2008-10-07, 04:25
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Mirage
Dessutom (tror jag Niklas redan har ett schysst jobb på gång när han kommer ut). Trots allt har han gjort namn om sig och visat att han är en OK kille.
En sak har ändrats. Mycket möjligt att hans närmaste tyckte att han var en OK kille innan mordet, efter mordet så lär dom väl ha ändrat uppfattning?
Citera
2008-10-07, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
ja till studier till syften men inte för att hon latmasken ska lata sig där hemma o föda barn är hon av sådan god vigör att hon kan tillverka kan kärringen jobba högt älskade ja kanske av henne men den ene är nog ändå hatad utav rätt många däribland nathalies mamma/pappa/anhöriga o många andra men hoppas att killen får tillbaka allt han gjort på samma sätt sanningen är jobbig nu eller eftersom du hänger upp dig över lösaktig

Jag anser bara att man inte ska hänga ut N mamma här på FB då hon inte har något med detta att göra, ja förutom att hon fött N och har fler barn. Sen kan du ju återkomma när din svenska är bättre och man förstår vad du vill förmedla..
Citera
2008-10-07, 09:55
Medlem
Jag hörde av en kompis att det låg ute en artikel på AB angående N och hennes skador. En artikel jag inte längre kan hitta, den skulle tydligen varit ute den 5 okt. Finns det någon som kan länka till den här? Tack på förhand.
Citera
2008-10-07, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Han häktades på sannolika skäl den 30 september. Omhäktning på måndag skulle jag tippa. Det tar ett tag för rättsläkarnas prover att analyseras klart. Vittnen hörs (om). Det kan bli flera omhäktningar innan åtal väcks. NG ska ha berättat hur det gick till. Förundersökningssekretess råder.
Skulle det inte väckas åtal senast 14 oktober?
Citera
2008-10-07, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La Mirage
Många i tråden talar om allt häftigt som handlar om hur dom behandlas på anstalt. Ingen av er har en susning om hur det funkar innanför murarna, tack och lov, vissa kan ju tro på er.
Ni skall veta att samhället har ett stort ansvar för de personer vi frihetsberövar. Dom han hamnar ibland har begått likvärdiga brott, vem tror att dom höjer ett ögonbryn. INGEN. Skulle någon knixa ett ögonbyn blir det, ett mycket bra och skyddat boende på avd.bakom kriminalvårdarnas kontor på en helt OK avd.
Dessutom (tror jag Niklas redan har ett schysst jobb på gång när han kommer ut). Trots allt har han gjort har han namn om sig och visat att han är en OK kille.

vet nog mer än vad du tror ja det är möjligt att killen får sitta på ro-avdelning om killarna behandlar han illa men men är niklas en helt ok kille berätta mera om niklas som gjort sitt namn fall det är något positivt?yrkesmässigt eller .
Senast redigerad av Danneboras 2008-10-07 kl. 11:32.
Citera
2008-10-07, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marig
Jag anser bara att man inte ska hänga ut N mamma här på FB då hon inte har något med detta att göra, ja förutom att hon fött N och har fler barn. Sen kan du ju återkomma när din svenska är bättre och man förstår vad du vill förmedla..

men snälla du, vadå återkomma när din svenska är bättre? kanske du som har problem med läsförståelsen?
tänk ifall en person har svårt med svenskan, ska inte den personen få utrycka sig i ett forum då? (som är till för att ytrycka sina åsikter)
nu tycker jag att du låter lite fördomsfull endå...

men iaf...tillbax till ämnet...danneboras har en point där..
hennes (mammans) uppgift är att se till att uppfostra sina barn till bra medborgare som inte mördar sina flickvänner..självfallet är felet bara hans i första hand, då han begick brottet, men det vi diskuterar är vart denna handling bottnar..
Hur en ung kille kunde göra detta? Då hans barndom antagligen byggt grunden till den person han är idag, så har väl en bristfällig uppfostran bidragit till händelsen.. eller kanske inte, men det är en åsikt, som vi har rätt att ha..precis som du har din åsikt...
menar absolut inget illa....gillar bara inte sätter du tar upp någons "svensk kunskaper" bara för han inte har samma åsikt som du. Fascist fasoner nästintill....
kram kram..
Citera
2008-10-07, 13:15
Medlem
Var finns NG:s pappa??

Det klagas mycket på NG.s mamma i den här tråden men var finns hans biologiska pappa i det hela? Hörs inte mycket om honom.
Han har ju faktiskt lika mycket skyldighet att uppfostra och ta ansvar för sina barn som mamman, så tillvida han inte är omyndigförklarad eller har blivit fråntagen vårdnaden p.g.a. brister i föräldrarollen.
Läste här för ett tag sedan att han hade kastat ut både frun och barnen och då brister man ju rätt bra i sitt ansvar. En fru kan man kasta ut men aldrig de egna barnen.
Tycker beskrivningen ”barntillverkningsmaskin” stämmer bättre på honom i så fall då det är det enda han tycks ha gjort vad gäller barnen. Mamman har ju i alla fall inte kastat ut dem.
En pappa brukar ju dessutom vara förebild för sönerna och hans sätt att lösa problem genom att ”göra sig av med” de personer som han ser som orsak till problemen (kastar ut fru och barn) kan ju NG ha tagit efter genom att ”göra sig av med” NJ (genom att döda och gräva ner).
Som jag ser det så löser både NG och hans far problem genom att göra sig av med personen/personerna på ett eller annat sätt.
Har också läst här i tråden att mamman jobbar som lokalvårdare, stämmer väl inte riktigt då att hon skulle vara lat och leva på samhället eller??
Dessutom så finns det ingen som vet än hur det hela har gått till, och om det nu ska spekuleras
om det ena och det andra så kan det ju vara så att NG dödade henne, ville anmäla sig själv till polisen men ringer sin pappa och rådfrågar honom. Pappan övertalar honom då till att inte anmäla sig och hjälper honom istället att gräva ner och gömma kroppen. Så kan det ju faktiskt också ha gått till, så länge ingen mer än polisen vet. Men det är ju en ren spekulation som allt annat här.
Citera
2008-10-07, 13:40
Medlem
Gippans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Sluta gnäll på pettitesser och håll dig till topic.
Danneboras, häng ut kärringjäveln och hela nassefamiljen, det är de fanimig värda

Så mycket ni fokuserar på hennes uppfostran av sina ungar så kan ni väl starta en vendetta mot varenda förälder som inte uppfostrat sin unge strikt?
Citera
2008-10-07, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koriander
Det klagas mycket på NG.s mamma i den här tråden men var finns hans biologiska pappa i det hela? Hörs inte mycket om honom.
Han har ju faktiskt lika mycket skyldighet att uppfostra och ta ansvar för sina barn som mamman, så tillvida han inte är omyndigförklarad eller har blivit fråntagen vårdnaden p.g.a. brister i föräldrarollen.
Läste här för ett tag sedan att han hade kastat ut både frun och barnen och då brister man ju rätt bra i sitt ansvar. En fru kan man kasta ut men aldrig de egna barnen.
Tycker beskrivningen ”barntillverkningsmaskin” stämmer bättre på honom i så fall då det är det enda han tycks ha gjort vad gäller barnen. Mamman har ju i alla fall inte kastat ut dem.
En pappa brukar ju dessutom vara förebild för sönerna och hans sätt att lösa problem genom att ”göra sig av med” de personer som han ser som orsak till problemen (kastar ut fru och barn) kan ju NG ha tagit efter genom att ”göra sig av med” NJ (genom att döda och gräva ner).
Som jag ser det så löser både NG och hans far problem genom att göra sig av med personen/personerna på ett eller annat sätt.
Har också läst här i tråden att mamman jobbar som lokalvårdare, stämmer väl inte riktigt då att hon skulle vara lat och leva på samhället eller??
Dessutom så finns det ingen som vet än hur det hela har gått till, och om det nu ska spekuleras
om det ena och det andra så kan det ju vara så att NG dödade henne, ville anmäla sig själv till polisen men ringer sin pappa och rådfrågar honom. Pappan övertalar honom då till att inte anmäla sig och hjälper honom istället att gräva ner och gömma kroppen. Så kan det ju faktiskt också ha gått till, så länge ingen mer än polisen vet. Men det är ju en ren spekulation som allt annat här.

visst hade pappan lika mycket att ansvara för ingen som nekar det fast vid skilsmässa har/hade kvinnan ofta förtur eller ibland så bedömer familjerätten mamman som bättre lämpad o pappan i andra fall men vilket oftast?går även att dela upp vårdnaden som delad vårdnad (hälften) eller 12 dagar ena andra 2 dagar m.m men ingen bra jämförelse med pappan han kastade ut familjen fast mördade han bidragsparasiten/ungarna ifall niklas o pappan inte haft kontakt tror du på fullt allvar man tillförlitar sig så till honom då genom att berätta om sina sjuka förehavanden ja det är möjligt att kärringen jobbar som lokalvårdare idag men hur tillför hon samhället nåt likvärdigt vad hon tagit i bidrag säg 950 ggr 6= 5700 i barnbidrag tror du kärringen tillfört mycket mer i månaden tillbaka genom städjobbet sen tillkommer socialbidrag eventuella sjukpenningar/dagisplatser/sjukvård/skolgång/läkarvård/tandläkare m.m.svårt tillföra allt kanske men hur många % är återbetalade = sätt inte barn till jorden på löpande band om din egen plånbok inte kan mätta

Däremot om barnen är vi på samma spår han borde ta ansvar för ungarna men förstår att han slängde ut kärringen med beteendet det talas om
Senast redigerad av Danneboras 2008-10-07 kl. 13:51.
Citera
2008-10-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devil_D
Ja, det syns ju tydligt!

En läsare som är normalbegåvad kan läsa eller kanske behöver skriva det i exakta ord helst med en anslagstavla med där jag ritar upp / beskriver allting som om det vore en lektion i klass 4 så att du fattar?
Senast redigerad av Danneboras 2008-10-07 kl. 13:58.
Citera
2008-10-07, 14:04
Moderator
blomvattnares avatar
Är det inte dags att tona ner smutskastningen av NG:s mamma?

Det talas om att hon har fått så mycket i barnbidrag, eftersom hon har så många barn. Hon har fått dagisplatser, skolgång osv till sina barn.

Det är väl inte specifikt för henne? Det får alla som har barn.

Hon kallas lösaktig. Informationen i tråden är lite rörig, men om jag har förstått det rätt fick hon först ett barn med en man, sedan fem barn med en annan man. Det första barnet fick hon vid 14 års ålder, tror jag att det har stått någonstans.

Vad drar vi då för slutsatser av det? Någon förförde henne när hon var väldigt ung = knappast hennes fel. I den åldern vet man kanske inte bättre.

Mer slutsatser: Hon har haft minst två partners under sitt liv som hon har gjort "det" med. Hon har gjort "det" minst sex gånger. Wooops, jag törs inte tänka på vad jag skulle bli kallad...

Däremot kan det väl tänkas höra till saken vilken typ av familjeliv som NG har upplevt. Vilka värderingar som har präntats in. Nog kan man i det här fallet kanske dra den försiktiga slutsatsen att familjeförhållandena inte har varit optimala. Det kan ha medfört att han är känslomässigt fattig och inte har lärt sig empati till fullo. Det är bara en teori, och inget som går att fastställa utan mer information.
Citera
2008-10-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Är det inte dags att tona ner smutskastningen av NG:s mamma?

Det talas om att hon har fått så mycket i barnbidrag, eftersom hon har så många barn. Hon har fått dagisplatser, skolgång osv till sina barn.

Det är väl inte specifikt för henne? Det får alla som har barn.

Hon kallas lösaktig. Informationen i tråden är lite rörig, men om jag har förstått det rätt fick hon först ett barn med en man, sedan fem barn med en annan man. Det första barnet fick hon vid 14 års ålder, tror jag att det har stått någonstans.

Vad drar vi då för slutsatser av det? Någon förförde henne när hon var väldigt ung = knappast hennes fel. I den åldern vet man kanske inte bättre.

Mer slutsatser: Hon har haft minst två partners under sitt liv som hon har gjort "det" med. Hon har gjort "det" minst sex gånger. Wooops, jag törs inte tänka på vad jag skulle bli kallad...

Däremot kan det väl tänkas höra till saken vilken typ av familjeliv som NG har upplevt. Vilka värderingar som har präntats in. Nog kan man i det här fallet kanske dra den försiktiga slutsatsen att familjeförhållandena inte har varit optimala. Det kan ha medfört att han är känslomässigt fattig och inte har lärt sig empati till fullo. Det är bara en teori, och inget som går att fastställa utan mer information.

Det är nog inga 2 partners i citatet lösaktig knappast.Inget specifikt för fladdret men vadå jag anser att man borde ha ungar anpassade efter plånbok för att inte hela svenska folket ska behöva bekosta denna löpande barntillverkning.Det är väl ändå mer rättvist att barnen är färre om de far illa av att de inte kan få uppmärksamheten/tiden/kärleken o de ekonomiska förutsättningarna de behöver för att familjen är alldeles för många i jämförelse med förutsättningarna till en dräglig uppväxt?
Senast redigerad av Danneboras 2008-10-07 kl. 14:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in