2017-08-29, 13:40
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag har helt tappat intresset för några år sen kunde jag sitta se 10 timmar i streck.
Fattar inte varför det blivit så ,verkligen så less på tennis för tillfället.

Jag har heller inte den där glöden för tennis som jag hade förr, men det beror nog på avsaknaden av svenska framgångar. Igår kväll blev det ett pass med sex timmar US Open och i morse klämde jag in två timmar till innan jobbet (Zverev-King).

Jag orkar inte med nattpassen längre.
Citera
2017-08-29, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jag har heller inte den där glöden för tennis som jag hade förr, men det beror nog på avsaknaden av svenska framgångar. Igår kväll blev det ett pass med sex timmar US Open och i morse klämde jag in två timmar till innan jobbet (Zverev-King).

Jag orkar inte med nattpassen längre.

Kom ihåg förr när sverige spelade daviscup och man kunde kliva upp mitt i natten och se när dom mötte australien tex fast då kunde man gå upp mitt i natten och se nattpass också,från tex us open och australien ,nu gör jag sällan de,det händer men , men jag gör det oftare i 2:a idrotter då,oavsett svensk intresse eller ej.
Citera
2017-08-29, 14:21
Medlem
Gå upp mitt i natten och titta på tennis har jag slutat med för längesedan. Sist jag gjorde det var nog när Söderling spelade mot Federer i US Open. Första gången jag minns att jag gjorde det var när Enqvist spelade final i Australian Open.
Citera
2017-08-29, 16:20
Medlem
Felmeddelande .
Citera
2017-08-29, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Gå upp mitt i natten och titta på tennis har jag slutat med för längesedan. Sist jag gjorde det var nog när Söderling spelade mot Federer i US Open. Första gången jag minns att jag gjorde det var när Enqvist spelade final i Australian Open.

Jag hade nog lätt gjort det om någon svensk varit bra, ser fortfarande hockey tex på nattetid ibland , eller om det är nå mästerskap nattetid

Edit: skrattar lite lätt när jag tänker på kommentatorn som trodde Sverige skulle ha en spelare i 2:a omgången i en GS ( på herrsidan) om 3 år , känns tveksamt va.
Senast redigerad av pederN 2017-08-29 kl. 17:19.
Citera
2017-08-31, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag hade nog lätt gjort det om någon svensk varit bra, ser fortfarande hockey tex på nattetid ibland , eller om det är nå mästerskap nattetid

Edit: skrattar lite lätt när jag tänker på kommentatorn som trodde Sverige skulle ha en spelare i 2:a omgången i en GS ( på herrsidan) om 3 år , känns tveksamt va.

Det kan väl inträffa när som helst med Elias Ymer?

Fast nu är modern tennis ingenting för mig. Baslinjespel, fula blå banor, tråkiga stjärnor, tråkigt spel, långa jättar till spelare, stora fula racketar, enorma träffytor, färgglatt trams: gula racketar, oranga cykelbyxor och skit. Det var fult redan på 80-talet iochmed Agassis stil men det var ju bara han. Tak på Wimbledon. Tak i Melbourne. Inget duger!

Nej jag vill ha en återgång minst 40 år tillbaka vad gäller racket-teknologi och jag vill se korta, korta shorts. Som det var då!
Senast redigerad av Mertillen 2017-08-31 kl. 23:53.
Citera
2017-09-01, 20:24
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Det kan väl inträffa när som helst med Elias Ymer?

Fast nu är modern tennis ingenting för mig. Baslinjespel, fula blå banor, tråkiga stjärnor, tråkigt spel, långa jättar till spelare, stora fula racketar, enorma träffytor, färgglatt trams: gula racketar, oranga cykelbyxor och skit. Det var fult redan på 80-talet iochmed Agassis stil men det var ju bara han. Tak på Wimbledon. Tak i Melbourne. Inget duger!

Nej jag vill ha en återgång minst 40 år tillbaka vad gäller racket-teknologi och jag vill se korta, korta shorts. Som det var då!

Råd till alla som tröttnat på modern tennis: börja följa Shapovalov. Herregud vad jag är frälst av den snubben. Spektakulär backhand, lämnar ofta baslinjen, skruvade slag och omöjliga vinklar. Federer 2.0. Kort som tusan med tennismått mätt också!
Citera
2017-09-02, 15:36
Bannlyst
Kollar på gamla Jimmy Connors-idolklipp men träffytan på t o m hans racketar ser för stort ut.

https://www.youtube.com/watch?v=Myg66OWBuNI&t=25s

Frågan är ifall jag har Sveriges bästa träffyta på en racket. Ni i tråden är verkar vara så trevliga allihop så ni tycker kanske att jag låter dryg men här är måtten. På höjden: 28,5 cm och på bredden: 20,5 cm. Har bara mätt nätet.

Länge leve träracketar med små träffytor!

Någon som spelar med träracket och liten träffyta?
Citera
2017-09-02, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Någon som spelar med träracket och liten träffyta?

Det händer att jag luftar mitt gamla Donnay från 1975 (alla ungar ville vara Börn Borg på den tiden), men det blir bara när han på andra sidan oxå spelar med trä.
Citera
2017-09-02, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare

Dimitrov kissade ner sig som vanligt när det blev allvar.

Han är inte de stora matchernas man, det kan man lugnt konstatera.

Vi får hoppas att det blir en bättre generation nu med de nya bra spelarna. Zverev (som dock också verkar vara en choker) och Shapovalov, kanske Rublev också framöver.
Citera
2017-09-03, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisson 81
Så för att inte gå offtopic måste du flika in världsranking.För att sedan gå på personangrepp,
ja detta förklarar mer om dig än om mig.Du verkligen briljerar med ord val som"efterbliven,pajas"
En riktig wow effekt har jag upplevt så tack "terribilis"

Så det finns dom som tror att Johanna Larsson är på uppgång? Nej ta och tänk om säger jag.
Hennes spel är så krampaktigt,så det finns inte en chans att "Jola" kommer längre i sin utveckling.

Hon kanske får det att lossna nu när hon får sinnesfrid efter att komma ut som gay.
Citera
2017-09-04, 18:44
Medlem
Lindell spelar i Colombia challenger , möter giraldo , Mikael y spelar i challenger i Holland , möter kvalare , Elias y spelar snusktuff challenger i Genova , möter en ungrare i första vid vinst Djere i 2:a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in