2018-01-07, 12:59
Medlem
Vobblers avatar
Monfils vinner i Doha och Kyrgios kniper titeln i Brisbane. Det trodde jag inte i början på veckan, båda två såg halvskadade ut. Bekväma segrar också, var inget snack. Jag tycker att Nick ser mer stabil ut psykiskt, så det kanske lossnar ordentligt nu.
Citera
2018-01-07, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Monfils vinner i Doha och Kyrgios kniper titeln i Brisbane. Det trodde jag inte i början på veckan, båda två såg halvskadade ut. Bekväma segrar också, var inget snack. Jag tycker att Nick ser mer stabil ut psykiskt, så det kanske lossnar ordentligt nu.

Det är ju det som är problemet med Kyrgios. Det kan gå jättelång tid där han ser väldigt fokuserad ut och spelar mycket bra och rätt vad det är så brinner det bara till och så gör han en idiotgrej som förstör allt. Det värsta med honom är att det inte behöver vara under en match utan det kan typ hända närsomhelst. Helt plötsligt så vill han bara inte spela tennis längre. Han måste vara störd på något sätt.
Senast redigerad av terribilis 2018-01-07 kl. 15:28.
Citera
2018-01-07, 15:44
Medlem
barnets avatar
Monfils fick ju vila i semin eftersom Thiem drog sig ur. Tror inte Monfils gör bra ifrån sig i AO han vann mot Rublev enbart för att Rublev spelade helt fel taktiskt.
Citera
2018-01-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Monfils fick ju vila i semin eftersom Thiem drog sig ur. Tror inte Monfils gör bra ifrån sig i AO han vann mot Rublev enbart för att Rublev spelade helt fel taktiskt.

Har inte sett något från turneringen men det är ett ganska vågat uttalande du gör angående Monfils. Får han vara skadefri och får en okej lottning så har han alla möjligheter att göra bra ifrån sig i AO. Med Murray, Djokovic, Wawrinka och Nishikori ur leken, samt troligtvis Raonic, så kan han mycket väl gå långt.
Citera
2018-01-07, 19:08
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet

Monfils gjorde en väldigt bra match och var den bättre spelaren för dagen därför vann han. När Monfils vägrar missa och blandar fantastisk defensiv med bra offensiv tennis och dessutom håller fokus hela matchen, då är han svårslagen. Rublev med sin offensiva tennis kan bli frustrerad när han ställs mot en spelare som just Monfils som är svår att slå igenom. Såg lite av den frustrationen när Rublev mötte Nadal i US Open. Jag har tippat att Rublev blir topp 10 i år så året har börjat bra för honom och en skadefri Monfils är underhållande och livsfarlig så hoppas kroppen håller nu.

Bra start för fransmännen, både Monfils och Simon vinner titlar på en gång. Simon slår Agut, Cilic och Anderson, det är rätt så imponerande med tanke på att Simon inte spelat någon vidare tennis den senaste tiden.
Citera
2018-01-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Monfils gjorde en väldigt bra match och var den bättre spelaren för dagen därför vann han. När Monfils vägrar missa och blandar fantastisk defensiv med bra offensiv tennis och dessutom håller fokus hela matchen, då är han svårslagen. Rublev med sin offensiva tennis kan bli frustrerad när han ställs mot en spelare som just Monfils som är svår att slå igenom. Såg lite av den frustrationen när Rublev mötte Nadal i US Open. Jag har tippat att Rublev blir topp 10 i år så året har börjat bra för honom och en skadefri Monfils är underhållande och livsfarlig så hoppas kroppen håller nu.

Bra start för fransmännen, både Monfils och Simon vinner titlar på en gång. Simon slår Agut, Cilic och Anderson, det är rätt så imponerande med tanke på att Simon inte spelat någon vidare tennis den senaste tiden.

Vilket uselt finalfacit han har Anderson. Jag trodde verkligen att han skulle ta denna, för precis som du skriver så har Simon inte varit bra den senaste tiden. Annars är han en lurig spelare, lite synd att han har så otroligt svag serve, han hade kunna vinna slams om han hade haft lite mer egen power i spelet.
Citera
2018-01-08, 16:38
Medlem
Eftersom det var uppenbart att höften inte skulle läka sig själv har Murray nu opererat sig. Hoppas vara fullt redo till grässäsongen men tänker låta det ta den tid det tar. Först och främst väntar två månaders full vila.

Med Murray känner jag ingen säkerhet alls. Hans bästa redskap är kroppen, och den måste vara 110% för att vara en toppspelare. Bara då kan han komma tillbaka. Alltså gör han helt rätt nu, men samtidigt finns ingen garanti för att det funkar sen heller.

Djokovic, Nadal och Wawrinka är på plats och tränar.
Citera
2018-01-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Eftersom det var uppenbart att höften inte skulle läka sig själv har Murray nu opererat sig. Hoppas vara fullt redo till grässäsongen men tänker låta det ta den tid det tar. Först och främst väntar två månaders full vila.

Med Murray känner jag ingen säkerhet alls. Hans bästa redskap är kroppen, och den måste vara 110% för att vara en toppspelare. Bara då kan han komma tillbaka. Alltså gör han helt rätt nu, men samtidigt finns ingen garanti för att det funkar sen heller.

Djokovic, Nadal och Wawrinka är på plats och tränar.

Jag tror vi har sett det bästa av Murray. Jag har ganska svårt att se hur han ska komma tillbaka från fullständigt från detta. För det är precis som du skriver en spelare som förlitar sig helt på en stark fysik och han har en extremt slitsam spelstil.

Nu blir han alltså borta i stort sett helt från tävling i totalt ett år i sträck. Det lär ta minst ett år för honom att hitta tillbaka 100% rent mentalt, tror jag. Då har vi ändå inte räknat in det fysiska.
Citera
2018-01-09, 09:15
Medlem
Helvete! Typ svåraste första omgången Elias kunde få i kvalet , Kenny de schepper, tror tyvärr på respass direkt där.
Citera
2018-01-09, 17:06
Medlem
barnets avatar
När spelar Elias sin första kvalmatch och, kan man se den någonstans? Antar ifs att den går mitt i natten.
Citera
2018-01-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Helvete! Typ svåraste första omgången Elias kunde få i kvalet , Kenny de schepper, tror tyvärr på respass direkt där.

De Schepper har väl knappast varit relevant på cirka 2-3 år?

Jag tror Elias tar den. Kan han ta ett set mot Karlovic i Wimbledon så bör han kunna slå De Schepper.

Tycker snarare att förstaseedade Fritz fick en svårare lott då han ställs mot hemmaspelaren Groth.

EDIT: Såg nu att Elias kan få Matosevic i andra om han skulle vinna. Den kan däremot bli riktigt svår tror jag.
Senast redigerad av terribilis 2018-01-09 kl. 18:07.
Citera
2018-01-09, 18:09
Medlem
B.Tomic blev Bernard igen istället för Bebis. Han är uppskriven för att spela kvalet i alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in