2016-10-08, 18:24
Medlem
barnets avatar
Goffin har väl chans på topp 8 om han vinner Tokyo?
Citera
2016-10-08, 19:49
Medlem
Intressant utveckling på turneringen i Tokyo. Jag hade nog tippat att det skulle bli Cilic-Monfils i finalen men det blev Goffin-Kyrgios istället. Mycket bra för oss som åskådare då vinnaren av finalen sätter sig i en bättre position för att knipa en plats till London. Jag tror dock att förloraren blir avhängd, det gäller att vinna denna för båda spelarna om de vill ha en realistisk chans att nå slutspelet. Det var även bra för Berdych att Cilic förlorade.

Kul också att Dimitrov har vaknat lite, han har sakta men säkert gjort små framsteg den senaste tiden och nu har han tagit tre bra vinster i rad i Kina, sen fick han WO mot Raonic. Det kommer garanterat bli en bra final tror jag. Lite intressant också är att Murray var den spelaren Dimitrov slog senast han gjorde riktigt bra ifrån sig på touren, i Wimbledon för över två år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Tror faktiskt Murray ha chans att bli världsetta nästa år. Känns så ruggig stabil nu. Djokovic har att försvara Shanghai, Paris och slutspelet i London från förra året så Murray borde ta in ytterligare ett par poäng innan årets slut tycker jag.

Blir intressant vilken form Djoko är i kommande vecka.

Murray kommer att bli världsetta. Jag kan inte föreställa mig att en spelare som honom skulle gå igenom en hel lång karriär utan att nå förstaplatsen en enda gång. Troligtvis så kommer det hända nästa år. Det är extremt svårt att vara världsetta så länge som Djokovic har varit nu och till slut så kommer han inte kunna hålla platsen. Då är Murray helt given som den som kommer att vara där och ta chansen. Kan inte riktigt se någon annan just nu. Wawrinka är för ojämn helt enkelt.
Citera
2016-10-10, 09:41
Medlem
Ska bli väldigt roligt att följa resten av den här säsongen. Jag tycker det aldrig har varit mer öppet om de sista platserna till slutspelet än vad det är i år, kan inte minnas när det var så öppet senast. Kyrgios ökade spänningen rejält med att vinna sin första femhundring i Tokyo. Han möter Querrey i första i Shanghai, jag tycker han har fått en mycket bra lottning där. Vinner han den första (oftast svåra) matchen så får han en mycket fördelaktig lottning då han får möta en wildcard kines eller äldre brodern Zverev. Han kan ställas mot Berdych, som han har slagit förut i år, vinner han den då ökar hans chanser drastiskt till att kvalificera sig. Men först måste han slå Querrey såklart.

Tipsarevic verkar vara tillbaka på allvar nu i alla fall. Tog sig till semifinal förra veckan och slog Kohlschreiber i första i Shanghai.
Citera
2016-10-11, 17:12
Medlem
Aktierna att få Del Potro till Stockholm borde ökat då han åkte ut direkt i en tuff tresetare i Shanghai mot Goffin.

Såg att Söderlund fick ett WC till kvalet, trodde nog inte han skulle komma men tillsammans med Eriksson(även om Rosenholm fick det.. på gamla SO-meriter antar jag) är han absolut den enda som förtjänade ett. Tveksamt om någon av dom tar en enda match dock, även dom sämsta i kvalet är rejält mycket bättre än svenskarna.
Senast redigerad av frankkk 2016-10-11 kl. 17:17.
Citera
2016-10-11, 18:08
Medlem
Zverev imponerar mer och mer. Såg honom vinna i tre set mot Ymer den yngre i SO förra året.

Har slagit ut både Isner och Cilic i Shanghai.
Citera
2016-10-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Aktierna att få Del Potro till Stockholm borde ökat då han åkte ut direkt i en tuff tresetare i Shanghai mot Goffin.

Såg att Söderlund fick ett WC till kvalet, trodde nog inte han skulle komma men tillsammans med Eriksson(även om Rosenholm fick det.. på gamla SO-meriter antar jag) är han absolut den enda som förtjänade ett. Tveksamt om någon av dom tar en enda match dock, även dom sämsta i kvalet är rejält mycket bättre än svenskarna.

Fast Söderlund har en högre spelnivå än hans ranking visar tycker jag, han kan nog störa sin motståndare än vem det blir det tror jag.
Han är intressant ,fortfarande ung så tror han kan bli ganska duktig.
Citera
2016-10-12, 13:54
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Trodde Nadal var på gång efter OS, men han fortsätter hackar.
Citera
2016-10-12, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Trodde Nadal var på gång efter OS, men han fortsätter hackar.

Inte slagit en topp10-spelare sedan april. Just nu längtar han nog bara till grus.
Citera
2016-10-12, 18:31
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Kyrgios forsätter alltså att skämma ut sig. Om han inte fixar sin inställning och attityd kommer han aldrig att bli den stora spelare som han egentligen har alla förutsättningar att bli.
Citera
2016-10-12, 18:49
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast Söderlund har en högre spelnivå än hans ranking visar tycker jag, han kan nog störa sin motståndare än vem det blir det tror jag.
Han är intressant ,fortfarande ung så tror han kan bli ganska duktig.

Söderlund kommer nog inte göra bort sig i kvalet. Oavsett vem han möter tror jag inte heller att han blir någon slagpåse direkt. Ska någon av svenskarna klara av kvalet så är det Söderlund.
Citera
2016-10-12, 20:49
Medlem
Nu kommer ju kvalet ha Querrey, Brown och massa spelare som antingen är topp på challengertouren eller har varit på ATP-nivå under en längre tid tidigare. Ett toppkval. Enklare att vinna en vanlig challenger än att kvala in här. Får hoppas Söderlund får en av dom lite lägre seedade i första matchen, lottningen kan öppna upp sig om man tar en match osv.
Citera
2016-10-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Kyrgios forsätter alltså att skämma ut sig. Om han inte fixar sin inställning och attityd kommer han aldrig att bli den stora spelare som han egentligen har alla förutsättningar att bli.

Jag blir så less på sådant där, jäkla diva,usäkta ordvalet men blir förbannad på sådant där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in