2009-10-13, 17:30
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfnk
Shanghai blir jävligt intressant trots det lite sämre startfältet (Federer, Murray, nu roddick skadad) de flesta håller nog antingen Djokovic eller Del potro som favoriter. Jävligt intressant att stekhete Marin Cilic förlorade mot Berdych i en tuff femsetare, jag som trodde Cilic skulle gå till kvarten.

Imorgon har vi ju Söderling som bör slå Almagro, jag tror Tsonga blir för tuff sen men vi får se. Den andra intressanta matchen imorgon är ju Nadal-Blake. Nadal kommer åka på däng han har sett blek ut och det står ju 3-3 i inbördes mellan de två, Go Blake! (ja, jag ogillar Nadal starkt).
edit-de spelas 3 settare i atp tuneringarna...inte 5 settare ^^ :P

ja de va en skräll sedan han kom till final i bejing ju.

söderling förlora mot almagro sist och har vairt ganska tajta matcher mellan dem hitills iår. han kan faktiskt torska den men han borde ju vinna!

jaså 3-3 mellan blake och nadal :O?
fan då låter de lovande för blake bara han inte missar så jäkla mkt som han ibland gör....riktig chansspelare amerikanen. sitter allt e han topp 5,10 i världen.

roddick halkar kraftigt nu i poäng. om tsonga vinner denna tävling går han om roddick.

jag står fortfarande fasst vid att roddick har haft ett rätt dåligt år...(förutom wimbledon såklart)
Citera
2009-10-13, 18:23
Medlem
asdfnks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
edit-de spelas 3 settare i atp tuneringarna...inte 5 settare ^^ :P

ja de va en skräll sedan han kom till final i bejing ju.

ja visst tresetare...
Inte bara det, innan var ju Cilic i kvartsfinal i usopen, det var ju han som slog ut Murray; 21 år gammal, nu rankad 13:e, en framtidsman!

Citat:
söderling förlora mot almagro sist och har vairt ganska tajta matcher mellan dem hitills iår. han kan faktiskt torska den men han borde ju vinna!

Ja men i Hamburg var ju Söderling helt slutkörd. Jag såg dock när de möttes i Wimbledon, Söderling ur slag men tog ändå Almagro ganska lätt
Citera
2009-10-13, 18:52
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfnk
ja visst tresetare...
Inte bara det, innan var ju Cilic i kvartsfinal i usopen, det var ju han som slog ut Murray; 21 år gammal, nu rankad 13:e, en framtidsman!

Ja men i Hamburg var ju Söderling helt slutkörd. Jag såg dock när de möttes i Wimbledon, Söderling ur slag men tog ändå Almagro ganska lätt

mm men söderling har ju spelat en del på sistone med bejing och kuala lumpur.

å sen ska han köra stockholm open-hur orkar karln!
Citera
2009-10-13, 20:02
Medlem
Hur långt efter sitt max är Nadal egentligen? Han har ju gått långt i turneringarna men när det har dragit ihop sig har han ofta varit chanslös.

Detta har varit ett riktigt tråkigt tennisår med Nadals skada och den obefintliga konkurrensen i toppen.
Citera
2009-10-13, 23:37
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Hur långt efter sitt max är Nadal egentligen? Han har ju gått långt i turneringarna men när det har dragit ihop sig har han ofta varit chanslös.

Detta har varit ett riktigt tråkigt tennisår med Nadals skada och den obefintliga konkurrensen i toppen.

Jag skulle vilja säga att han är på 60% av sin kapacitet.
Visserligen spelade han väldigt bra fram till semin förra veckan men överlag så tror jag att han fortfarande är småskadad och har inget riktigt matchtempo i kroppen än.
Dock tror jag att han kommer att vara fullt frisk inför AO som börjar nästa år.
Citera
2009-10-14, 09:08
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Jag skulle vilja säga att han är på 60% av sin kapacitet.
Visserligen spelade han väldigt bra fram till semin förra veckan men överlag så tror jag att han fortfarande är småskadad och har inget riktigt matchtempo i kroppen än.
Dock tror jag att han kommer att vara fullt frisk inför AO som börjar nästa år.

Det vore fantastiskt intressant att veta om Nadal tar lite extra "juice" under off season.. Det går (som vanligt när det gäller de främsta på rankingen i alla sporter) så många rykten om att Nadal använder nya sorter av doping som enbart går att spåra om man tar biopsi på muskelvävnaden osv.

Även om Rafa skulle åka dit på doping så är min personliga tro att ATP skulle mörka det totalt eftersom tennisen som sport skulle tappa så ofantligt mycket på ett så stort dopingavslöjande.

Ett tips är att läsa bloggen "tennishasasteroidproblem" http://tennishasasteroidproblem.blogspot.com/
Citera
2009-10-14, 12:40
Medlem
Kongo_89s avatar
söderling tog almagro i 2 raka. starkt.

hoppas han kan ladda om ordentligt nu. tsonga nästa troligtvis och där blir de en sluggerfest.
1-0 inbördes iaf till södis fördel.
låter lovande men tsonga e ju i bra form efter triumfen i tokyo
Citera
2009-10-14, 13:48
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Det vore fantastiskt intressant att veta om Nadal tar lite extra "juice" under off season.. Det går (som vanligt när det gäller de främsta på rankingen i alla sporter) så många rykten om att Nadal använder nya sorter av doping som enbart går att spåra om man tar biopsi på muskelvävnaden osv.

Även om Rafa skulle åka dit på doping så är min personliga tro att ATP skulle mörka det totalt eftersom tennisen som sport skulle tappa så ofantligt mycket på ett så stort dopingavslöjande.

Ett tips är att läsa bloggen "tennishasasteroidproblem" http://tennishasasteroidproblem.blogspot.com/

Ska man börja med att testa spelarna på detalj-nivå så tycker jag man ska definitivt börja med Federer som lyckas hålla sig skadefri under så långa stunder.
Citera
2009-10-14, 14:02
Medlem
Kongo_89s avatar
verdasco föll mot ljubicic!
ta nu chansen robin och gå fram lite längre!
Citera
2009-10-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Ska man börja med att testa spelarna på detalj-nivå så tycker jag man ska definitivt börja med Federer som lyckas hålla sig skadefri under så långa stunder.

Är verkligen ingen expert på ämnet men är detta verkligen ett bra tecken på doping? Sliter väl vanligen rejält på kroppen att proppa sig full med droger?
Citera
2009-10-14, 23:59
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DukeStreetKing
Är verkligen ingen expert på ämnet men är detta verkligen ett bra tecken på doping? Sliter väl vanligen rejält på kroppen att proppa sig full med droger?

Klart som fan det är tecken på doping. Uthållighet, styrka.
Killen svettas nästan aldrig, det är fan helt sjukt.
Citera
2009-10-15, 00:09
Medlem
Kongo_89s avatar
vägen är ju vid öppen för söderling om han lyckas slå tsonga imorgon. del potro torska ju mot melzer. och ferrer förlora mot lopez så de e 2 lägre rankade som väntar i kvartsfinal om södis lyckas nå dit. måtte de va söderling! sen kan de bli kul om han möter nadal i semi sen haha. nej nu ska vi inte se så långt fram. fokus på tsonga matchen imorgon. oerhört viktig. många atp poäng står på spel för båda inför london racet!
Senast redigerad av Kongo_89 2009-10-15 kl. 00:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in