2012-02-11, 20:15
Medlem
Jag fick nyligen gabapentin utskrivet, efter ha legat på psyk några dagar :P
Gåre o röka / snorta / rövpump? man måste ju alltid kolla, eller hur grabbar?

All info och erfarenheter om gabapentin önskas! Tacksam för svar.

Mvh frampus
Citera
2012-02-12, 09:37
Medlem
complexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frampus
Jag fick nyligen gabapentin utskrivet, efter ha legat på psyk några dagar :P
Gåre o röka / snorta / rövpump? man måste ju alltid kolla, eller hur grabbar?

All info och erfarenheter om gabapentin önskas! Tacksam för svar.

Mvh frampus
Om något av ovanstående är det up the ass som gäller, kolla biotillgängligheten på google och se oral kontra rektal administration och kör det som ger mest.
Citera
2012-06-15, 18:30
Medlem
suqas avatar
Kom över 7 st 100mg gabapentinkapslar idag av en slump och kom på att detta kan vara rätt nice då jag testat det förut. Men då var kapslarna på typ 300mg och jag tog nog runt 2 gram.

Det jag har hemma förutom gabapentin är ett gäng zopiklon och några starköl. Vilket av dessa preparat rekommenderar ni för att boosta gabapentinet? Jag tänker inte kombinera alkoholen med zopiklonet, så det får bli någon av dem. Kan effekten av zopiklon + gabapentin bli så skev som att blanda med alkohol?

Vad skulle ni ha kört på?

Är 700mg en dos man ens känner av?
Citera
2012-06-16, 23:53
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suqa
Kom över 7 st 100mg gabapentinkapslar idag av en slump och kom på att detta kan vara rätt nice då jag testat det förut. Men då var kapslarna på typ 300mg och jag tog nog runt 2 gram.

Det jag har hemma förutom gabapentin är ett gäng zopiklon och några starköl. Vilket av dessa preparat rekommenderar ni för att boosta gabapentinet? Jag tänker inte kombinera alkoholen med zopiklonet, så det får bli någon av dem. Kan effekten av zopiklon + gabapentin bli så skev som att blanda med alkohol?

Vad skulle ni ha kört på?

Är 700mg en dos man ens känner av?

Hade boostat med alkohol, det boostar mest. Tveksamt om du känner av 700 mg dock, men testa.
Citera
2012-06-17, 02:15
Medlem
hymnxs avatar
Vad får man ut Gabapentin mot?

Fantastisk medicin mot min ångest och drogsug. Bättre än Lyrica, tycker jag.
Citera
2012-06-17, 07:56
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hymnx
Vad får man ut Gabapentin mot?

Fantastisk medicin mot min ångest och drogsug. Bättre än Lyrica, tycker jag.

Gabapentin Nycomed används för behandling av epilepsi hos patienter med partiell epilepsi som tillägg till andra medel mot epilepsi när inte tillräcklig effekt kan erhållas med dessa.

Gabapentin används även för behandling av smärta orsakad av förändringar i nerverna, till exempel efter bältrosinfektion, samt vid smärtsam nervsjukdom som följd av diabetes.

Gabapentin som finns i Gabapentin Nycomed kan också vara godkänd för att behandla andra sjukdomar som inte nämns i denna bipacksedel. Fråga läkare, apotekspersonal eller annan hälso- och sjukvårdspersonal om du har ytterligare frågor och följ alltid deras instruktion.

Vilka doser tar du för att det ska hjälpa mot drogsuget?
Citera
2012-06-21, 16:18
Medlem
Slingshots avatar
Har fixat några 300 mg Gabapentin kapslar nu, vilken dos behövs för ångestdämpning och för rus?
Citera
2012-06-25, 12:32
Medlem
bampus90s avatar
Lite sent kanske. Men 1200-1500 mg ska räcka för att flumma o bli lite "yr" på.
Citera
2012-06-25, 15:31
Medlem
Jungles avatar
Har fått Gabapentin utskrivet mot ångest istället för benzo då jag ska på en Ibogain behandling och måste vara benzo fri, har fått 12 * 300 mg per dag och tycker det funkar sådär mot benzo at (som tur är att jag inte var uppe i så hög dos benzo innan jag gick över).

Nån annan som fått dessa för att sluta med benzo?
Citera
2012-06-25, 19:05
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bampus90
Lite sent kanske. Men 1200-1500 mg ska räcka för att flumma o bli lite "yr" på.

Okej, tänker testa dessa nu ikväll, ska börja med 300 * 3 mg först, sägs vara bra till sömnen också, så ska bli intressant o se hur sömnen påverkas inatt. Jag sov gött på höga doser Lyrica så.

Edit: Jävligt bra mot migrän verkar dessa vara i alla fall, trycket bakom ögonen försvann nu, har mindre ångest känner jag också.
Senast redigerad av Slingshot 2012-06-25 kl. 20:29.
Citera
2012-06-26, 00:20
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Okej, tänker testa dessa nu ikväll, ska börja med 300 * 3 mg först, sägs vara bra till sömnen också, så ska bli intressant o se hur sömnen påverkas inatt. Jag sov gött på höga doser Lyrica så.

Edit: Jävligt bra mot migrän verkar dessa vara i alla fall, trycket bakom ögonen försvann nu, har mindre ångest känner jag också.
Lyrica är cirka tre gånger så dospotent som Gabapentin, så glöm inte att ta klart mycket mer av detta för samma effekt som av Lyrica.
Citera
2012-06-26, 10:42
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Lyrica är cirka tre gånger så dospotent som Gabapentin, så glöm inte att ta klart mycket mer av detta för samma effekt som av Lyrica.

Jo såg det tidigare, det var riktigt längesedan jag använde Lyrica så jag kände av det helt klart på bara 900 mg, fick småryck i kroppen också av den dosen och var ångestfri o gladare allmänt.

Kanske ska satsa på att få detta utskrivet, fick för mkt biverkningar utav Lyrica så, bra mot drogsug med märker jag.
Senast redigerad av Slingshot 2012-06-26 kl. 11:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in