2008-09-28, 13:10
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babilur
Jag missade honom faktiskt på bilden, så jag ljög inte men från vem har du fått uppgifter om nazistanknytningar?
Det nämndes i tråden redan igår, av någon som känner dem, har jag för mig.
Citera
2008-09-28, 13:10
Medlem
TheRotters avatar
Babilur har rätt. Rakad enbart för att han är tunnhårig. Han äldre halvbror HAR umgåts i dessa kretsar tidigare ja
Citera
2008-09-28, 13:15
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Det nämndes i tråden redan igår, av någon som känner dem, har jag för mig.
Alltså, det har ingen betydelse på annat sätt än att om hans bror är nazist, så kan man anta att det har funnits problem i familjen. Problem som de inte har lyckats hantera på ett bra sätt. Inte heller pojkvännen. Han framstår för sina vänner som "världesn snällaste". Egentligen går han omkring och bär på en fruktansvärd ilska som han inte kan varken hantera eller kontrollera, när den släpps ut. Jag är ingen psykolog, men det är så jag tänker iaf.
Citera
2008-09-28, 13:16
Medlem
mjohan84s avatar
hERRLjunga är btw ännu värre än här i stan (läs alingsås) när det gäller nazistsympati
Citera
2008-09-28, 13:20
Medlem
Miss Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Har polisen bekräftat att det är Nathalie än?

Hon är inte identifierad ännu.

http://www.polisen.se/inter/util/nodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=13578028
Citera
Medlem
Pratbubblans avatar
När folk uttalar sig om pv med orden att "han är världens nällaste" får det mig att tänka på två saker:

- Jag var ihop med en kille som alla ansåg vara världens snällaste. Han slog mig ändå 2 ggr i förhållandet. Och då grälade vi inte ens vid de tillfällena utan jag var go och glad och vi hade nyss haft sex/hånglat. Jag blev väldigt chockad för jag var verkligen inte beredd på det.

- Ett ex sa till mig att han aldrig skulle vilja jobba med någon som alltid var snäll och aldrig blev arg. För när det väl brast för en sådan person kunde år av undertryckt vrede komma fram. Och då var det livsfara för den som var i närheten.
Citera
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
Babilur har rätt. Rakad enbart för att han är tunnhårig. Han äldre halvbror HAR umgåts i dessa kretsar tidigare ja
På den blurrade bilden av honom i AB idag (eller om det är GP), ser han väldigt hårig ut. Eller så ser jag fel.
Citera
2008-09-28, 13:23
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Blue
Hon är inte identifierad ännu.

http://www.polisen.se/inter/util/nodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=13578028

Men att polisen gripit pojkvännen är en tydlig indikation på att det är hon som hittats.
Citera
2008-09-28, 13:27
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
När folk uttalar sig om pv med orden att "han är världens nällaste" får det mig att tänka på två saker:

- Jag var ihop med en kille som alla ansåg vara världens snällaste. Han slog mig ändå 2 ggr i förhållandet. Och då grälade vi inte ens vid de tillfällena utan jag var go och glad och vi hade nyss haft sex/hånglat. Jag blev väldigt chockad för jag var verkligen inte beredd på det.

- Ett ex sa till mig att han aldrig skulle vilja jobba med någon som alltid var snäll och aldrig blev arg. För när det väl brast för en sådan person kunde år av undertryckt vrede komma fram. Och då var det livsfara för den som var i närheten.

Du verkar väldigt klok! Det konstiga är också att det ofta är just i samband med att någon har begått ett fruktansvärt brott, som personen plötsligt beskrivs som "världens snällaste". Epitetet "världens snällaste" ska istället tolkas som en varningssignal, precis som du beskriver det.

Edit: vi har flera aktuella mord i det här landet som tydligen har begåtts av "världens snällaste mördare".
Senast redigerad av hallon1 2008-09-28 kl. 13:33.
Citera
2008-09-28, 13:29
Medlem
William Hainess avatar
En sak som stod ut i första inlägget är:

Citat:
21-tiden: N. ses, enligt polisen, i livet. Oklart om det är genom en övervakningskamera eller av pojkvännen. (Uppgift som framkommer först den 20/5.)

Citera
2008-09-28, 13:31
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Men att polisen gripit pojkvännen är en tydlig indikation på att det är hon som hittats.

Att dom inte har faställt identiteten rent formellt betyder ju inte heller att dom inte är så gott som helt säkra på vem det är dom hittat.

(Jag antar att någon av FB:s "kriminalare" kan redogöra för hur identifikationen av en kropp som legat så till så pass länge måste göras för att det ska bli rätt och riktigt. Använder man tandkort och sånt i Sverige?)
Citera
2008-09-28, 13:31
Medlem
bilden

Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
han är med på bild 16 (inte sant CB) ...gula skor

kommer inte åt bilden...verkar inte existera längre...pm ngn schysst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in