Rom!
1:
2: Det var masterstitel nummer 100 för the big 3.
3: Antingen Nadal eller Djokovic har varit i varje final i Rom de senaste 17 åren, sen 2005.
4: Gillar inte Nadals lila-rosa kläder. Jackan utan krage är den fulaste jag sett; även om Nike betalat mig 20 mille hade jag vägrat att ta på mig nåt sånt.
5: Ändå bra tecken för Djokovic inför FO. Helt klart andrafavorit, i mitt tycke. Plus att Tsitsipas och även Zverev ser riktigt farliga ut. Sen får vi se om Thiem kan få igen lite form igen, även om jag inte tror så mycket på honom just nu. Ska även bli grymt att se Federer.
6: Vad jag förstår är det fortfarande Medvedev som får andraseedningen i FO. Vilket suger balle, och kan innebära att Nadal och Djokovic hamnar på samma sida, plus kanske Tsitsipas och Federer. Skulle bli grymt obalanserat då: Medvedev (oduglig på grus), Thiem (kanske ur form och åker tidigt) och Zverev (GS-nerver gör att han också ryker mot nåt blåbär) på en sida, och vipps är det helt jävla öppet där.
Citat:
Ursprungligen postat av
psonpson
Inte alls samma energi idag. Visst, han kanske vinner matchen ändå. Men igår var det fistpump och vrål vid viktiga poäng i båda matcherna. När han försvarade sitt break alldeles nyss, inte en min. Inte ett bra tecken.
Djokovics minspel är det generellt rätt svårt att dra några säkra slutsatser av. Ibland skriker och vrålar han så att man kan tro att han är med i nån serbisk specialstyrka som just ska till att slakta en hel bosnisk by; vid andra tillfällen rör han knappt en min. Han såg exempelvis grymt loj ut i Wimbledonfinalen 19: rörde fan inte en min på hela matchen, vad jag vet, och även när han vann (efter att ha haft två matchbollar mot sig) var han helt jävla kolugn. Skumt att se. En annan Wimbledonfinal mot Federer (15?) vände han sig i tur mot alla sidor av publiken och vrålade, ett "fuck you" för att de inte höll på honom.
Även set 1 och 2 i förra årets FO final såg han emotionellt loj ut. Men sen tände han till lite. Tyckte även han gjorde det lite igår, vid nåt dubbelfel.
Tror för övrigt det var första gången jag sett Djokovic
slänga racketen, mot sargen, i kvarten mot Tsitsipas.
Detta är dock inte för att förneka att det bör ha spelat en roll att Djokovic spelat 4,5 timmar tennis dagen innan, även om man inte såg det på honom.