2013-12-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Man undrar vilken desperat stackare som tagit på sig den uppgiften? Enligt Pat Cash ska varenda australiensk tennistränare värd namnet vägra att befatta sig med Tomic.

Jag kommer inte ihåg vem det var. Anledningen är nog för att jag blev så besviken av att läsa det så jag sorterade bort namnet ur minnet. Han ska tydligen fortsätta tränas av sin pappa, så man får ju verkligen önska den nya tränaren lycka till

Jävligt trist är det i alla fall, killen har potentialen att vinna Wimbledon. Hans spel passar väldigt bra på gräs. Det är synd om allt det kastas bort, vilket ser ut att bli fallet. Jag tror den kommande säsongen kommer ge en fingervisning på hur det går. Om han inte utvecklas nåt mer utan stannar eller rent av blir sämre så tror jag inte att det blir något av honom.

Kollar man på spelare som t.ex Raonic och Dimitrov så har de blivit stadigt bättre för varje säsong. Tomic har stannat ordentligt i sin utveckling, det började bra med en titel men sen har det bara varit en massa problem. I Wimbledon när han var utan sin far var hans bästa prestation på hela året, då föll han mot Berdych men han spelade hyfsat bra ändå. Vore roligt att se honom lämna sin pappa och verkligen satsa seriöst, men det kanske är att hoppas för mycket
Citera
2013-12-15, 18:33
Medlem
Tror och hoppas att Nadal tar minst en GS så att han tar ytterligare ett steg mot rekordet. En tycker jag har borde klara av, det har han gjort i 9 år i rad, rekord det också, och nu är det inte lika tufft längre som det var när Federer var bättre.

Nadal, Djokovic och Murray tror jag tar hemma alla GS, med Ferrer som en liten outsider.

Skall bli ett mycket spännande år.
Citera
2013-12-16, 05:38
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Slänger ihop lite osammanhängande summeringar och förutsägelser här.

Apropå spelare som blivit besvikelser i år skulle jag vilja droppa ett annat namn, Thomaz Bellucci. För något år sedan trodde jag att han var en av dem som hade chansen att ta sig upp i värdseliten och bli en stabil spelare på topp 20, han hade ett väldigt bra spel i sig och behövde bara bli jämnare. Men han har dalat fullständigt, och han spelade över nästan hela 2013 så jag tror inte att det var någon skada som låg bakom.

Största positiva överraskningen har Wawrinka varit. Hoppas han håller den nivån även nästa år.

Annars tror jag att nästa år kommer fortsätta ungefär som det här. Nadal kommer vara bäst på grus och hardcourt utomhus, medan Djokovic lär vara bäst på gräs och inomhus. Nadal för se upp lite extra med Del Potro som har styrkan att slå igenom Nadal, medan Djokovic får se upp mer med Murray som har defensiven att trötta ut Djokovic.

Federer är inte helt uträknad än, men ska han vinna någon mer stor turnering så måste det bli på ett snabbt underlag. Har svårt för att se honom slå flera världsspelare i rad på något annat underlag än gräs och inomhus.

Kan inte heller se att någon annan spelare ska kunna plocka bort Nadal och Djokovic mer än under någon enstaka turnering. Finns några namn som på sikt kan ta över förstaplatsen men det lär inte hända under 2014. Tror att minst tre av fyra GS även nästa år kommer gå till antingen Nadal eller Djokovic.

Ferrer lär ryka från världstoppen detta år, och det skulle inte förvåna mig om han rent av missar slutspelet 2014.
Citera
2013-12-16, 06:17
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Läste för några dagar sedan att Tomic har skaffat en ny tränare. Blev glad när jag läste rubriken för att sedan blir otroligt besviken då det tydligen bara ska vara tillfälligt tills hans pappas avstängning upphör. Det är nog tveksamt om det blir något av honom, hans pappa har verkligen ett järngrepp över honom. Jag tycker synd om honom.

Är inte ett dugg insatt i detta men kan inte låta bli att undra. Hur stänger man av en tränare?

Visst kan man stänga av honom från arenorna men det är i sig rätt meningslöst eftersom coaching ändå inte är tillåtet under matcher på herrsidan. Men att hindra Tomic från att träna med sin pappa även utanför arenorna kan väl ändå inte vara möjligt för ATP-touren?
Citera
2013-12-16, 11:42
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Är inte ett dugg insatt i detta men kan inte låta bli att undra. Hur stänger man av en tränare?

Visst kan man stänga av honom från arenorna men det är i sig rätt meningslöst eftersom coaching ändå inte är tillåtet under matcher på herrsidan. Men att hindra Tomic från att träna med sin pappa även utanför arenorna kan väl ändå inte vara möjligt för ATP-touren?

Tomic SR far inte komma in pa tavlingsomradet. Blir svart att trana en ATP-spelare da aven om inget hindrar Tomic SR fran att sta och drilla JR pa ngn klubb 5 km fran tavlingen.
Citera
2013-12-16, 22:17
Medlem
SoulShouters avatar
Tror 2014 kommer domineras av samma personer som under 2013: Nadal & Djokovic.
Citera
2013-12-17, 06:11
Medlem
Citat:

Inbollningen på tävlingsbanor är viktigare än man tror.
Citera
2013-12-17, 14:43
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Inbollningen på tävlingsbanor är viktigare än man tror.

På många tävlingar finns inga alternativ, det går i princip bara att träna på tävlingsområdet. Men givetvis är det bättre att träna på samma banor som tävlingen spelas på oavsett alternativ.
Citera
2013-12-17, 16:30
Medlem
Andy Murray är tillbaka redan nästa vecka, han ska spela uppvisningstennis i Abu Dhabi. Kul, hoppas att det går bra. Blir han 100% återställd så kommer tennisen ha tre stycken spelare som dominerar istället för bara två.

Angående John Tomic så hoppas jag att han blir avstängd en lång tid från alla tävlingsområden på ATP-touren. Han verkar vara en riktig dåre, han bara förstör för alla i hans närhet. Alla spelare och tennisen i helhet mår bättre av att slippa honom.
Citera
2013-12-17, 16:46
Medlem
Citat:
Slänger ihop lite osammanhängande summeringar och förutsägelser här.

Apropå spelare som blivit besvikelser i år skulle jag vilja droppa ett annat namn, Thomaz Bellucci. För något år sedan trodde jag att han var en av dem som hade chansen att ta sig upp i värdseliten och bli en stabil spelare på topp 20, han hade ett väldigt bra spel i sig och behövde bara bli jämnare. Men han har dalat fullständigt, och han spelade över nästan hela 2013 så jag tror inte att det var någon skada som låg bakom.

Största positiva överraskningen har Wawrinka varit. Hoppas han håller den nivån även nästa år.

Annars tror jag att nästa år kommer fortsätta ungefär som det här. Nadal kommer vara bäst på grus och hardcourt utomhus, medan Djokovic lär vara bäst på gräs och inomhus. Nadal för se upp lite extra med Del Potro som har styrkan att slå igenom Nadal, medan Djokovic får se upp mer med Murray som har defensiven att trötta ut Djokovic.

Federer är inte helt uträknad än, men ska han vinna någon mer stor turnering så måste det bli på ett snabbt underlag. Har svårt för att se honom slå flera världsspelare i rad på något annat underlag än gräs och inomhus.

Kan inte heller se att någon annan spelare ska kunna plocka bort Nadal och Djokovic mer än under någon enstaka turnering. Finns några namn som på sikt kan ta över förstaplatsen men det lär inte hända under 2014. Tror att minst tre av fyra GS även nästa år kommer gå till antingen Nadal eller Djokovic.

Ferrer lär ryka från världstoppen detta år, och det skulle inte förvåna mig om han rent av missar slutspelet 2014.

På gräs så är Andy Murray den bästa spelaren, Han rör sig så jävla bra på det underlaget, dessutom så har han vassare förstaserve än t.ex Djokovic och Nadal, sen så är han riktigt bra på att returnera andraservar. Federer är väl säkert bäst om han kommer upp till 100% av sina gamla förmåga men jag tror inte han kommer att göra det igen. Murray har ett positivt facit mot Federer, sen slog han även honom i OS-finalen på gräs, så det finns inga mentala hinder för Murray att ta hem Wimbledon igen. Jag håller honom som favorit i den turneringen.

Sen så lyfter jag ett varningens finger för Del Potro i Wimbledon, han har spelat helt otroligt bra där de senaste två åren om man räknar OS och senaste Wimbledon-turneringen. Detta är egentligen en stor överraskning för mig med tanke på att för cirka 3-4 år sedan så var han inte alls något vidare på gräs, han hade otroliga problem att röra sig på gräset. Det verkar som helt borttränat nu och han har faktiskt spelat sin bästa tennis sedan 2009 på just gräset där, tycker jag. Han har gjort enstaka bra matcher på hardcourt också men han har varit oväntat bra på Wimbledon-banorna måste jag säga.

Resten av turneringarna tror jag att Djokovic och Nadal tar hem, fast inte nödvändigtvis att de spelar final i alla. Murray och Del Potro tror jag kan skrälla till det. Jag tror faktiskt att Wawrinka också kan skrälla till det i AO eller USO om någon av dessa inte har sin allra bästa dag samtidigt som Wawrinka har sin bästa dag någonsin (vilket är ganska troligt att han kommer att ha i framtiden någon gång).
Citera
2013-12-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
På gräs så är Andy Murray den bästa spelaren, Han rör sig så jävla bra på det underlaget, dessutom så har han vassare förstaserve än t.ex Djokovic och Nadal, sen så är han riktigt bra på att returnera andraservar. Federer är väl säkert bäst om han kommer upp till 100% av sina gamla förmåga men jag tror inte han kommer att göra det igen. Murray har ett positivt facit mot Federer, sen slog han även honom i OS-finalen på gräs, så det finns inga mentala hinder för Murray att ta hem Wimbledon igen. Jag håller honom som favorit i den turneringen.

Sen så lyfter jag ett varningens finger för Del Potro i Wimbledon, han har spelat helt otroligt bra där de senaste två åren om man räknar OS och senaste Wimbledon-turneringen. Detta är egentligen en stor överraskning för mig med tanke på att för cirka 3-4 år sedan så var han inte alls något vidare på gräs, han hade otroliga problem att röra sig på gräset. Det verkar som helt borttränat nu och han har faktiskt spelat sin bästa tennis sedan 2009 på just gräset där, tycker jag. Han har gjort enstaka bra matcher på hardcourt också men han har varit oväntat bra på Wimbledon-banorna måste jag säga.

Resten av turneringarna tror jag att Djokovic och Nadal tar hem, fast inte nödvändigtvis att de spelar final i alla. Murray och Del Potro tror jag kan skrälla till det. Jag tror faktiskt att Wawrinka också kan skrälla till det i AO eller USO om någon av dessa inte har sin allra bästa dag samtidigt som Wawrinka har sin bästa dag någonsin (vilket är ganska troligt att han kommer att ha i framtiden någon gång).

Man ska ju komma ihåg att Nadal inte var så bra på gräs i början heller, dom har väl dragit ner snabbheten på gräset en del. Förut var det ju typ bara ess hehe.
Citera
2013-12-18, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Man ska ju komma ihåg att Nadal inte var så bra på gräs i början heller, dom har väl dragit ner snabbheten på gräset en del. Förut var det ju typ bara ess hehe.
Ändrat blandningen på gräset, 100% rye nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in