2012-01-25, 01:08
Medlem
Crinds avatar
Jag har haft Lyrica utskrivet ett tag nu, 600mg per dygn. Jag har inte käkat det på ett tag för att jag behövde ett avbrott, men jag slängde nyss i mig runt 4-5g Gabapentin då min flickvän har det på recept, men hon äter dom i princip aldrig. Flöddrad? Javisst! Lyrica är nog aningen bättre, men dessa piller är faktiskt riktigt sköna. Jag blir inte lika torr i munnen som jag blir på Lyrica.
Citera
2012-01-25, 15:59
Medlem
complexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crind
Jag har haft Lyrica utskrivet ett tag nu, 600mg per dygn. Jag har inte käkat det på ett tag för att jag behövde ett avbrott, men jag slängde nyss i mig runt 4-5g Gabapentin då min flickvän har det på recept, men hon äter dom i princip aldrig. Flöddrad? Javisst! Lyrica är nog aningen bättre, men dessa piller är faktiskt riktigt sköna. Jag blir inte lika torr i munnen som jag blir på Lyrica.
Gabapentin är väl runt en tredjedel så potenta så motsvarande en dos lyrica på dryga 1.5g kan ju göra sitt
Citera
2012-02-03, 07:30
Medlem
Sezlows avatar
Men det kan väl knappast vara så lätt att det bara är att multiplicera dosen med tre för att uppnå samma typ av effekt, det är ju trotsallt två olika preparat.
Citera
2012-02-04, 07:17
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Men det kan väl knappast vara så lätt att det bara är att multiplicera dosen med tre för att uppnå samma typ av effekt, det är ju trotsallt två olika preparat.

Jo eftersom Lyrica är 3 ggr mer så potent per mg och dom verkar så pass lika.
Citera
2012-02-10, 12:38
Medlem
Sezlows avatar
Ok, förlåt en fråga från en i sak okunnig. Vad är då vitsen med att komma med en ny produkt? Är det ren pengajakt?

Citera
2012-02-10, 15:00
Medlem
Psychoramas avatar
Vilka analoger finns av Gabapentin, Lyrica ect? Några fullt lagliga helst.
Citera
2012-02-10, 15:53
Medlem
Xalterads avatar
Någon som har Gabapentin i ångestdämpande/oroslindrande syfte och kan uttala sig om den?
Citera
2012-02-11, 05:08
Medlem
Jag har det, fick det utskrivet i förrgår i ångestdämpande och för min sömnproblematik.

1800 mg/ dygn, 900mg per tillfälle. 3 kapslar på på morgonen och 3 till kvällen. Hjälper faktiskt hyfsat mot ångest, ungefär som Sobril. Man sover också hyfsat bra på 900mg-1200mg
De kickar in efter ungefär 45 minuter. Inget "rus" av den dosen jag har men man känner sig definitivt dåsig. Hade 4 kapslar på morgonen nu först men fick epilepsikramper och sänkte dosen. Fungerar bättre nu. Har också epilepsi i grunden bör nämnas.

Hoppas jag kunde vara till någon hjälp

mvh frampus
Senast redigerad av frampus 2012-02-11 kl. 05:12.
Citera
2012-02-11, 05:23
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frampus
Jag har det, fick det utskrivet i förrgår i ångestdämpande och för min sömnproblematik.

1800 mg/ dygn, 900mg per tillfälle. 3 kapslar på på morgonen och 3 till kvällen. Hjälper faktiskt hyfsat mot ångest, ungefär som Sobril. Man sover också hyfsat bra på 900mg-1200mg
De kickar in efter ungefär 45 minuter. Inget "rus" av den dosen jag har men man känner sig definitivt dåsig. Hade 4 kapslar på morgonen nu först men fick epilepsikramper och sänkte dosen. Fungerar bättre nu. Har också epilepsi i grunden bör nämnas.

Hoppas jag kunde vara till någon hjälp

mvh frampus

Tack för ditt svar, jag jobbar hårt för att få testa denna medicin då jag har ångestproblematik.
Citera
2012-02-11, 07:32
Medlem
complexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Tack för ditt svar, jag jobbar hårt för att få testa denna medicin då jag har ångestproblematik.
Du har redan stått på Lyrica då antar jag? Borde ju vara lite mer förfinad gentemot gabapentinet.

mvh
Citera
2012-02-11, 07:35
Medlem
complexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Ok, förlåt en fråga från en i sak okunnig. Vad är då vitsen med att komma med en ny produkt? Är det ren pengajakt?

Lyrica(Pregabalin) har Pfizer patent på så ja, det är en förädlad variant av Gabapentin men hey, big money ja
Citera
2012-02-11, 08:02
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av complex
Du har redan stått på Lyrica då antar jag? Borde ju vara lite mer förfinad gentemot gabapentinet.

mvh

Jag har haft lyrica men gillade det inte något vidare, gabapentin ska vara lite snällare och lite annorlunda så jag hoppas lite på detta läkemedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in