Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Okej, låter kanon, tar och köper de skorna då. Jag kanske är dålig på att spela, men kommer inte vara sämst klädd iaf
Har ni några tips till en glad amatör? Något man ska tänka lite extra på? Vanliga nybörjarmisstag? Jag anser mig själv vara rätt snabb och har bra kondition.
Tänk på att inte köpa för billiga skor om du väger +80 kg dock. Då kan man få ett par med allt för dålig stötdämpning vilket kan göra att du får ont i korsryggen.
Asics brukar göra en bra budgetsko för ca 600 kr.
På grus är det dock inte lika viktigt med en superdojja som det är på hardcourt. Gruset är ju mjukt och sliter inte alls lika mycket på kroppen.
På hardcourt bör man ha en sko med dämpning både i bak och framdelen av foten samt att sko´n ska vara rejält stabil.,, även om du är en motionär.
Ang. misstag som många motionärer gör är att tålamodet brister efter ett par slag. Se till att inte missa.. Fegspela lite så kommer du vinna mer än du tror. Prova även att göra klassikern slå en boll på motståndarens backhand och rusa på nät. Då kommer du få många lätta poäng.
Citat:
hejsan, har en fråga om en privat tennis plan, med lite priser å så.
De har alltså vart en asfalts-plan där, det enda som är felet med den nu är att halva är uppriven, har vart gropig och så. Men hur mycket pengar skulle det ungefär att fixa en asfalt eller grus plan där nu? marken under är just nu slät, ganska hårdpackat grus.
Så min fråga är alltså är om någon visste ett ungefärligt pris för att fixa till en plan igen?
En tennisbana kan du få för ca 250.000 SEK. Grus blir billigast. Du kan dock göra en egen gräsbana för en struntsumma (i jämförelse) men den måste du sköta som ett spädbarn varje dag för att den ska bli bra. De här är rätt ledande på att göra grusbanor i SWE;
http://www.lawnit.se/