
Det är aldeles för tidigt att räkna bort Djokovic, både Nadal och Federer har kommit tillbaka från liknande situationer. Djokovic ligger trots allt 11 på världsrankingen. I slutet av 2016 var det i princip koncensus i tennisvärlden att Nadal och Federer var slut som tennisspelare. Nu är alla övertygade att Federer kommer att dominera 2018 och vinna fler GS titlar, vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig under året.
Citera
2018-03-24, 19:11
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Någon som såg matchen mellan Mikael och Raonic?? Hade Mikael något att komma med??
Citera
2018-03-24, 19:22
Medlem
Tyckte att han slog många fina servar. Men också många dubbelfel. Hade två breakbollar i Raonics serve. Raonic var för vass, men Mikael spelade bra tyckte jag.
Citera
2018-03-24, 19:26
Medlem
Överkursfråga, får Azarenka spela vanligt schema igen eller är hon fortsatt begränsad pga vårdnadstvisten?
Citera
2018-03-24, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Någon som såg matchen mellan Mikael och Raonic?? Hade Mikael något att komma med??

Nej han hade inget att komma med. Mikael gjorde inte så mycket fel egentligen men det var helt enkelt klasskillnad. Raonic var säker, spelade som en topp10-spelare i en tidig runda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in