Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-28, 15:53
  #22081
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Den där Indienresan blev en succe till slut. Förhoppningsvis lyckas Elias ta ett riktigt kliv framåt nästa år och äntligen tar sin in på 100 topplistan. Mikael vet jag inte vad man ska säga om. Inget händer med hans tennis överhuvudtaget.

Tror inte Zverev är redo att ta över som världsetta riktig än men hans tid kommer snart. Mycket lutar väl åt at Djokovic som verkligen har hittat tillbaka får ett helt år där han dominerar touren igen. Murray lägger tråkigt nog racketen på hyllan nästa år.

Var har du läst/hört det?
Citera
2018-11-28, 23:01
  #22082
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Murrays spel är som Wilanders fast minus spelkänslan och smartheten...

Jag hoppas det äntligen blir lite ombyte i toppen. Nu har vi sett samma namn i tio års tid. Det är mycket märkligt att ingen petar ned de stora, tvålar till dom rejält. Visst är de bra, men de är en bra bit över trettio, Federer, Nadal Djokovic, Murray och Wawrinka.

Det finns ingen tidigare majorvinnare under 30 års ålder, det har aldrig nånsin inträffat i tennisens historia.

Ja, det går väldigt trögt. Men Zverev och Tsitsipas tror jag kommer att vinna GS snart. Kanske Zverev redan nästa år. Coric har potentialen han också.
Citera
2018-11-29, 15:51
  #22083
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Murrays spel är som Wilanders fast minus spelkänslan och smartheten...

Haha, det var det dummaste jag läst i denna tråd sedan någon serb kom in och påstod att Djokovic var en reinkarnation av moder Theresa och Ghandi.
Citera
2018-11-29, 15:53
  #22084
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ja, det går väldigt trögt. Men Zverev och Tsitsipas tror jag kommer att vinna GS snart. Kanske Zverev redan nästa år. Coric har potentialen han också.

De är alla beroende av att Nadal och Djokovic inte spelar sin bästa tennis. Men det är klart, en gång på fyra Slams borde det kunna inträffa.
Citera
2018-12-01, 13:50
  #22085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Haha, det var det dummaste jag läst i denna tråd sedan någon serb kom in och påstod att Djokovic var en reinkarnation av moder Theresa och Ghandi.

Nja, Murray är ändå rätt så dum faktiskt. Någon vinnarskalle likt Mats har han aldrig haft.

Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
De är alla beroende av att Nadal och Djokovic inte spelar sin bästa tennis. Men det är klart, en gång på fyra Slams borde det kunna inträffa.

Jag räknar bort alla i RG om Nadal spelar sitt bästa. Det finns ingen som kan slå honom där då.

Kommer Wawrinka tillbaka i fullt slag så vet vi att hans spel biter bra på Djokovic också.
Citera
2018-12-02, 01:10
  #22086
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nja, Murray är ändå rätt så dum faktiskt. Någon vinnarskalle likt Mats har han aldrig haft.

Nog hade Wilander vinnarskalle alltid, tyvärr peakade han tidigt och vid 25 års ålder trillade han ur topp 10 för att aldrig återkomma. Murray har slutat topp 4 åtta gånger vilket är rätt bra gjort med tanke på att han alltid tampats med tidernas tre bästa tennisspelare.
Citera
2018-12-02, 17:17
  #22087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Nog hade Wilander vinnarskalle alltid, tyvärr peakade han tidigt och vid 25 års ålder trillade han ur topp 10 för att aldrig återkomma. Murray har slutat topp 4 åtta gånger vilket är rätt bra gjort med tanke på att han alltid tampats med tidernas tre bästa tennisspelare.

Det var synd att Wilander tappade motivationen för tennisen.

Murray är inte på något sätt dålig. Utan raka motsatsen han är helt otroligt bra. Men jag håller ändå Wilander som en klart större spelare än Murray historiskt sett.

Hittills ska man väl tillägga eftersom Murray fortfarande är aktiv, trots allt
Citera
2018-12-04, 09:53
  #22088
Medlem
Bjurras avatar
Ser man endast till GS-titlar så ligger förstås Wilander före.

Men Murray har fler ATP-titlar totalt. Han har åtta finalförluster i Slams, tre mot Federer och fem mot Djokovic.

Vem slog Wilander? En gammal Vilas, Kevin Curren, Leconte och en ung Lendl på gräs.

Jag håller nog Murray högre om man beaktar omständigheterna.
Citera
2018-12-04, 14:24
  #22089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Ser man endast till GS-titlar så ligger förstås Wilander före.

Men Murray har fler ATP-titlar totalt. Han har åtta finalförluster i Slams, tre mot Federer och fem mot Djokovic.

Vem slog Wilander? En gammal Vilas, Kevin Curren, Leconte och en ung Lendl på gräs.

Jag håller nog Murray högre om man beaktar omständigheterna.

Murray har ju aldrig fått ut någon av sin talang i jämförelse med vad Wilander fick. Sedan tröttnade han tidigt, hade han inte gjort det så hade han givetvis haft bättre meriter (han har dock fortfarande bättre meriter än Murray). ATP-titlar är det ingen seriös som bryr sig om, räknar man på det sättet så är ju David Ferrer nästan lika bra som Wilander också, samt en massa andra spelare, Leyton Hewitt, Andy Roddick med flera.

Murray har underpresterat i ungefär 95% av sin karriär. Han vet hur han ska spela för att vinna men har nästan aldrig gjort det. Tycker inte ens man kan jämföra honom med en spelare som Wilander som faktiskt fick ut det han skulle få ut med sitt spel. För mig är det klasskillnad när det kommer till det mentala mellan de två (vilket var det som jämfördes från början).
__________________
Senast redigerad av terribilis 2018-12-04 kl. 14:26.
Citera
2018-12-04, 14:34
  #22090
Medlem
Max Mirnyi har bestämt sig för att lägga racketen på hyllan efter en lång och framgångsrik karriär. En gång i tiden också en bra singelspelare, har slagit en hel del stora spelare som Federer, Sampras, Kafelnikov, Kuerten och Ivanisevic.

Jag kommer minnas honom främst för två saker, hans framgångsrika tid med Jonas Björkman, samt hur han på egen hand stal ett OS-guld från Murray (i mixed dubbel)
__________________
Senast redigerad av terribilis 2018-12-04 kl. 14:37.
Citera
2018-12-15, 15:39
  #22091
Medlem
brianmolkos avatar
Får alla spela i tights nu så inte bara Serena Williams fått dispens ?
Citera
2018-12-15, 17:15
  #22092
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Får alla spela i tights nu så inte bara Serena Williams fått dispens ?

Var inte tillåtet för ett halvår sen iaf. Vet inte om nåt ändras sen dess. Har Williams spelat på sistone?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback