2009-02-14, 14:08
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Tja, man kan inte mer än vinna. Tompa vann Oz open utan att möta en topp-tio spelare under turneringen har jag för mig, spelar det nån roll?
Tycker Goran hade den bästa första serven nånsin och hans backhandsvolley var stilig.

Jag menade bara att Goran hade för vana att få nervdaller i stora finaler. Nu vet jag inte hur många finaler han förlorade i Wimbledon, men det var ett par stycken. Kul att han fick vinna en till slut.

Jag diggade också honom, trots att hans matcher oftast var servefester.
Citera
2009-02-14, 20:57
Medlem
pirates avatar
Första setet till Nadal och i andra set står det 2-2.
Men det är något med Monfils och hans mage, har fått lite vård under sidbyten.
Citera
2009-02-15, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jag menade bara att Goran hade för vana att få nervdaller i stora finaler. Nu vet jag inte hur många finaler han förlorade i Wimbledon, men det var ett par stycken. Kul att han fick vinna en till slut.

Jag diggade också honom, trots att hans matcher oftast var servefester.
Åkte väl på pisk i två stycken innan han vann?
3 var det, men det var emot Agassi och Sampras, två av världens bästa spelare genom tiderna.
Han är f.ö född på fredagen den 13:e!
Servefester har sin charm, det är det som gör tennis så fängslande, ena veckan kan du ha grusnötare som Muster och nästa servekanonjärer som
Ivanisevic som vinnare.
Senast redigerad av Alessandro 2009-02-15 kl. 07:53.
Citera
2009-02-15, 15:09
Medlem
Vobblers avatar
Murray tog första set mot Nadal i finalen. Synd att man måste sitta och följa den via målservice..
Citera
2009-02-15, 15:27
Medlem
pirates avatar
Jahapp är det nu det kanske börjar för Nadal...han har ont i sitt knä och kan inte röra sig som han brukar. Plus att han är bara tejpad på ett knä.

EDIT: Det ser inte vidare bra ut för Nadal. Hmm tecken på att knäna håller på att gå sönder ?
Senast redigerad av pirate 2009-02-15 kl. 15:37.
Citera
2009-02-15, 15:47
Medlem
pirates avatar
Haha helt sjuk tennismatch just nu, Nadal tar hem andra setet.
Ingen kan hålla sin serve och Nadal dikterar ändå spelet med sin skada.
Det har återigen visats att tennis verkligen är ett psykologiskt spel, där Nadal verkligen malar sönder Murray mentalt iom att Nadal spelar stundtals helt perfekt fast skadad.
Haha hade Nadal idag varit fit for fight idag så lär han ha kört över Murray då Murray oxå är lite off.
Citera
2009-02-16, 05:35
Medlem
WTA har fått problem på halsen, inget visum för en Israeliska till Förenade Arab Emiraten. Logiska vore att hon fick dra lott om vilken placering hon skulle ha fått och WTA bötfäller organisatörerna på det beloppet, sen ger dom rankingpoäng efter det också.
Citera
2009-02-16, 09:53
Medlem
pirates avatar
Citat:
WTA har fått problem på halsen, inget visum för en Israeliska till Förenade Arab Emiraten. Logiska vore att hon fick dra lott om vilken placering hon skulle ha fått och WTA bötfäller organisatörerna på det beloppet, sen ger dom rankingpoäng efter det också.

Eller så drar dom in hela turneringen för det jävla beteendet. Det är inte liksom själva spelaren som har fört krig mot det landet direkt. Jävla amatörer.
Citera
2009-02-17, 02:33
Medlem
Tror jag inte, WTA behöver pengar. Tydligen gjorde Dubai likadant emot Erlich/Ram förra året när dom ville spela på ATP touren där, så dom har väl blivit lite förvånade minst sagt över detta.
Citera
2009-02-17, 03:04
Medlem
Dudi Sela är vidare till 2:a omgången i Memphis, vinner Söderling sin match så får han möta honom. Söderling spelar både dubbel och singel denna vecka.
R.Lindstedt åkte direkt, men emot bra motstånd som Llodra/Clement som jag tror är Frankrikes DC-par?
Brunström också ute.
Citera
2009-02-17, 06:44
Medlem
Citat:
Dudi Sela är vidare till 2:a omgången i Memphis, vinner Söderling sin match så får han möta honom. Söderling spelar både dubbel och singel denna vecka.
R.Lindstedt åkte direkt, men emot bra motstånd som Llodra/Clement som jag tror är Frankrikes DC-par?
Brunström också ute.
Dessutom vann Dudi två matcher i kvalet i raka set.
Citera
2009-02-18, 23:40
Medlem
Söderling åkte dit emot Serra.
Sen verkar det inte bli nån betalande publik i Baltiska hallen, stort hål i plånboken för många i Malmö mao.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in