2008-10-03, 23:42
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Men herregud, sitter ni fortfarande och spekulerar i ramlande och puttande och "olycksfall" . Jag har långt tillbaka i tråden redan "tipsat" om att detta inte är något "olycksfall i arbetet", det är mord, fatta det nån gång.

"Vad jag inte fattar, är varför i helsike han inte anmälde sig och om han nu haft ihjäl henne, fejkar och säger att de bråkade och det gick åt pipan och han råkade ha ihjäl henne. "
Citera
2008-10-03, 23:49
Medlem
Kallixs avatar
[quote=perVers2.1]Jo du har säkert rätt i det, men som mamma måste hon väl haft många fler tecken att ta fasta på?[/QUOTE]

Det är detta jag inte kan släppa och återkommer till.

Som förälder kan man försvara sitt barn "in absurdum" och därmed förtränga och framförallt förvränga signaler som tyder på det värsta. Men inte, hoppas jag, till vilken gräns som helst.

Det är kanske en sak om ens 20-åriga barn inte bor hemma, men NG flyttade tillbaka till föräldrarna (bara mamman, ?, om jag minns rätt, osäker här).

Jag vill inte ta in att jag som förälder inte skulle märka att någonting var fullständigt fel med mitt barn under en så lång tid som 4 månader.

Jag vill inte heller förstå hur någon, om det är så, inte gjorde allt som stod i sin makt för att försöka hjälpa sitt barn att må bättre.

Men där tar mina tankar slut. För jag kan inte sätta mig in i den här situationen. Jag har inga referensramar och min fantasi räcker inte till.
Citera
2008-10-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Efter erkännande och dylikt kan man tänka sig lite på Tidaholm sedan snabb förfyttning till Borås, i bästa fall direkt till Borås för att underlätta för besök av familjen.
Han är ju inte straffad tidigare, nästan garanterat en § 18.
Så glöm att han skulle halka på tvålen där.

Har följt tråden länge, tror absolut att jag vet vem du är, dela med dig lite av din information.
Citera
2008-10-04, 01:34
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVB
Han har erkänt allt och då är det slut för hans del. behövs inga vittnen längre för dyrka fallet.

Så enkelt är det inte. För att ta ett känt fall nyligen så behövdes det ett antal vittnen i målet mot Eklund, trots både erkännande och bindande teknisk bevisning.
Citera
2008-10-04, 05:22
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Så enkelt är det inte. För att ta ett känt fall nyligen så behövdes det ett antal vittnen i målet mot Eklund, trots både erkännande och bindande teknisk bevisning.

Vad månne det bli för dikt den här gången?
Något ur Shakespeare?
Eller helt enkelt någon strof ur Fogelströms "Sommaren med Monika"?
*spygubbe*
Citera
2008-10-04, 05:34
Medlem
Minigrisens avatar
Lite funderingar...

Flyttar man ihop med en tjej så gillar man henne rätt bra. Vad kan få en att ta livet av henne efter bara två veckor?

För mig känns det som den döda inte var någon enkel person att leva ihop med. Har även fått indikationer på att hon träffade ett antal andra men detta har jag inga belägg för. Hursomhelst måste hon ju gjort något som retade upp gärningsmannen så till den milda grad att han tog livet av henne. Tycker det spekuleras väldigt lite om detta. Motivet borde ju vara minst lika intressant som tillvägagångssättet.
Citera
2008-10-04, 06:22
Medlem
Prinzezzans avatar
[quote=Kallix]
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Jo du har säkert rätt i det, men som mamma måste hon väl haft många fler tecken att ta fasta på?[/QUOTE]

Det är detta jag inte kan släppa och återkommer till.

Som förälder kan man försvara sitt barn "in absurdum" och därmed förtränga och framförallt förvränga signaler som tyder på det värsta. Men inte, hoppas jag, till vilken gräns som helst.

Det är kanske en sak om ens 20-åriga barn inte bor hemma, men NG flyttade tillbaka till föräldrarna (bara mamman, ?, om jag minns rätt, osäker här).

Jag vill inte ta in att jag som förälder inte skulle märka att någonting var fullständigt fel med mitt barn under en så lång tid som 4 månader.

Jag vill inte heller förstå hur någon, om det är så, inte gjorde allt som stod i sin makt för att försöka hjälpa sitt barn att må bättre.

Men där tar mina tankar slut. För jag kan inte sätta mig in i den här situationen. Jag har inga referensramar och min fantasi räcker inte till.

Ibland måste man kunna erkänna för sig själv, att saker inte alltid är som man vill se det...
Citera
2008-10-04, 06:36
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday

I fallet med Nathalie finns det ett erkännande. Finns det dessutom teknisk bevisning som binder gm till brottet, så kanske det räcker. Men vittnen som styrker åtalet är väl aldrig minus heller.

Tack och lov brukar det inte räcka med ett erkännande, vilket det gjorde vid ett flertal av de fall som Thomas Quick dömdes för...

Tekniskt bindande bevisning+vittnesiakttagelser+erkännande och en gärningsman kan dömas "bortom allt rimligt tvivel" - och man kan vara så säker som man kan bli på att rätt person har dömts.
Citera
2008-10-04, 06:41
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minigrisen
Lite funderingar...

Flyttar man ihop med en tjej så gillar man henne rätt bra. Vad kan få en att ta livet av henne efter bara två veckor?

För mig känns det som den döda inte var någon enkel person att leva ihop med. Har även fått indikationer på att hon träffade ett antal andra men detta har jag inga belägg för. Hursomhelst måste hon ju gjort något som retade upp gärningsmannen så till den milda grad att han tog livet av henne. Tycker det spekuleras väldigt lite om detta. Motivet borde ju vara minst lika intressant som tillvägagångssättet.

Motivet är helt klart minst lika intressant. Tycker att en hel del har spekulerat om det här i tråden. Men än har det väl inte kommit ut något som kan ge en förklaring till motivbilden?
Citera
2008-10-04, 06:52
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minigrisen
Lite funderingar...

Dom hade ju gjort slut ett antal gånger under det året som dom var tillsammans. Hon verkar inte ha haft några problem att ta kontakt med och träffa nya killar. Han verkar ha varit utan tidigare flickvänner och det är väl troligt att det var han som tjatade sig till att dom skulle bli tillsammans igen.

En misslyckad födelsedag dan innan och hon fick nog och ville göra slut. Något slog slint i huvudet på honom och 'nån annan ska inte få henne'/svartsjuka, gjorde att han tog livet av henne.
Citera
2008-10-04, 08:00
Medlem
mjohan84s avatar
Cynthia: Du slog huvudet på spiken rätt rejält där tror jag... Någon slags svartsjuka har HELT klart varit involverad? Antagligen ville han först straffa henne genom att inte ge någon blomma och när han märkte att det inte var nog och hon fortfarande inte ville ha honom så blev detta sättet för honom istället.

Jag menar, vilken partner ger inte sin sambo åtminstonde en blomma när denne fyller 20år?
Citera
2008-10-04, 08:02
Medlem
mjohan84s avatar
Kan någon ge svaret på vart NG har jobbat? Nåt åkeri i Herrljunga har jag hört rykten om? Rätt smidigt att ta tåget till Herrljunga varje dag (tar knappt någon tid alls) men annars är det rätt behändigt med bil så han kanske ägde en bil trots allt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in