2008-05-20, 21:23
Medlem
leopardlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
Hur lång tid gissar ni innan fallet är löst? jag tror två dagar, torsdag. exakt en vecka sen då..
Inom en vecka gissar jag,men å andra sidan tippade väl Leif GW att Linköpingsmorden skulle vara lösta snabbt.De är ju inte lösta än.
Senast redigerad av leopardlily 2008-05-20 kl. 21:25.
Citera
2008-05-20, 21:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Om hon nu setts på en övervakningsfilm och de fortsätter sökandet i närområdet så är det nog inte troligt att hon rest någonstans? I så fall bör det ha varit en "lokal" övervakningskamera hon fastnat i?

Om det nu är en övervakningskamera. Hon kan ju faktiskt setts av pojkvännens mänskliga ögon med.
Citera
2008-05-20, 21:28
Medlem
ttamizs avatar
Det där med att hon tog med sig 1500 kr behöver ju inte nödvändigtvis vara så speciell grej, hon kanske tex hade lagt de pengarna i sin jeansficka när hon fick dom. Det brukar jag göra, får jag pengar i present och inte har tillgång till/orkar lägga ner dom i plånboken så lägger jag dom i jeansfickan, där ligger de ganska tryggt. Och sen gick hon hemifrån i all hast och det var inte riktigt meningen eller planerat att ha just den summan med sig.
Citera
2008-05-20, 21:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Media har som sagt förvirrat oss alla under dagen

Tycker inte vi ska klandra media (GP/Expressen) allt för mycket. De gav en liten twist till tråden och lärde folk vara kritiska. Men nu har vi lärt vår läxa, nog med twister.
Citera
2008-05-20, 21:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
Det där med att hon tog med sig 1500 kr behöver ju inte nödvändigtvis vara så speciell grej, hon kanske tex hade lagt de pengarna i sin jeansficka när hon fick dom. Det brukar jag göra, får jag pengar i present och inte har tillgång till/orkar lägga ner dom i plånboken så lägger jag dom i jeansfickan, där ligger de ganska tryggt. Och sen gick hon hemifrån i all hast och det var inte riktigt meningen eller planerat att ha just den summan med sig.

Jag har dock för mig att tidigare medieuppgifter säger att hon aktivt tog med sig pengarna. Plockade fram kontanter.

Förresten fick hon pengarna ett par dagar innan, och ska de legat i fickan hela tiden måste hon också jobbat på äldreboendet med 1500 i fickan. Om hon inte bytte byxor när hon kom hem av nån anledning, men det byger isf på att hon ska haft ett par byxor liggandes med 1500 i fickan. Inte heller troligt.
Citera
2008-05-20, 21:33
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Jag har raderat OT-inlägg och framöver försöker vi hålla topic.

// Mod
Citera
2008-05-20, 21:34
Medlem
ttamizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag har dock för mig att tidigare medieuppgifter säger att hon aktivt tog med sig pengarna. Plockade fram kontanter.

Förresten fick hon pengarna ett par dagar innan, och ska de legat i fickan hela tiden måste hon också jobbat på äldreboendet med 1500 i fickan. Om hon inte bytte byxor när hon kom hem av nån anledning, men det byger isf på att hon ska haft ett par byxor liggandes med 1500 i fickan. Inte heller troligt.

Ja OK. hon lär ju inte ha jobbat i sina privata jeans heller.
Citera
2008-05-20, 21:35
Medlem
aCeees avatar
Sitter hemma, och helikoptern cirkulerar över skogen runt omkring mig nu.
Har hållt på i 15min nu.
Citera
2008-05-20, 21:35
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlily
Tobakshörnan antar jag att du menar,de stänger kl 19(det vet jag säkert eftersom jag hämtar paket där).Det finns visserligen kiosk till på K-gatan,men de stänger ännu tidigare,vid 18 tror jag.
Oki...ja det var den jag menade. En kiosk till på K-gatan? Vilken då?
Citera
2008-05-20, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aCeee
Sitter hemma, och helikoptern cirkulerar över skogen runt omkring mig nu.
Har hållt på i 15min nu.
Hemma jag med och ser helikoptern cirkulera över delarna vid Gärdsken och sedan mot stockslycke. Hoppas hon hittas snart vad som än hänt henne
Citera
2008-05-20, 21:36
Medlem
Citat:
Tycker inte vi ska klandra media (GP/Expressen) allt för mycket. De gav en liten twist till tråden och lärde folk vara kritiska. Men nu har vi lärt vår läxa, nog med twister.

Media och twister i all ära men kan inte nån med koll samla fakta i en post så kan vi börja om därifrån? Det är många saker som flyger runt här nu. ..och nej det bör inte vara jag för jag är minst sagt förvirrad redan nu.
Citera
2008-05-20, 21:37
Medlem
Citat:

Det kan väl ligga något i det om det nu vore så att de planterat sina "felskrivningar" och den allmänna rörigheten medvetet för att knäppa oss på näsan, så lär inte ha varit fallet så nog tycker jag att de förtjänar en viss kritik.
Senast redigerad av Rock N Roll 2008-05-20 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in