Är det inte dags att tona ner smutskastningen av NG:s mamma?
Det talas om att hon har fått så mycket i barnbidrag, eftersom hon har så många barn. Hon har fått dagisplatser, skolgång osv till sina barn.
Det är väl inte specifikt för henne? Det får alla som har barn.
Hon kallas lösaktig. Informationen i tråden är lite rörig, men om jag har förstått det rätt fick hon först ett barn med en man, sedan fem barn med en annan man. Det första barnet fick hon vid 14 års ålder, tror jag att det har stått någonstans.
Vad drar vi då för slutsatser av det? Någon förförde henne när hon var väldigt ung = knappast hennes fel. I den åldern vet man kanske inte bättre.
Mer slutsatser: Hon har haft minst två partners under sitt liv som hon har gjort "det" med. Hon har gjort "det" minst sex gånger. Wooops, jag törs inte tänka på vad jag skulle bli kallad...
Däremot kan det väl tänkas höra till saken vilken typ av familjeliv som NG har upplevt. Vilka värderingar som har präntats in. Nog kan man i det här fallet kanske dra den försiktiga slutsatsen att familjeförhållandena inte har varit optimala. Det kan ha medfört att han är känslomässigt fattig och inte har lärt sig empati till fullo. Det är bara en teori, och inget som går att fastställa utan mer information.