2016-07-06, 21:11
Medlem
barnets avatar
Tsonga hämtar in 0-2 till 2-2. Den såg man inte komma. Kul med två väldigt bra kvartsfinaler som går 5 set.
Citera
2016-07-06, 21:46
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Tsonga hämtar in 0-2 till 2-2. Den såg man inte komma. Kul med två väldigt bra kvartsfinaler som går 5 set.

På något sätt kändes ändå det givet att Murray skulle vinna femte. Nu är han storfavorit att vinna titeln.
Citera
2016-07-06, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Efter att ha sett Elias Ymer och Carl Söderlund mot samma motståndare under samma dag så framgick det ganska tydligt att CS gjorde betydligt mindre enkla misstag än EY, dessa till synes enkla transportslag som går i nät eller ut blir ofta väldigt dyra under en match
Gimeno-Traver, rankad 48 2013, får nog ses som storfavorit i matchen mot CS allt annat vore en rejäl skräll

Söderlund spela smart tycker jag, bra variation mellan höga och låga bollar,sen hittade han väldigt bra vinklar också stundtals,sen var han riktigt bra på försvara sig,riktigt snabb var han iallafall, Gimeno-traver får va favorit, men ja ,vi får ju se,sett han några matcher på slutet, oslagbar tror jag ej han är om han gör lika bra match, tror söderlund:s kontringsspel kan passa ganska bra mot Traver ändå.

edit:läste Rosengren var nöjd med Söderlund ,han sa det var hans genombrott.
Han var inte lika nöjd med Elias han ville inte ge några kommentarer om hans match :P
Citera
2016-07-06, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
På något sätt kändes ändå det givet att Murray skulle vinna femte. Nu är han storfavorit att vinna titeln.

Han kanske inte är storfavorit, men favorit. För tennisen hoppas man att Federer-Murry möts i finalen, då allt kan hända.

Kul att svt sänder finalen
Citera
2016-07-06, 22:15
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porschepojken
Han kanske inte är storfavorit, men favorit. För tennisen hoppas man att Federer-Murry möts i finalen, då allt kan hända.

Jag hoppas och tror mer på att Raonic når finalen.
Citera
2016-07-06, 22:53
Medlem
dock tycker jag Söderlund ser ganska tunn ut,lite mer muskler på det där så tror ja det kan bli rätt bra,minst Ymer klass faktiskt, han har väl inte samma hårdhet i slagen men han har mer hjärna än Ymer,har lite tanke bakom slagen.

Tror det blir den väntade finalen mellan Murray-Federer ,men Raonic har sett bra ut ,så ja varför inte.
Citera
2016-07-06, 23:26
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:

Fruktansvärt jobbigt att se Tsonga förlora. Hade verkligen vilja se honom spöa skotten. Riktigt starkt att komma tillbaka och startade med att skapa en breakboll direkt i femte. Då trodde jag nu jävlar går det vägen....sen slutar matchen 6-1.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2016-07-06 kl. 23:29.
Citera
2016-07-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Fruktansvärt jobbigt att se Tsonga förlora. Hade verkligen vilja se honom spöa skotten. Riktigt starkt att komma tillbaka och startade med att skapa en breakboll direkt i femte. Då trodde jag nu jävlar går det vägen....sen slutar matchen 6-1.

Ha ha jo jag trodde också han skulle ta det där, men Murray är seg ändå.
Citera
2016-07-06, 23:37
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ha ha jo jag trodde också han skulle ta det där, men Murray är seg ändå.

Detta kan ha varit Tsongas sista stora chans att vinna eller åtminstone ta sig till en Wimbledon-final så det hade varit riktigt coolt om han hade lyckats vända matchen och vunnit mot Murray på centercourten i Wimbledon. Nu blir det med förmodligen en final mellan Murray och Federer där gamlingen mycket väl kan vinna.....Jo, Federer tar nog hem Wimbledon i år.
Citera
2016-07-06, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Detta kan ha varit Tsongas sista stora chans att vinna eller åtminstone ta sig till en Wimbledon-final så det hade varit riktigt coolt om han hade lyckats vända matchen och vunnit mot Murray på centercourten i Wimbledon. Nu blir det med förmodligen en final mellan Murray och Federer där gamlingen mycket väl kan vinna.....Jo, Federer tar nog hem Wimbledon i år.

Nej jag tror Murray tar det, han är seg som fan när han sätter den sidan till,frågan om Federer orkar mala ner han.
Citera
2016-07-07, 09:25
Medlem
Citat:

Ja, mycket bra tennisdag igår. Nu kan vi bara hoppas på att fortsättningen blir lika bra. Det har varit en bra turnering hittills, regnet förstörde första veckan men det har varit en händelserik turnering med skrällar och med bra matcher.
Citera
2016-07-07, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nej jag tror Murray tar det, han är seg som fan när han sätter den sidan till,frågan om Federer orkar mala ner han.

Överlever Federer semifinalen så kommer han komma ut som en helt ny spelare i finalen tror jag. Var rätt övertygad om att Murray skulle ta det när Djokovic åkte, men är inte lika säker längre. Fast Murray är fortfarande ganska klar favorit till titeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in