2008-10-06, 21:44
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marig
Som jag skrivit, jag har inte sett den och jag vill inte heller se bilder på N. Jag försvarar VERKLIGEN inte hans handlingar, tvärtom så har jag varit illamående många gånger, men är en tatuering verkligen så intressant i hela karusellen som pågår?

Om du ändrar dig finns här en bild på NGs tatuering (bara själva tatueringen och då givetvis också högra sidan av hans bröst där den sitter). Det är ingen snäll Jolly Roger precis.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13058049&postcount=2930

Tatueringen behöver inte betyda något i sammanhanget men med tanke på vad som hänt känns den stötande (i mitt tycke är den det ändå men jag har aldrig varit någon beundrare av tatueringar, särskilt inte otäcka motiv).
Citera
2008-10-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Om du ändrar dig finns här en bild på NGs tatuering (bara själva tatueringen och då givetvis också högra sidan av hans bröst där den sitter). Det är ingen snäll Jolly Roger precis.

Tatueringen behöver inte betyda något i sammanhanget men med tanke på vad som hänt känns den stötande (i mitt tycke är den det ändå men jag har aldrig varit någon beundrare av tatueringar, särskilt inte otäcka motiv).
Där ser man, till och med liemannen var det ju, inte endast en dödskalle.
Och jag har svårt att föreställa mig den bilden på en snäll, blyg och lugn kille. Fördomar? Vet inte.
Citera
2008-10-06, 22:01
Medlem
Kallixs avatar
Citat:

Jag tycker både motivet, storleken och placeringen av tatueringen är vidrig. Och jag håller med airbag i inlägget.

OT: Jag är lite nyfiken på Trojans tillägg: "(Skit i de svarta fyrkanterna. Tillhör inte topic.)"
Var kom de svarta fyrkanterna från?
Senast redigerad av Kallix 2008-10-06 kl. 22:02. Anledning: missat ett "är"
Citera
2008-10-06, 22:02
Medlem
Citat:
Jag är ingen som själv skulle vilja ha bidrag (förutom de CSN bidrag jag får varje månad) men det är väl bra att det finns som hjälp för de som behöver? Barnen som hon nu sägs ha skaffat för att få lite barnbidrag är högt älskade och vill man nu vill skaffa barn för pengarnas skull har man nog inte tänkt till ordentligt.. de kostar ju självklart mer än man får in. Men varför fortsätta säga att mamman är gapig, skrikig och lösaktig? vad tjänar man på det? Ja, mer än att barnen läser och blir ledsna..

ja till studier till syften men inte för att hon latmasken ska lata sig där hemma o föda barn är hon av sådan god vigör att hon kan tillverka kan kärringen jobba högt älskade ja kanske av henne men den ene är nog ändå hatad utav rätt många däribland nathalies mamma/pappa/anhöriga o många andra men hoppas att killen får tillbaka allt han gjort på samma sätt sanningen är jobbig nu eller eftersom du hänger upp dig över lösaktig
Senast redigerad av Danneboras 2008-10-06 kl. 22:06.
Citera
2008-10-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Där ser man, till och med liemannen var det ju, inte endast en dödskalle.
Och jag har svårt att föreställa mig den bilden på en snäll, blyg och lugn kille. Fördomar? Vet inte.

jag hoppas det blir en härlig tid på anstalten sedan med killar som kommer att lära han hyfs sen förhoppningsvis någon som kan visa där att känsligheten o ömheten inte är deras starkaste heller.
Senast redigerad av Danneboras 2008-10-06 kl. 22:11.
Citera
2008-10-06, 22:10
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Jag håller inte med dig där. Det går visst att förstå hur en mördare tänker, även arbogamörderskan. Däremot är det omöjligt att acceptera att någon kan tänka så. Jag anser att det är oerhört viktigt att försöka förstå tankegången hos mördare. För att eventuellt kunna förhindra framtida brott eller åtminstone kunna lösa dem innan mördaren slår till igen. Att offrets beteende innan ett mord är av betydelse är svårt att komma från. Däremot har det inget med SKULD att göra. Offret har troligen helt omedvetet triggat mördarens beteende.

Det är inte helt osannoligt att NJ har tryckt på någon knapp hos NG som fick honom att begå mordet. Detta gjorde hon i så fall helt utan vetskap och har självklart ingen egen skuld till att hon blev mördad.

Hoppas du förstår skillnaden i sättet att tänka som ändå bottnar i samma sak, den som dödar är alltid den som bär skulden.

Jag förstår vad du menar, och det kanske bara är så att vi lägger lite olika innebörd i ordet "förstå". Men så är jag inte psykolog heller.
Citera
2008-10-06, 23:11
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Att offrets beteende innan ett mord är av betydelse är svårt att komma från. Däremot har det inget med SKULD att göra. Offret har troligen helt omedvetet triggat mördarens beteende.

Att man därigenom indirekt skuldbelägger offret är inget som går att komma ifrån. Ty det är precis vad det handlar om. Läs igen:

Citat:
Att offrets beteende innan ett mord är av betydelse är svårt att komma från.

Också tänker du på Engla, Max, Saga. Eller vuxna mördade. Pernilla Hellgren, aktuell för dagen. Omedvetet triggade Engla AE, genom att sparka honom på benet sedan han förgripit sig på henne? Han skyllde på offret. Ska vi godta det, se det som en förklaring? Skulden kan aldrig läggas på brottsoffret.

Citat:
Att offrets beteende innan ett mord är av betydelse är svårt att komma från.

Märk skillnaden mellan följande:

Han blev förbannad för att hon flörtade med andra och hade ihjäl henne.

och

Han upplevde det som att hon flörtade med andra. Han kunde inte hantera sin upplevda svartsjuka och i hans huvud fanns bara att döda henne.
Citera
2008-10-06, 23:58
Bannlyst
Hur har det gått med fallet, har kommit av lite. Hur långt har dom kommit in ifallet. Han har erkännt men finns det något mer. har han berättat hur det hela gick till
Citera
2008-10-07, 00:23
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVB
Hur har det gått med fallet, har kommit av lite. Hur långt har dom kommit in ifallet. Han har erkännt men finns det något mer. har han berättat hur det hela gick till

Han häktades på sannolika skäl den 30 september. Omhäktning på måndag skulle jag tippa. Det tar ett tag för rättsläkarnas prover att analyseras klart. Vittnen hörs (om). Det kan bli flera omhäktningar innan åtal väcks. NG ska ha berättat hur det gick till. Förundersökningssekretess råder.
Citera
2008-10-07, 03:41
Medlem
Citat:
Som utomstående är det alltid lätt att sålla bort inlägg, men inte fullt lika enkelt är det när man är bästa vän med systern och känner familjen. Fast att alla tycker synd om alla närstående tror jag inte riktigt på, det finns alltid de som tycker om att gotta sig i andras olycka och som tappar empatin längsmed vägen. Jo visst kan jag döda en hel del spekulationer men det lär nog dröja ett tag om jag nu skulle få för mig att göra det. Jag blev främst medlem här för att jag mådde dåligt av det som skrevs, som om någon stack en kniv i bröstet på en om och om igen. Allt är såpass nytt och all energi man bär på lägger jag på systern..

Jag tycer du gör bra ifrån dig, du verkar inte vara en vän som inte sviker i första taget, kör på.
Hans tatuering är inte intressant, ungdomar idag tycker det är häftigt bara.
Ju större och grymmare dess bättre, om jag inte minns fel var det hon som gick ut med den på sin blogg " inte han" hon kanske var lite praud over den, måste ha kostat mycket att rista den.
Citera
2008-10-07, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
jag hoppas det blir en härlig tid på anstalten sedan med killar som kommer att lära han hyfs sen förhoppningsvis någon som kan visa där att känsligheten o ömheten inte är deras starkaste heller.

Många i tråden talar om allt häftigt som handlar om hur dom behandlas på anstalt. Ingen av er har en susning om hur det funkar innanför murarna, tack och lov, vissa kan ju tro på er.
Ni skall veta att samhället har ett stort ansvar för de personer vi frihetsberövar. Dom han hamnar ibland har begått likvärdiga brott, vem tror att dom höjer ett ögonbryn. INGEN. Skulle någon knixa ett ögonbyn blir det, ett mycket bra och skyddat boende på avd.bakom kriminalvårdarnas kontor på en helt OK avd.
Dessutom (tror jag Niklas redan har ett schysst jobb på gång när han kommer ut). Trots allt har han gjort har han namn om sig och visat att han är en OK kille.
Senast redigerad av La Mirage 2008-10-07 kl. 04:36.
Citera
2008-10-07, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Jag tycer du gör bra ifrån dig, du verkar inte vara en vän som inte sviker i första taget, kör på.
Hans tatuering är inte intressant, ungdomar idag tycker det är häftigt bara.
Ju större och grymmare dess bättre, om jag inte minns fel var det hon som gick ut med den på sin blogg " inte han" hon kanske var lite praud over den, måste ha kostat mycket att rista den.

Vissa inlägg verkar ha mer info än andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in