2018-01-03, 22:31
Medlem
Tuna Altuna, skön lirare alltså https://m.youtube.com/watch?v=VoLdEW8TSnA
Citera
2018-01-04, 12:01
Medlem
Det är nåt med Sock ändå. Han räds inte den stora scenen. Kanske var det McEnroes brandtal under Laver Cup..
Citera
2018-01-04, 13:40
Medlem
Bebisen Tomic får inget wildcard och vägrar kvala, så blir inget spel där i AO.
Citera
2018-01-05, 09:46
Medlem
Bebisar och AO går inte så bra i år verkar det som. Serena lämnar återbud också, hon känner sig inte redo än.
Citera
2018-01-05, 12:58
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis

Med Dimitrov, Del Potro, Goffin, Raonic och Thiem (grus) i bra slag så kan det ändå bli ett bra tennisår tror jag.

Ja, dags för de yngre att kliva fram. Jag tror att Dimitrov får ett kanonår.

Bara att vänja sig, the big four is no more..
Citera
2018-01-05, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Ja, dags för de yngre att kliva fram. Jag tror att Dimitrov får ett kanonår.

Bara att vänja sig, the big four is no more..

Dimitrov ställs mot Kyrgios i semin i Brisbane. Kan bli intressant.
Citera
2018-01-05, 14:08
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Dimitrov ställs mot Kyrgios i semin i Brisbane. Kan bli intressant.

Kan bli en riktigt intressant match. De har bara mötts två gånger, Grigor har 2-0.
Citera
2018-01-05, 16:21
Medlem
Konstig uppvisningstennis i hopman cup. Såg just en mixedmatch med bl.a. Zverev och Gavriloba. Hade förväntat mig tramsande, jamsande, slag mellan benen och skratt. Men det verkade vara blodigt allvar. Gavriloba försökte krossa sin racket efter en missad poäng. Men plus till Kerber som slog en vinnare med midjan. Vem behöver racketar liksom.
Citera
2018-01-05, 16:33
Medlem
barnets avatar
Efter att ha tittat lite på turneringarna i Qatar och Brisbane så tycker jag spontant att Rublev ser riktigt bra ut. Han kan göra bra ifrån sig i år. Edmund har också överraskat positivt, åkte på däng nu i avgörande mot Dimitrov men det var först efter att han skadat sig.
Citera
2018-01-06, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Konstig uppvisningstennis i hopman cup. Såg just en mixedmatch med bl.a. Zverev och Gavriloba. Hade förväntat mig tramsande, jamsande, slag mellan benen och skratt. Men det verkade vara blodigt allvar. Gavriloba försökte krossa sin racket efter en missad poäng. Men plus till Kerber som slog en vinnare med midjan. Vem behöver racketar liksom.

Hopman Cup tillhör inte tourerna men jag skulle inte kalla det för en uppvisningsturnering. Spelarna här vill komma i form till AO precis lika mycket som spelarna som valt att spela tourturneringarna. Sen kan det vara en aningen mer avslappnad ton ändå.

Federer vann sina fyra matcher den här veckan. Släppte första i tiebreak idag mot Zverev, men sen mosade han honom fullständigt 6-0, 6-2.
Citera
2018-01-06, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Hopman Cup tillhör inte tourerna men jag skulle inte kalla det för en uppvisningsturnering. Spelarna här vill komma i form till AO precis lika mycket som spelarna som valt att spela tourturneringarna. Sen kan det vara en aningen mer avslappnad ton ändå.

Federer vann sina fyra matcher den här veckan. Släppte första i tiebreak idag mot Zverev, men sen mosade han honom fullständigt 6-0, 6-2.

Håller med, Hopeman Cup är den enda turneringen utanför touren som är en seriös turnering. Den där lagtävlingen, Europa mot Övriga världen som spelades i höstas tror jag har potential att bli en seriös turnering också.
Citera
2018-01-06, 13:57
Medlem
Tveklöst veckans match den mellan Dimitrov och Kyrgios idag i Brisbanes semi. Med alla frågetecken i toppen två att dom intressantaste att hålla koll på. Kyrgios drog längsta strået med 6-4 i skilje. Slog 19 ess. Han bör slå Harrison i finalen och ta sin första titel sen 2016.

I Doha spökade magen(tror jag) för Thiem som tvingades lämna WO mot Monfils igår. Synd, hade också kunnat vara en bra match och intressant att se var Thiem står på hardcourt i dagsläget. Men finalen mellan Monfils-Rublev känns också intressant lite senare ikväll. barnet nämnde Rublev och där får man väl hålla med. Kan bli en ny GS-kvart med rätt lottning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in