2009-07-04, 23:06
Medlem
Är i takt med att snart börja spela tennis. Jag och en vän tänkte abonnera en bana som det kallas. Det framgår dock inte riktigt vad detta innebär.

Säg att jag abonnerar mån-tor 20-22, menar de då att jag alltid kommer ha en bangaranti under dessa tider? Eller att jag får förtur vid bokning?
Citera
2009-07-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylph
Är i takt med att snart börja spela tennis. Jag och en vän tänkte abonnera en bana som det kallas. Det framgår dock inte riktigt vad detta innebär.

Säg att jag abonnerar mån-tor 20-22, menar de då att jag alltid kommer ha en bangaranti under dessa tider? Eller att jag får förtur vid bokning?

Ring och fråga dom?
Citera
2009-07-05, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fadingsky
Är det någon här som bor i Uppsala och som vet något om Uppsalas tennisplaner? Jag vet att det finns två planer vid Studenternas IP och en i Ekeby/Flogsta. Är de tillgängliga för allmänheten? Tänkte börja spela via Uppsala Tennis Klubb i Augusti men skulle gärna ha någonstans att spela tills dess

Hej!
Ja, det finns en tennisbana i Ekeby . Det begärs att man är invånare i området och man ska betala ca 200 kr per år. Tidbokning sker varje vecka, då skriver man vilken/vilka tid (tider)som passar en-- på pappret som finns vid banan.

Jag bor i Flogsta och letar efter medspelare...Men min nivå är rätt låg....om du letar också efter tennispartner får du gärna höra av dig.....
Citera
2009-07-05, 16:39
Medlem
Saferider0.02s avatar
Någon som har koll på hur statistiken mellan Federer och Nadal ser ut? Totalt sett alltså.
Citera
2009-07-05, 16:52
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saferider0.02
Någon som har koll på hur statistiken mellan Federer och Nadal ser ut? Totalt sett alltså.

13-7 till Nadal.
Citera
2009-07-05, 20:14
Medlem
selvovics avatar
Fråga om federer: Det är så många som påstår att han är störst genom tiderna, men vad byggs det på? bara rekord och en underhållande spelstil? Anser tennisfantasterna att hans konkurrens kan mäta sig med det motstånd de gamla giganterna hade på sin tid?

Håller djokovic/murray/roddick jämfört med spelarna för några årtionden sedan? Nadal verkar för övrigt bli hans eviga nemesis, eftersom han aldrig slagit honom på roland garros, och dessutom torskat mot honom på hemmaplan(wimbledon)...
Citera
2009-07-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Fråga om federer: Det är så många som påstår att han är störst genom tiderna, men vad byggs det på? bara rekord och en underhållande spelstil? Anser tennisfantasterna att hans konkurrens kan mäta sig med det motstånd de gamla giganterna hade på sin tid?

Håller djokovic/murray/roddick jämfört med spelarna för några årtionden sedan? Nadal verkar för övrigt bli hans eviga nemesis, eftersom han aldrig slagit honom på roland garros, och dessutom torskat mot honom på hemmaplan(wimbledon)...

Frågade ungeför samma sak i Wimbledon tråden. Vill gärna veta också varför folk bygger upp denna hype på Federer.

Men jag misstänker experter och sånt behöver lyfta fram tennisen och då lyfter fram Federer som den största för att öka intresset för de. (med tanke på hur betydligt tråkigare tennis mästerskap är numera jämfört med förr)

Och för pöbeln tror jag de flest är många unga som följt Federer och inte har någon koll så mycket längre bak i tiden
Citera
2009-07-05, 23:30
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackrose83
Frågade ungeför samma sak i Wimbledon tråden. Vill gärna veta också varför folk bygger upp denna hype på Federer.
Men jag misstänker experter och sånt behöver lyfta fram tennisen och då lyfter fram Federer som den största för att öka intresset för de. (med tanke på hur betydligt tråkigare tennis mästerskap är numera jämfört med förr)

Och för pöbeln tror jag de flest är många unga som följt Federer och inte har någon koll så mycket längre bak i tiden

Kanske för att han har vunnit 15 Grand Slam, din stjärna Att han idag vinner trots att han inte spelar på toppen av sin kapacitet medan en pånytfödd Roddick spelar sin bästa tennis någonsin men ändå inte vinner över Federer säger förstås dig ingenting. Kom in i matchen om du ens ska diskutera
Citera
2009-07-06, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Kanske för att han har vunnit 15 Grand Slam, din stjärna Att han idag vinner trots att han inte spelar på toppen av sin kapacitet medan en pånytfödd Roddick spelar sin bästa tennis någonsin men ändå inte vinner över Federer säger förstås dig ingenting. Kom in i matchen om du ens ska diskutera

Med denna hype syftar jag till att folk påstår han är den största genom tiderna.
Du hänvisar då alltså till att de är en självklarhet att han är den största genom tiderna för han tagit 15 GS. Jag säger de bara är statistik som inte alls tar hänsyn till omständigheterna för att utnämnas som världens bästa genom tiderna. Kan väl vara lika intressant då att se totalt antal vinster, eller bästa vinst ratio. Om nu någon var sjuk och inte kunde uppkomma till samma rekord som Federer, gör de Federer till världens bästa genom tiderna?

Tycker bara det är otroligt fånigt att kalla någon bästa genom tiderna för det faktiskt är så många omständigheter som då inte tas hänsyn till.
Citera
2009-07-06, 02:28
Medlem
Nichosjs avatar
ATP-rankingen kommer minst sagt att bli intressant nu efter Wimbledon. Eftersom Federer tar över förstaplatsen så är ju den stora frågan; kommer Nadal att orka ta tillbaks tronen?

Faktum är att Nadal har fler poäng att försvara efter Wimbledon än vad Federer har, trots Federers vinst i US Open. Poängen från OS kommer att försvinna i slutet av Augusti, och där förlorar Nadal ytterligare 800p, medan Federer bara förlorar 200. I nästkommande Masters-turnering i Kanada har Nadal en seger att försvara, det vill säga 1000p. Federer, å andra sidan, behöver bara försvara 10p. Det hela lutar minst sagt åt att Federer ska ta hem förstaplatsen vid årsskiftet, men mycket kan fortfarande hända!

Skulle vara roligt att se en taggad Nadal komma tillbaks efter sitt skadeuppehåll. Klarar han det, måntro? Det tror jag!
Citera
2009-07-06, 06:55
Medlem
Även många av de största från förr säger att Federer är den bästa genom tiderna.
Citera
2009-07-06, 08:51
Medlem
Citat:
(med tanke på hur betydligt tråkigare tennis mästerskap är numera jämfört med förr)
bevis?

Citat:
Ja, Sampras och toppspelarna idag har ingen koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in