2016-10-04, 18:38
Medlem
Lindstedt har i alla fall vunnit ytterligare en titel. Den tjugonde i karriären. Nu har han tydligen vunnit minst en titel varje säsong i 10 års tid. Väldigt imponerande av gamlingen
Citera
2016-10-04, 20:17
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ja kul med Kachanov. Angående Thiem så är det ett mycket dåligt beslut att lägga schemat så som han gör oavsett anledning då han sitter i förarsätet till att kvala in till slutspelet, han jagar ju inte.

Vilka åtta spelare tror du tar sig till London?

Djokovic, Murray och Wawrinka är redan kvalificierade, sen har vi Raonic och Nishikori som är praktiskt taget klara.

Det är platserna 6,7 och 8 som är intressanta och det finns ju fortfarande en hel del poäng att spela om. Berdych på nionde plats och Cilic som nummer tio är de som i dagsläget ser ut har störst chans att knuffa bort någon av Monfils, Nadal eller Thiem. Skulle vilja se Pouille i London men det ska mycket till för att han ska kunna hinna ikapp.

6. Gael Monfils 3445

7. Rafael Nadal 3245

8. Dominic Thiem 3205

9. Tomas Berdych 2870

10.Marin Cilic 2445
Citera
2016-10-04, 20:31
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Mikael kom in direkt denna vecka i Marocko tack vare sin fina turnering i Italien som nämnts, och tackade med att slå Samper-Montana. 1-6, 6-1, 6-2, till och med WTA-touren hade varit stolt. Möter toppseedade Dzumhur nästa match, värdemätare.

Elias möter ett helt okänt wildcard lite senare som han bara måste slå, och sen blir det Carballes i nästa match. En sån vinst som skulle bevisa att han är tillbaka i slag.

Har inte sett så mycket av Dzumhur förut men han har väl slagit både Nadal och Berdych i år?

Mikael har tydligen poäng att försvara då han flög ner -77 placeringar i LIVE rankingen inför tävlingen i Marocko. Vad kan det vara för poäng han försvarar?
Citera
2016-10-04, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Har inte sett så mycket av Dzumhur förut men han har väl slagit både Nadal och Berdych i år?

Mikael har tydligen poäng att försvara då han flög ner -77 placeringar i LIVE rankingen inför tävlingen i Marocko. Vad kan det vara för poäng han försvarar?

Finalplats i Danderyds future förra året. Men redan tagit igen mer än hälften med dagens vinst. Resten av året försvarar han i princip noll så allt blir plus på rankingen härifrån fram till augusti nästa år.
Citera
2016-10-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Vilka åtta spelare tror du tar sig till London?

Djokovic, Murray och Wawrinka är redan kvalificierade, sen har vi Raonic och Nishikori som är praktiskt taget klara.

Det är platserna 6,7 och 8 som är intressanta och det finns ju fortfarande en hel del poäng att spela om. Berdych på nionde plats och Cilic som nummer tio är de som i dagsläget ser ut har störst chans att knuffa bort någon av Monfils, Nadal eller Thiem. Skulle vilja se Pouille i London men det ska mycket till för att han ska kunna hinna ikapp.

6. Gael Monfils 3445

7. Rafael Nadal 3245

8. Dominic Thiem 3205

9. Tomas Berdych 2870

10.Marin Cilic 2445

Jag tror det bli Monfils, Nadal och Berdych som kniper de sista platserna. Jag hoppas dock att Cilic eller Thiem slår Berdych i racet men jag tycker tjecken har lite fördel då han är en bättre inomhusspelare än Thiem samt att han har lite försprång på Cilic. Å andra sidan så räcker det med om Cilic gör en sån kanonturnering som vi vet att han är kapabel till, är det i en masters så kan det räcka. Sen vet vi inte vad som händer med Nadal, om han inte är skadad så tror jag ändå att han klarar det. Monfils tycker jag har jättebra chans då han brukar spela bra hemma i Paris.
Citera
2016-10-05, 11:19
Medlem
Den fina formen håller i sig för Edmund i alla fall. Slog Bautista-Agut nu. Förhoppningsvis så har han hittat en ny nivå i sitt spel, var flera år sedan jag såg honom spela en hel match men jag minns att jag tyckte att han hade bra potential då.
Citera
2016-10-05, 18:07
Medlem
Däng idag för bröderna. Elias var riktigt riktigt dålig mot Carballes bortsett från starten av matchen där han lika gärna kunde varit break upp istället för ner. Efter det orkade han inte mentalt, och som sagt den här offensiva stilen han börjat med behärskar han inte.

Mikael hade det lite väl tufft mot en av dom bättre på challengertouren. Ingen katastrof på något sätt. Hans sista servegem var dock en besvikelse med två dubbelfel och rallarsvingar, inte likt honom att förlora på det viset. Var väl så nära soppatorsk det kan bli.
Citera
2016-10-05, 18:55
Medlem
Citat:
Däng idag för bröderna. Elias var riktigt riktigt dålig mot Carballes bortsett från starten av matchen där han lika gärna kunde varit break upp istället för ner. Efter det orkade han inte mentalt, och som sagt den här offensiva stilen han börjat med behärskar han inte.

Mikael hade det lite väl tufft mot en av dom bättre på challengertouren. Ingen katastrof på något sätt. Hans sista servegem var dock en besvikelse med två dubbelfel och rallarsvingar, inte likt honom att förlora på det viset. Var väl så nära soppatorsk det kan bli.

Norrbaggen vann en match i veckan också , snart är garanterat norrbaggen bästa nordbo ,det är tragiskt egentligen,han är ju det enda Norge har också så han är ju i samma situation som Ymer bröderna pressmessigt, tänk att det skulle komma en dag när sverige är sämre än Norge i tennis.
Citera
2016-10-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Norrbaggen vann en match i veckan också , snart är garanterat norrbaggen bästa nordbo ,det är tragiskt egentligen,han är ju det enda Norge har också så han är ju i samma situation som Ymer bröderna pressmessigt, tänk att det skulle komma en dag när sverige är sämre än Norge i tennis.

Han var dock betydligt mer chanslös mot Melzer än vad Micke var mot Dzumhur. Men gissar att båda är bland dom bättre på challengertouren nästa år.
Citera
2016-10-05, 19:11
Medlem
Citat:
Han var dock betydligt mer chanslös mot Melzer än vad Micke var mot Dzumhur. Men gissar att båda är bland dom bättre på challengertouren nästa år.

Han är ju yngre än MIkael också så att :P
Citera
2016-10-06, 09:32
Medlem
Ganska intressant turnering i Tokyo för slutspelsracet. Berdych torskade i första mot Muller och Cilic har krigat till sig två tresetsvinster och kan om han slår Monaco i nästa runda få möta Goffin som ligger på platsen bakom honom i racet. Skulle Cilic gå hela vägen i Tokyo så går han om Berdych. Jag tror dock att Monfils blir svårslagen där. Även Kyrgios har en chans att ta in mycket om han skulle gå hela vägen. Dessutom så förlorade Thiem i första rundan i Kina, vilket gör det extra spännande.
Citera
2016-10-08, 13:32
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Tror faktiskt Murray ha chans att bli världsetta nästa år. Känns så ruggig stabil nu. Djokovic har att försvara Shanghai, Paris och slutspelet i London från förra året så Murray borde ta in ytterligare ett par poäng innan årets slut tycker jag.

Blir intressant vilken form Djoko är i kommande vecka.
Senast redigerad av AlbusDumbledore 2016-10-08 kl. 13:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in