2013-02-03, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hymnx
Du har dem utskrivna för nervsmärtor eller epilepsi, eller?
Får det utskrivet mot nersvmärta.
Citera
2013-02-05, 10:04
Medlem
0th3rlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg
Inte för att jag är så sugen på att testa Gabapentin om jag inte råkar stöta på det nånstans helt random, men är det nån som har märkt av nån korstolerans på Gabapentin+*vilken drog som helst* ?
Med mediciner:
Man kan märka en skillnad med Imovane,
man blir fluddrig och får minnesluckor.
Vill man undvika det ska man lägga sig direkt efter att man tagit Imovane (om man tänker sova, det är iaf mitt mål med Imovane). Annars blir man vinglig, man ser dåligt och "somnar" på stället!
Borde gälla all benzo också?
Senast redigerad av 0th3rland 2013-02-05 kl. 10:14.
Citera
2013-02-05, 10:12
Medlem
0th3rlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Får det utskrivet mot nersvmärta.
Dumt att ämnet ligger i droger tycker jag som har Gabapentin mot nervsmärta.
Tycker du att det hjälper mot smärtan?
Hur ser din smärta ut?
Vad beror den på? MS?

Förlåt svordomar här...
Jag tar 300x3/dag och inte fan hjälper det
Lite har "toppen kapats" men fortf jävligt ont emellanåt och ont hela jävla skittiden.
Hatar det här och har haft ont sen mellandagarna.
Det kom plötsligt och vips var allt förändrat.
Hade aldrig trott jag skulle bli så här, en sjukling
Har provat att öka dosen men då blir min mage paj,
Mår illa och blir som "hög" liksom.
Det funkar inte med vardagen att jag sitter på toa i timmar och sen går runt som att jag rökt på resten av tiden.
Dr säger att jag måste bygga upp den smärtstillande effekten. Hur länge då?
Har haft med. i en månad nu.
Citera
2013-02-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0th3rland
Dumt att ämnet ligger i droger tycker jag som har Gabapentin mot nervsmärta.
Tycker du att det hjälper mot smärtan?
Hur ser din smärta ut?
Vad beror den på? MS?

Eftersom man kan missbruka denna medicin liksom Lyrica på ett ungefär så tycker jag tråden passar bra här, tror jag har GAD och därför fick ett sådant underbart rus av gaba och därmed missbrukade det under en period. Sedan om man vill prata om medicinskt bruk kanske en tråd passar bra bland medicin men vad vet jag.

Jag tycker det tar bort en hel del av smärtan jag har. Äter pga en brännskada (tredje gradens) vars nerver inte läkt ihop, än. Föga troligtvis heller.

Jobbigt, vet du vad det beror på? Får du det utskrivet? Du kanske kräver något annat vid sidan om också, liksom jag tar tramadol när det är som värst. Har ingen problem med magen p.g.a gaba i alla fall. Ruset som gör att du känner dig hög är naturligt men om du fortsätter vid samma dos så kommer det att försvinna tillslut och du känner dig normal. Max en vecka skulle jag tippa på innan toleransen ökas (ej den smärtlindriga effekten, för mig i vilket fall).

En läkare som sa till mig att den smärtlindriga effekten inte uppnås maximalt inom två dagar. Några belägg på det har jag inte men denne person sitter på ganska bra kunskaper och forskar inom ämnet.
Citera
2013-02-07, 09:56
Medlem
0th3rlands avatar
Ja, jag får det utskrivet sedan januari. Har bara använt det i 4 veckor och känner mig inte stenad längre, men jag märker direkt om jag glömmer ta en tablett.
Tar kl. 6, 12 & 18.
Vid 10, 16 & 22-tiden börjar det bränna som in i helvete i handen, och inland vaknar jag av smärtan på natten
Har inflammation i ryggmärgen sa läkaren, det går antingen över inom 2-9veckor eller så går det aldrig över.
Har börjat ta tabletterna senare för att få smärtlindring på natten.
Fick inte öka till 4x om dagen pga att Dr tyckte jag kan bli mer påverkad då.
Är väldigt känslig för mediciner, alkohol etc. Det tar direkt liksom.

Önskar jag kunde slippa skiten!
Citera
2013-02-07, 09:57
Medlem
0th3rlands avatar
Citat:
Vad får man ut postafen mot? Brukar köpa på apoteket, men kostar 60kr för 10st.

Känner att jag kan ha lite svårt att få ut det på recept, klantat till det förr och fick stämpel i journalen.
Självklart är jag medveten om att dessa inte skapar något rus, men de är väl ganska associerade till opioidbruk? Eller är de omedvetna om det?
Men Postafen får ju gravida mot illamåendet och inte utsätter man foster för opiater?
Har fått höra att Postafen är helt ofarligt.
Citera
2013-02-07, 11:24
Medlem
hymnxs avatar
Citat:
Men Postafen får ju gravida mot illamåendet och inte utsätter man foster för opiater?
Har fått höra att Postafen är helt ofarligt.
Jag är i ett känsligt stadie med min husläkare. Har börjat prata med denne oftare och be om fler möten och så. Uppdaterat min livssituation lite och så.
Är lite ute efter bensodiazepiner då det är det enda som hjälpt mig mot min nuvarande extrema, ibland förekommande sociala fobi och ångesten som tillhör detta. Givetvis ber jag inte rakt ut om Xanor och en 100-burk Iktorivil.

Men helt enkelt har jag lite irrelevanta (kanske? Voxra iaf, bupropion) med Silnoct 10mg vid behov, och nu nyligen började jag få Stesolid 1x5mg max ett tillfälle per vecka.

Vi är dock precis i ledningsfasen av dessa nya Stesolid Voxran har jag haft ett tag, och likaså Stilnocten (som jag hoppat till Imovane och sedan tillbaka till Stilnocten).

Har även framtida planer på att försöka få ut tramadol för mina knäproblem jag har (provat alvedon, gått till sjukgymnast, tränat, sprungit, vilat, gått till naprapat, knä-experter, och så vidare i min ungdom.
Jag hoppas på att kunna få Tramadol (eller starkare men... man vill ju känna sig realistisk i samtalet).

Därför vet jag inte hur smart det är att be om ett storpack Postafen.
Vad ska jag säga, vad ska jag göra?
Illamående bör ju användas som anledning, men vad har jag för anledning?
Godtags till exmpel att man åker väldigt mycket tåg och att detta nästan alltid genererar till illamående?

Hade tänkt ringa om det idag, faktiskt, om riskerna känns små att de drar mina kopplingar.

Jag har troligen missbruksstämpet.
Senast redigerad av hymnx 2013-02-07 kl. 11:30.
Citera
2013-02-07, 21:50
Medlem
0th3rlands avatar
Citat:
Jag är i ett känsligt stadie med min husläkare. Har börjat prata med denne oftare och be om fler möten och så. Uppdaterat min livssituation lite och så.
Är lite ute efter bensodiazepiner då det är det enda som hjälpt mig mot min nuvarande extrema, ibland förekommande sociala fobi och ångesten som tillhör detta. Givetvis ber jag inte rakt ut om Xanor och en 100-burk Iktorivil.

Men helt enkelt har jag lite irrelevanta (kanske? Voxra iaf, bupropion) med Silnoct 10mg vid behov, och nu nyligen började jag få Stesolid 1x5mg max ett tillfälle per vecka.

Vi är dock precis i ledningsfasen av dessa nya Stesolid Voxran har jag haft ett tag, och likaså Stilnocten (som jag hoppat till Imovane och sedan tillbaka till Stilnocten).

Har även framtida planer på att försöka få ut tramadol för mina knäproblem jag har (provat alvedon, gått till sjukgymnast, tränat, sprungit, vilat, gått till naprapat, knä-experter, och så vidare i min ungdom.
Jag hoppas på att kunna få Tramadol (eller starkare men... man vill ju känna sig realistisk i samtalet).

Därför vet jag inte hur smart det är att be om ett storpack Postafen.
Vad ska jag säga, vad ska jag göra?
Illamående bör ju användas som anledning, men vad har jag för anledning?
Godtags till exmpel att man åker väldigt mycket tåg och att detta nästan alltid genererar till illamående?

Hade tänkt ringa om det idag, faktiskt, om riskerna känns små att de drar mina kopplingar.

Jag har troligen missbruksstämpet.
Jag vill inte uppmuntra till missbruk men åksjukemedicin (Postafen) kan du be om.
Citera
2013-02-08, 15:59
Medlem
hymnxs avatar
Citat:
Jag vill inte uppmuntra till missbruk men åksjukemedicin (Postafen) kan du be om.
Jag såg att mitt tidigare inlägg var väldigt konstigt skrivet, påverkad av diverse.

Däremot måste det ju ha framgått att jag frågade vad jag skulle påstå att jag behövde få ut det från läkare för, när det finns småpack att köpa på Apoteket.
Citera
2013-02-09, 00:01
Medlem
Citat:
Jag såg att mitt tidigare inlägg var väldigt konstigt skrivet, påverkad av diverse.

Däremot måste det ju ha framgått att jag frågade vad jag skulle påstå att jag behövde få ut det från läkare för, när det finns småpack att köpa på Apoteket.

ANnars kan d nog bara be om åkesjuykepillar, jag trror i af aitt du kan bara påstå att du lider av illamående och fråga om åksjuketabletter, uta natt de drar kosrsning dvs. Säg att det inte blir kostsamt att köpa ett paket varannan vecka. Får du någon opiat utskrivet? Annars kan du nog bara säga att du mår illla när du tar gabapentin.

/Edit Mycket vanliga biverkningar, som kan uppträda hos fler än 1 av 10 användare:

• Virusinfektion

• Dåsighetskänsla, yrsel, okoordinerade muskelrörelser

• Trötthetskänsla, feber
Nog kan illameånde räknas in bland det?
Senast redigerad av Dicevy 2013-02-09 kl. 00:04.
Citera
2013-02-09, 16:07
Medlem
hymnxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
ANnars kan d nog bara be om åkesjuykepillar, jag trror i af aitt du kan bara påstå att du lider av illamående och fråga om åksjuketabletter, uta natt de drar kosrsning dvs. Säg att det inte blir kostsamt att köpa ett paket varannan vecka. Får du någon opiat utskrivet? Annars kan du nog bara säga att du mår illla när du tar gabapentin.

/Edit Mycket vanliga biverkningar, som kan uppträda hos fler än 1 av 10 användare:

• Virusinfektion

• Dåsighetskänsla, yrsel, okoordinerade muskelrörelser

• Trötthetskänsla, feber
Nog kan illameånde räknas in bland det?
Ja, jag kan nog säga att jag lider av åksjuka och väldigt ofta reser i mina olika arbeten, och till arbetsintervjuer.

Nej, får ingen opioid utskrivet, men är beroende av sub.
Får heller inte Gabapentin utskrivet. Det roligaste jag får just nu är väldigt få i antal av Stesolid och Stilnoct.
Citera
2013-02-09, 20:25
Medlem
SMD FBs avatar
Vad skall man säga för att få gabapentin utskrivet från sin beroendeläkare? Hon säger strängt nej till lyrica för att hon vet att många försöker få det utskrivet men har inte riktigt koll på gabapentin än så jag tror att det är lättare att få just det utskrivet.
Så, några tips?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in