2014-04-18, 15:14
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Djokovic vinner Roland Garros i år. Finns inget annat.
Citera
2014-04-18, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaGrande
Fler unforced av Rafa i den matchen än vad han brukar göra på hela turneringen i MC!

Haha ja det skulle inte förvåna om det faktiskt stämmer, det var så det kändes. Men kul för Ferrer i alla fall att han äntligen får utdelning mot Nadal på grus. Han har varit så otroligt nära flera gånger när Nadal har spelat betydligt bättre än idag. Så han har samlat ihop till denna segern nu
Citera
2014-04-18, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Djokovic vinner Roland Garros i år. Finns inget annat.

Jo det finns flera andra som kan vinna faktiskt. Men ja, just i denna stund så är Djokovic huvudfavorit.

Nu är det två Masters kvar innan FÖ, så det är mycket tennis som ska spelas och mycket kan hända.
Citera
2014-04-18, 15:24
Medlem
Nadal Rafael måste försvara sin titel i nästa turnering i madrid (1000atp), eller så blir novak ny världsetta. Klarar han detta tro?
Citera
2014-04-18, 15:26
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Haha ja det skulle inte förvåna om det faktiskt stämmer, det var så det kändes. Men kul för Ferrer i alla fall att han äntligen får utdelning mot Nadal på grus. Han har varit så otroligt nära flera gånger när Nadal har spelat betydligt bättre än idag. Så han har samlat ihop till denna segern nu

44 UE på två set av Nadal är verkligen högt.

Det tog bara 10 år för Ferrer. Det var 2004 i Stuttgart.
Citera
2014-04-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .VENDETTA
Nadal Rafael måste försvara sin titel i nästa turnering i madrid (1000atp), eller så blir novak ny världsetta. Klarar han detta tro?

det kan hända att nadal säger ifrån i wimbledon
Citera
2014-04-18, 16:07
Medlem
ATP har väl aldrig varit så homogen som 2014 års säsong? Rafael mot Novak. De "spelar i sin egen liga, just nu ljusår ifrån resten av spelarna" enligt expertkommentatorerna på CMORE TENNIS.
Nadal har 14k poäng. o novak 12k poäng.
resten av poängen är ströpoäng (2-4000) som federer, wawrinka o kompani i den undre världen delar på.
Citera
2014-04-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
44 UE på två set av Nadal är verkligen högt.

Det tog bara 10 år för Ferrer. Det var 2004 i Stuttgart.

Andra raka segern i en masters om man räknar alla underlag dock. Han vann även i Paris inomhusturnering i höstas. Sen vann han även i en uppvisningsturnering i vintras, så det är tredje raka segern

EDIT: Nej inte tredje raka, han förlorade visst i slutspelet, andra raka.

44 UE på två set av Nadal är absurt, har det någonsin hänt förut?

Om inte Nadal börjar spela bättre och t.ex förlorar i FÖ så känns det tveksamt om han kommer att fortsätta, kanske blir det en paus igen eller så lägger han av. Jag tror han är ganska sliten faktiskt. Nån gång får det vara nog. Jag hoppas att han fortsätter men jag är inte så säker på det. Men det återstår att se hur det går, resultaten är det viktiga, får han dessa med sig så kommer han att köra på såklart.
Senast redigerad av terribilis 2014-04-18 kl. 17:16.
Citera
2014-04-18, 17:15
Medlem
Citat:
ATP har väl aldrig varit så homogen som 2014 års säsong? Rafael mot Novak. De "spelar i sin egen liga, just nu ljusår ifrån resten av spelarna" enligt expertkommentatorerna på CMORE TENNIS.
Nadal har 14k poäng. o novak 12k poäng.
resten av poängen är ströpoäng (2-4000) som federer, wawrinka o kompani i den undre världen delar på.

Enligt mig så är det inte bra för tennisen. All ära till Nadal och Djokovic, de är fantastiska idrottsmän helt klart men jag tycker de flesta andra är för veka. Mer kan man kräva tycker jag. Det är i alla fall tur att dessa två spelar, illa hade det varit om de hade slutat för då hade kvalitén sjunkit mycket på touren. Jag undrar hur det ska se ut när Djokovic, Nadal och Federer lägger av. Finns en risk att det blir lite som det har varit på damtouren då tror jag, med sämre nivå på tennisen och mer oväntade resultat. Jag hoppas att jag har helt fel men det känns helt klart som att det finns en risk för det.
Citera
2014-04-18, 17:20
Medlem
Citat:

Nej det tror jag inte. Madrid har alltid varit Nadals sämsta av grusturneringarna och med den formen han har visat i år så tror jag inte att han slår Djokovic där. Sen finns det andra hot på det snabba gruset i Madrid. Federer, Wawrinka, Tsonga, Berdych, Dimitrov, Raonic och Dolgopolov för att nämna några.
Citera
2014-04-18, 18:39
Medlem
Stevie1s avatar
Halloj allesammans. Jag har en liten fråga, jag ska för första gången i år spela tennis imorgon och jag har inte hunnit köpa mig ett par tennisskor ännu, så skorna jag tänkte spela med imorgon är dessa:

http://www.prodirectrunning.com/Prod...ack-70951.aspx

Så min fråga är, tror ni dessa kommer eller kan gå sönder om jag spelar tennis med dom på HC underlaget i 2-3 timmar?
Citera
2014-04-18, 20:17
Medlem
Drömsemi mellan Federear och djokovic. Vinner novak med 2-0 eller 2-1 ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in