2009-01-09, 15:58
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Ser fram emot när tennisens Bad boy Nadal återigen vinner Wimbledon i år igen. Sura britter spoilerade tyvärr förra året i vad som var tidernas bästa final alla kategorier. Alla älskar vi väl en spelare som bryter mot konventionerna och den självutnämnda nobelheten som pryder Wimbledons väggar. Jag mös senast.
Enda bekymret för Nadal är egentligen inte Federer (hans innestående möten mot schweizaren är ju genant för den senare) utan vad andra på touren kan hitta på som exempelvis Blake eller kanske Murray.
Enda bekymret för Nadal är egentligen inte Federer (hans innestående möten mot schweizaren är ju genant för den senare) utan vad andra på touren kan hitta på som exempelvis Blake eller kanske Murray.
Hmm... En ny tennisfantast i den här tråden. Var ska jag börja pajkastningen
? Skämt åsido, visst är Nadal ett välkommet avbrott från konventionerna på touren med sina enorma överarmar, säregna klädstil och vansinniga topspins och visst är hans matcher mot Federer något utöver det vanliga. Men personligen tog jag lite illa vid mig när han började klättra på läktartaken efter sin bragdinsats i Wimbledon. Det kändes konstigt att se någon visa sin glädje så pass mycket att takbestigning var det enda alternativet att delge omvärlden denna glädje...Du har nog lite väl uppskruvade förväntningar på vad Nadal kan åstadkomma i år. Federer lär nog vara mer än angelägen att visa omvärlden och sig själv att Wimbledon är hans hem. Att Nadal dessutom ska överträffa eller ens tangera sin makalösa 08-säsong ser jag som inte särskilt sannorlikt. Så det handlar nog i högsta grad om vad Federer och inte någon annan ska hitta på denna säsong om Nadal ska bli den andra vänsterfattade spelaren i tourens historia att börja och sluta året som världsetta.