2008-10-06, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marig
Ja, han valde väl att tatuera in det på samma grunder som jag tatuerade in en ros på axeln - för han ville och att han ansåg att det var snyggt. Jag har inte sett NGs tatuering så kan inte uttala mig om den saken. Men jag tycker inte att det är speciellt konstigt med döskalletatueringar då i princip alla gör sådana. Det är inne, precis som Pamela Andersons taggtrådstattoo var inne på 90-talet. Inte för att jag tycker det är snyggt (tvärtom) men ja, det är väl ändå upptill var och en vad man vill pryda sin kropp med.
Det är inte en helt vanlig dödskalle som ser snäll ut och som kan finnas på barnkläder precis. Det är som en riktig skalle i svartvitt som saknar hud och kött. Inte särskilt snäll, enligt mitt tycke, och inte heller någon "modegrej".
Det finns en bild nånstans långt bak i tråden.
Citera
2008-10-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Varför valde han (din sambo) att tatuera dödskallar? Jag tycker att NGs tatuering är riktigt otäck och skulle också gärna vilja veta varför man väljer ett sådant motiv. Det är ju ändå en symbol för döden.

Faktum är ju att NG´s tatuering är gigantisk, över halva bröstet.
Det är inget en normal kille gör.

En dödskalle låter lite barnsligt, men man börjar ju fundera på syftet...
Citera
2008-10-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Tyvärr är det så på alla forum (!), att det finns idioter som kommer med hjärnlösa inlägg. Sånt sållar man bort.
Alla här tycker självklart synd om alla närstående. Allt är tragiskt och kan inte göras ogjort.
Många vill ha svar på VARFÖR?
Då spekuleras det vilt fram och tillbaka för att FÖRSTÅ.

Själv tror jag utan att ha belägg för det, att utlösande faktorn är anabola.
Drogen har tidigare gjort snälla killar till monster för sina flickvänner.
Du som verkar vara lite insatt, kan ju döda en del spekulationer!
Det är ju bara bra i så fall.

Som utomstående är det alltid lätt att sålla bort inlägg, men inte fullt lika enkelt är det när man är bästa vän med systern och känner familjen. Fast att alla tycker synd om alla närstående tror jag inte riktigt på, det finns alltid de som tycker om att gotta sig i andras olycka och som tappar empatin längsmed vägen. Jo visst kan jag döda en hel del spekulationer men det lär nog dröja ett tag om jag nu skulle få för mig att göra det. Jag blev främst medlem här för att jag mådde dåligt av det som skrevs, som om någon stack en kniv i bröstet på en om och om igen. Allt är såpass nytt och all energi man bär på lägger jag på systern..
Citera
2008-10-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Det var ju inte direkt en förklaring. Mer en bortförklaring.

Förresten känner jag en som har en dödskalle som tatuering, men den symboliserar något för honom (något som är irrelevant för tråden, det är dock inte döden).

Det måste ju finnas en anledning, vilken den än må vara, till att Niklas valde just det motivet. Hur passar den in i hans liv, vad symboliserar den?

Bortförklaring vet jag inte, det finns inget att förklara. Jag vet inte varför han tatuerade in den och kommer aldrig få veta heller. Det är ju knappast det första jag kommer fråga honom ifall vi ses igen..
Citera
2008-10-06, 21:23
Medlem
Citat:
Jag tycker om N mamma och de fula saker (läs: lösaktig) som sägs om henne känns som att sparka på den som redan ligger. Gapig är inte heller något jag förknippar med henne, ja förutom den gången jag och systern stod och rökte utanför hennes fönster klockan fyra en vardagsmorgon när hon skulle upp tidigt. Då röt hon till så vi skamset fick smyga upp på rummet igen. Spelar det någon roll om någon fått be om hjälp för att klara av att leva? Har fått be N syster att inte gå in här på FB längre med tanke på att hon säkerligen skulle må mycket mer sämre än vad hon redan gör.. det är en familj i kris och det som N gjort är fruktansvärt, vi är MÅNGA som inte kan förstå.. det gör alldeles för ont att ens försöka. Något måste ha gått riktigt, riktigt fel i huvudet.. för det är inte samma kille man ser framför sig. Snäll, blyg och som kläcker skämt över köksbordet. Fast sen är livet alldeles för komplicerat..

vadå sparka på uppfostran innefattar att överföra ett sunt sänkande bl.a så om hon är gapig skrikig lösaktig/arbetsskygg är det inga sunda värderingar det är inget du kan göra möjligt över en diskussion här det spelar väl rätt stor roll då pengarna kunde gått till äldrevård/barnomsorg eller nåt vettigt istället för en latmask som inte har lust att jobba men fortfarande kan producera barn på skattebetalarnas bekostnad för att kunna leva på men du kan ju berätta om varför det skulle kunna vara nåt godtagbart
Senast redigerad av Danneboras 2008-10-06 kl. 21:29.
Citera
2008-10-06, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Det är inte en helt vanlig dödskalle som ser snäll ut och som kan finnas på barnkläder precis. Det är som en riktig skalle i svartvitt som saknar hud och kött. Inte särskilt snäll, enligt mitt tycke, och inte heller någon "modegrej".
Det finns en bild nånstans långt bak i tråden.

Som jag skrivit, jag har inte sett den och jag vill inte heller se bilder på N. Jag försvarar VERKLIGEN inte hans handlingar, tvärtom så har jag varit illamående många gånger, men är en tatuering verkligen så intressant i hela karusellen som pågår?
Citera
2008-10-06, 21:29
Medlem
Citat:
Som utomstående är det alltid lätt att sålla bort inlägg, men inte fullt lika enkelt är det när man är bästa vän med systern och känner familjen. Fast att alla tycker synd om alla närstående tror jag inte riktigt på, det finns alltid de som tycker om att gotta sig i andras olycka och som tappar empatin längsmed vägen. Jo visst kan jag döda en hel del spekulationer men det lär nog dröja ett tag om jag nu skulle få för mig att göra det. Jag blev främst medlem här för att jag mådde dåligt av det som skrevs, som om någon stack en kniv i bröstet på en om och om igen. Allt är såpass nytt och all energi man bär på lägger jag på systern..

Du är en sann vän som hjälper henne. De är i de svåraste stunder de riktiga vännerna visar sig.
Citera
2008-10-06, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
vadå sparka på uppfostran innefattar att överföra ett sunt sänkande bl.a så om hon är gapig skrikig lösaktig är det inga sunda värderingar det är inget du kan göra möjligt över en diskussion här det spelar väl rätt stor roll då pengarna kunde gått till äldrevård/barnomsorg eller nåt vettigt istället för en latmask som inte har lust att jobba men fortfarande kan producera barn på skattebetalarnas bekostnad för att kunna leva på men du kan ju berätta om varför det skulle kunna vara nåt godtagbart

Jag är ingen som själv skulle vilja ha bidrag (förutom de CSN bidrag jag får varje månad) men det är väl bra att det finns som hjälp för de som behöver? Barnen som hon nu sägs ha skaffat för att få lite barnbidrag är högt älskade och vill man nu vill skaffa barn för pengarnas skull har man nog inte tänkt till ordentligt.. de kostar ju självklart mer än man får in. Men varför fortsätta säga att mamman är gapig, skrikig och lösaktig? vad tjänar man på det? Ja, mer än att barnen läser och blir ledsna..
Citera
2008-10-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Jag håller inte med dig där. Det går visst att förstå hur en mördare tänker, även arbogamörderskan. Däremot är det omöjligt att acceptera att någon kan tänka så. Jag anser att det är oerhört viktigt att försöka förstå tankegången hos mördare. För att eventuellt kunna förhindra framtida brott eller åtminstone kunna lösa dem innan mördaren slår till igen. Att offrets beteende innan ett mord är av betydelse är svårt att komma från. Däremot har det inget med SKULD att göra. Offret har troligen helt omedvetet triggat mördarens beteende.

Det är inte helt osannoligt att NJ har tryckt på någon knapp hos NG som fick honom att begå mordet. Detta gjorde hon i så fall helt utan vetskap och har självklart ingen egen skuld till att hon blev mördad.

Hoppas du förstår skillnaden i sättet att tänka som ändå bottnar i samma sak, den som dödar är alltid den som bär skulden.

Bra förklarat! Det e viktigt att skilja mellan päron o äpplen här...
Citera
2008-10-06, 21:36
Medlem
Citat:
Du är en sann vän som hjälper henne. De är i de svåraste stunder de riktiga vännerna visar sig.

Älskar man någon gör man allt för att få den personen att må bra..
Citera
2008-10-06, 21:37
Medlem
Citat:
Som jag skrivit, jag har inte sett den och jag vill inte heller se bilder på N. Jag försvarar VERKLIGEN inte hans handlingar, tvärtom så har jag varit illamående många gånger, men är en tatuering verkligen så intressant i hela karusellen som pågår?

Nej, det är den inte.
Många är dock förvånade över deen, eftersom bilden från nära kompisar är att han är snäll och blyg.
Inget tatueringen statuerar exempel på. Den ser smått gansteraktigt ut.
Nog tjatat om den kanske..
Citera
2008-10-06, 21:39
Medlem
Citat:
Nej, det är den inte.
Många är dock förvånade över deen, eftersom bilden från nära kompisar är att han är snäll och blyg.
Inget tatueringen statuerar exempel på. Den ser smått gansteraktigt ut.
Nog tjatat om den kanske..

Killen som gjort tatueringen är känd för att vara jävligt bra så jag kan förstå om man vill göra något som ser "brutalt" ut bara för att han verkligen kan fixa det. Men jag tycker inte att en tatuering är speciellt intressant i hela historien.. så man kan gott och väl lägga det på hyllan ^^,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in