2009-04-25, 17:01
Medlem
Vinci fick 10 atp-poäng när han förlorade i Davis cup, så det här var ett behövlig påfyllning, nu rankad runt 650.
Levy fick 40 atp-poäng för vinsten över Sverige i Davis cup, så det finns ju lite poäng att hämta i DC.
Citera
2009-04-25, 17:06
Medlem
pirates avatar
Nadal har verkligen imponerat denna grus-säsongen.
Han har nu vunnit semin mot Davydenko och är i final i Barca.
Jag ser ingen annan vinnare för tillfället när det gäller franska öppna...
Ska bli härligt att se en GS snart igen.
Citera
2009-04-25, 20:42
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Ska bli härligt att se en GS snart igen.

Jepp, det blir många timmar i soffan.

Vi får väl starta en franskatråd när det är dags, det är ju tradition numera att varje slam får en egen tråd där vi tennisnördar kan chatta om matcherna.
Citera
2009-04-25, 21:14
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jepp, det blir många timmar i soffan.

Vi får väl starta en franskatråd när det är dags, det är ju tradition numera att varje slam får en egen tråd där vi tennisnördar kan chatta om matcherna.

Yes det är ett måste, jag har oxå funderat på det.
Men så snart vi börjar närma oss lottningen så kan vi väl starta en tråd...lite för tidigt just nu
Citera
2009-04-25, 23:01
Medlem
Vinciguerra har nog spelat till sig ett wildcard i Båstad, undrar om han kan vinna ett par matcher?
Har han fått wildcard till kvalet till Estoril eller har han skyddad ranking?
Citera
2009-04-26, 00:39
Medlem
Castlevanias avatar
Det senaste i svenskväg

Citerar från förbundet:

Andreas Vinciguerra föll i finalen av Roms challengerturnering. Österikaren Koellerer vann med 6-3, 6-3 efter att svensken inte kommit upp i samma standard som tidigare i veckan. Men Vinciguerras fyra vinstmatcher i Rom ger honom 45 nya ATP-poäng och en placering runt 650 på världsrankingen.
- Han var bättre idag och jag var lite seg och kom inte upp i banan utan hamnade för långt bak. Men totalt i veckan var det bra och jag spelar bra tennis och det är kul. Skall bli skoj att kvala i Portugals ATP-turnering härnäst, sammanfattar Vinciguerra.

Vinciguerra var senast i final i en Challenger hösten 2006 och senaste challengervinsten kom i september samma år. I Oktober 2006 spelade han sin senaste ATP-match, i Stockholm Open, där han föll mot Tomas Berdych i en jämn match i andra omgången.

Internationellt i övrigt
Simon Aspelin föll med Moodie i semifinalen i Barcelona efter två tiebreak mot Nestor/Zimonjic.

Nästa vecka spelar herrarna i världstoppen i Roms Mastersturnering. Robin Söderling inleder mot spanjoren Granollers.

På challengernivå kvalar Filip Prpic på kanarieöarna och Pim-Pim spelar på Rhodos.

Jag som trodde Pim Pim hade slutat. Glädjande att han inte gett upp.
Citera
2009-04-26, 00:44
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Vinciguerra har nog spelat till sig ett wildcard i Båstad, undrar om han kan vinna ett par matcher?
Har han fått wildcard till kvalet till Estoril eller har han skyddad ranking?

Vinci har skyddad rankning och ATP satte honom på 145:e plats på rankningen då han gjorde comeback efter skadan. Den kan han utnyttja i 8 tävlingar inom en 8 månaders period. Vi kan nog räkna med att han får ett wildcard i Båstad.
Citera
2009-04-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Syftade du på uttalandet att Djokovic har så svårt att slå Nadal? Kan iofs förstå ironin i inlägget. Djokovic har så förbenat svårt mot just Nadal. 12-4 till spanjoren talar sitt tydliga språk. Håller dock med om att Djokovic var med väldigt bra sist.

Nej, det har han inte (inte jämfört med andra spelare iaf). Han har vunnit fler set än Nadal utanför gruset och på grus får ju alla pisk av spanjoren. Djokovic har snarare varit en av Nadals absolut svåraste motståndare på både HC och grus dom senaste åren.
Citera
2009-04-26, 18:49
Medlem
pirates avatar
Ja inga större överraskningar när Nadal kammade hem titeln i Barcelona.
Han vann över Ferrer med två raka och jag ser faktiskt inte hur andra spelare ska kunna utmana honom i FÖ.
Citera
2009-04-26, 19:17
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
- - -
Optimisten i mig säger ändå att den långa svenska tennistraditionen från 1950-talet och framåt ändå måste innebära att det är mer troligt att Sverige får fram nya skapliga tennisspelare än vad som är fallet för till exempel Norge, Danmark, Finland, etc. På samma sätt som det är mer troligt att Finland får fram bra spjutkastare, Danmark badmintonspelare, etc.

Jo, samtidigt tror jag att vi elitsatsar lite för klent och lite för sent i åldrarna - idrottsgymnasier, vad f*n är det? Wille vann i Paris när han skulle varit i andra ring...

Nåväl, för att lämna nostalgin, synd att Vinci torskade, tror ändå han kan vara tillbaka i top-100 när grussäsongen är slut i sommar, och på sikt kanske top-20, om han får vara skadefri, naturligtvis.
Citera
2009-04-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jo, samtidigt tror jag att vi elitsatsar lite för klent och lite för sent i åldrarna - idrottsgymnasier, vad f*n är det? Wille vann i Paris när han skulle varit i andra ring...

Nåväl, för att lämna nostalgin, synd att Vinci torskade, tror ändå han kan vara tillbaka i top-100 när grussäsongen är slut i sommar, och på sikt kanske top-20, om han får vara skadefri, naturligtvis.
Jovisst, men det var ju 26 år sen, idag så är det inte lika många tonåringar i topp-10.
Vinci har toppat som 33:a, tror inte han tar en bättre ranking, däremot så topp-100 är möjligt.
Citera
2009-04-27, 23:13
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
På challengernivå kvalar Filip Prpic på kanarieöarna och Pim-Pim spelar på Rhodos.

Jag som trodde Pim Pim hade slutat. Glädjande att han inte gett upp.

Pim-Pims första challengerturnering på drygt en månad och hans tredje i år. Kanske lite märkligt att han inte har spelat sedan i slutet av mars, med tanke på att han ju erbjöd sig att spela DC mot Israel, vilket jag antar att man normalt sett ska tolka som att man är beredd på att spela tio set på tre dagar (dubbeln var han ju knappast aktuell för). Han kanske fortfarande känner sig för, så att han inte slår upp axelskadan igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in