2010-02-01, 12:49
Medlem
Kitzbühels avatar
Kul att två svenskar , Filip Prpic i Sydafrika och Vinci i Zagreb, kämpat till sig några segrar i kvalen och tagit sig in i huvudtävlingen.

Tycker det är grymt gott o få lite svenskar som vinner på ATP-nivå.. Robin känns jävligt ensam annars.

Hoppas nu Pim-Pim snart gör comeback och låter släggan mullar igång lagom till DC.
Citera
2010-02-01, 13:18
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Hoppas nu Pim-Pim snart gör comeback och låter släggan mullar igång lagom till DC.

Ja, annars kanske den här grabben kan göra en Rusedski? Ska dock erkänna att jag aldrig sett honom spela.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article6457658.ab
Citera
2010-02-01, 13:25
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Ja, annars kanske den här grabben kan göra en Rusedski? Ska dock erkänna att jag aldrig sett honom spela.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article6457658.ab

En rätt intressant lirare,, såg en stream i hans match mot Jarkko Nieminen och Nick L har helt klart potential!! Ge honom ett WC till Swedish Open och Stockholm Open så kanske han kommer på positiva tankar!

Här är han på en sunkig youtube video; http://www.youtube.com/watch?v=nFSkv477oHA

Det är den mörkhåriga killen som glider på hardcourten
Citera
2010-02-01, 14:22
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
En rätt intressant lirare,, såg en stream i hans match mot Jarkko Nieminen och Nick L har helt klart potential!! Ge honom ett WC till Swedish Open och Stockholm Open så kanske han kommer på positiva tankar!

Här är han på en sunkig youtube video; http://www.youtube.com/watch?v=nFSkv477oHA

Det är den mörkhåriga killen som glider på hardcourten

Jag har aldrig förstått hur de kan glida på HC som underlaget vore grus. En som var mästare på det där i sina bästa stunder var Hewitt. Annars gillar jag Nicks offensivlusta på matchbollen. Inget fegspel 2 meter bakom baslinjen där inte. Ung lovande lirare.
Citera
2010-02-02, 13:58
Medlem
Castlevanias avatar
Trista besked från Zagreb. Vinciguerra åkte på ännu en hedersam förlust.
Denna gång mot Becker. Såg lovande ut efter första set, men sen sket det sig som vanligt. Förlustsiffrorna skrevs till 6-1, 1-6, 6-7.
Citera
2010-02-02, 18:05
Medlem
stukas avatar
Citat:
Trista besked från Zagreb. Vinciguerra åkte på ännu en hedersam förlust.
Denna gång mot Becker. Såg lovande ut efter första set, men sen sket det sig som vanligt. Förlustsiffrorna skrevs till 6-1, 1-6, 6-7.

Ja, hedersamma förluster verkar vara Vincis grej, frågan är om han inte hellre skulle ta en utklassning istället..

Prpic vann iallafall sin match i Johannesburg, hans andra vinst på touren totalt.
Citera
2010-02-04, 14:20
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Prpic vann iallafall sin match i Johannesburg, hans andra vinst på touren totalt.

Det bidde ingen tredje vinst för Prpic. Servekanonen Ferrer slog just in matchbollen.
Citera
2010-02-04, 14:50
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Servekanonen Ferrer slog just in matchbollen.

Prpic spelade ändå över förväntan. Han lyckades till och med få den lille spanjoren att pulvrisera sin racket. Inte illa!
Citera
2010-02-04, 15:17
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Jag har aldrig förstått hur de kan glida på HC som underlaget vore grus. En som var mästare på det där i sina bästa stunder var Hewitt. .

En annan duktig hardcourt-glidare är Monfils. Man har sett honom rusa på nät många gånger för att avsluta med en stoppsladd i spagat.

Snart börjar turneringen i Rotterdam. Ett hyfsat startfält, trist dock att Nadal fick dra sig ur.
Citera
2010-02-04, 15:54
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Snart börjar turneringen i Rotterdam. Ett hyfsat startfält, trist dock att Nadal fick dra sig ur.

Trist också att tidernas främsta inte är med och visar upp sin världsmästartennis. Annars känns det hyfsat öppet. Davydenko får gälla som knapp favorit. Frågan är om han kommit över sin kollaps mot Federer där han tappade 13 raka games. Å andra sidan kan det ha stärkt honom att vara den enda som pressade Federer i turneringen. För Söderlings del gäller det att han börjar vinna matcher igen. Har ännu ingen vinst 2010.
Citera
2010-02-04, 16:10
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Davydenko får gälla som knapp favorit. Frågan är om han kommit över sin kollaps mot Federer där han tappade 13 raka games. .

Precis, Mycket märklig match i aussie open. Men i ett och halvt set spelade han drömtennis, fan vet om jag har sett någon spela bättre än vad han gjorde då. Sjukt tempo. Men mentalt verkar han fortfarande lite klen.
Citera
2010-02-04, 16:15
Medlem
Tror på Tsonga i Rotterdam..

Vad har egentligen hänt med Blake ? Lite av min favoritspelare, men han har försvunnit helt. Såg senast att han bytat sponsor också. Såg inte vad han hade för racketmärke dock ?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in