2008-07-28, 14:15
Medlem
Kul med tennistråd.

Ingen höjdarfinal igår. Trodde Kiefer skulle bjuda upp lite mer, men att ta sig till final är en bedrift i sig, och Nadal var helt enkelt för bra.

Någon som vet var man kan hitta lagom stora gummiband att använda som vibrationsdämpare ? Hittar bara de smala varianterna.
Citera
2008-07-29, 11:48
Medlem
pirates avatar
Det snackas mkt nu om Nadal och att han är kung just nu, då han har vunnit 7 raka turneringar och 29 raka matcher i de olika underlagen som finns.
Men jag vill fråga lite om hans spelstil jämfört med Federer.
Ser man på Federer så rör människan sig så fint och harmoniskt samt inte minst väldigt ekonomisk mot kroppen.
Däremot när man ser Nadal spela så ser man hur han verkligen sliter med sina bollar och de tunga forehand slagen som kräver massvis med styrka.
Man har ju sett sen us open förra året att han har tejpat sina knän konstant och haft lite bekymmer med dem under ex.vis wimbledon.
Hur länge tror ni att Nadal kan hålla på med den spelstilen som han har, och ska han ändra nåt så att han oxå blir ekonomisk i sina rörelser ??
Citera
2008-07-29, 11:49
Bannlyst
Någon seriös människa mer än de närmast anhöriga till spelarna som går och kollar på Nordic Light Open? Skandalöst svagt startfält. Att de ens anstränger sig att ordna en turnering är för mig en stor gåta.
Citera
2008-07-29, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Någon seriös människa mer än de närmast anhöriga till spelarna som går och kollar på Nordic Light Open? Skandalöst svagt startfält. Att de ens anstränger sig att ordna en turnering är för mig en stor gåta.

Ska man bara få spela professionell tennis om man tillhör den absoluta världseliten eller vad menar du? Jag antar att du anser att den pinsamt dåliga Allsvenskan i fotboll ska läggas ner också...?

Nordic light open har iaf 2 av topp 15 och 8 av topp 50 så genomusel är inte standarden.
Citera
2008-07-29, 21:50
Medlem
pirates avatar
Federer förlorar första set mot Ginepri i andra omgång i atp master cincinnati.
Vad är det som händer med Federer, vart har han fina spel tagit vägen ?
Citera
2008-07-29, 22:13
Medlem
Roger är verkligen ur slag just nu. Det känns som att Federer skulle må bra av en paus från tennis?
Killen har väl inte ens fyllt 27 ännu så han borde ju kunna komma tillbaka om han har motivationen.
Citera
2008-07-29, 22:27
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Roger är verkligen ur slag just nu. Det känns som att Federer skulle må bra av en paus från tennis?
Killen har väl inte ens fyllt 27 ännu så han borde ju kunna komma tillbaka om han har motivationen.

Ja jag tror oxå att det skulle motivera honom ännu mer. Han har ju trots allt spelat non-stop sen 98 och full-time sen 02 när han fick sitt stora genombrott.
Citera
2008-07-29, 22:58
Medlem
pirates avatar
Nu har federer vaknat ur sin koma och börjat spela bra tennis igen. Tyvärr så höll inte Ginepri's nerver och Federer tog breakpoint vid 6-6 i andra set. Så kan det gå.
Citera
2008-07-30, 01:42
Medlem
Roddick skadad. Bra läge för Söderling att nå kvarten och Federer borde gå till semi om han spelar hyfsat.
Citera
2008-07-30, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Det snackas mkt nu om Nadal och att han är kung just nu, då han har vunnit 7 raka turneringar och 29 raka matcher i de olika underlagen som finns.
Men jag vill fråga lite om hans spelstil jämfört med Federer.
Ser man på Federer så rör människan sig så fint och harmoniskt samt inte minst väldigt ekonomisk mot kroppen.
Däremot när man ser Nadal spela så ser man hur han verkligen sliter med sina bollar och de tunga forehand slagen som kräver massvis med styrka.
Man har ju sett sen us open förra året att han har tejpat sina knän konstant och haft lite bekymmer med dem under ex.vis wimbledon.
Hur länge tror ni att Nadal kan hålla på med den spelstilen som han har, och ska han ändra nåt så att han oxå blir ekonomisk i sina rörelser ??

Hörde kommentatorn pratade om detta och han trodde kanske 2-3 år till. I värsta fall kanske det är så och det vore ju katastrof att lägga av så tidigt.

Är Roddick skadad ? Han skulle väl möta Kohlschreiber i nästa omgång ?
Citera
2008-07-31, 00:17
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
- - - Hur länge tror ni att Nadal kan hålla på med den spelstilen som han har, och ska han ändra nåt så att han oxå blir ekonomisk i sina rörelser ??

Tror inte han kan ändra något! Den talangen finns helt enkelt inte, han är urtypen för en träningsprodukt. Han måste helt enkelt vrida kroppen urled i varje boll i hans extrema anti-tennis, för att låna ett uttryck från Nastase (iofs sagt om M Chang).

Hur länge han håller? Omöjligt att säga; Kent Carlsson slet ut sig rent fysiskt på bara ett par år - Connors höll förbi 40... (inga jämförelser i övrigt m Nadal, Connors slog väl inte en top-spin under hela sin karriär, men slet och krigade sig igenom varenda match).
Citera
2008-07-31, 01:17
Medlem
Gasquet vs Tursunov var en riktigt underhållande och högkvalitativ match i första set. Sen tog Gasquets franska gener över efter TB förlusten och han verkade ge upp fullständigt i andra set. Synd, för jag gillar verkligen Gasquet. I mina ögon är han den elegantaste spelaren på touren efter Federer.

Nadal tycker jag är rätt tråkig. Orkar inte se någon som slår typ 10 winners på en match dominera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in