Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
När folk uttalar sig om pv med orden att "han är världens nällaste" får det mig att tänka på två saker:
- Jag var ihop med en kille som alla ansåg vara världens snällaste. Han slog mig ändå 2 ggr i förhållandet. Och då grälade vi inte ens vid de tillfällena utan jag var go och glad och vi hade nyss haft sex/hånglat. Jag blev väldigt chockad för jag var verkligen inte beredd på det.
- Ett ex sa till mig att han aldrig skulle vilja jobba med någon som alltid var snäll och aldrig blev arg. För när det väl brast för en sådan person kunde år av undertryckt vrede komma fram. Och då var det livsfara för den som var i närheten.
Du verkar väldigt klok! Det konstiga är också att det ofta är just i samband med att någon har begått ett fruktansvärt brott, som personen plötsligt beskrivs som "världens snällaste". Epitetet "världens snällaste" ska istället tolkas som en varningssignal, precis som du beskriver det.
Edit: vi har flera aktuella mord i det här landet som tydligen har begåtts av "världens snällaste mördare".