Intressant utveckling på turneringen i Tokyo. Jag hade nog tippat att det skulle bli Cilic-Monfils i finalen men det blev Goffin-Kyrgios istället. Mycket bra för oss som åskådare då vinnaren av finalen sätter sig i en bättre position för att knipa en plats till London. Jag tror dock att förloraren blir avhängd, det gäller att vinna denna för båda spelarna om de vill ha en realistisk chans att nå slutspelet. Det var även bra för Berdych att Cilic förlorade.
Kul också att Dimitrov har vaknat lite, han har sakta men säkert gjort små framsteg den senaste tiden och nu har han tagit tre bra vinster i rad i Kina, sen fick han WO mot Raonic. Det kommer garanterat bli en bra final tror jag. Lite intressant också är att Murray var den spelaren Dimitrov slog senast han gjorde riktigt bra ifrån sig på touren, i Wimbledon för över två år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlbusDumbledore
Tror faktiskt Murray ha chans att bli världsetta nästa år. Känns så ruggig stabil nu. Djokovic har att försvara Shanghai, Paris och slutspelet i London från förra året så Murray borde ta in ytterligare ett par poäng innan årets slut tycker jag.
Blir intressant vilken form Djoko är i kommande vecka.
Murray kommer att bli världsetta. Jag kan inte föreställa mig att en spelare som honom skulle gå igenom en hel lång karriär utan att nå förstaplatsen en enda gång. Troligtvis så kommer det hända nästa år. Det är extremt svårt att vara världsetta så länge som Djokovic har varit nu och till slut så kommer han inte kunna hålla platsen. Då är Murray helt given som den som kommer att vara där och ta chansen. Kan inte riktigt se någon annan just nu. Wawrinka är för ojämn helt enkelt.