2008-09-28, 00:30
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
de har inte alls några "problem", inte mer än någon annan

Om NG skulle visa sig vara skyldig så anser då jag att han har problem. Har någon i hans familj haft kännedom/misstankar/varit medhjälpliga på något vis vid gömmandet av kroppen - ja, gissa.

Om det hade handlat om en olycka larmar man 112. Inte sjutton begår man brott mot griftefriden, ett uppsåtligt brott, på köpet. Samt ljuger, låtsas leta och umgås med mamman till tjejen efter dråpet/mordet. Tubay Mavis man körde precis den storyn som du med flera från NG:s håll spekulerar i här. Det hjälpte naturligtvis inte, varken i TR eller HovR.
Citera
2008-09-28, 00:30
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Mirage
A-sås är ju ett erkänt fäste för nazistsympatisörer, någon som vet om det bara var en av bröderna som var sympatisör eller båda????

Alingsås ja. Familjen har dock aldrig haft någon speciell anknytning till Alingsås förens NG började på en folkhögskola i området.
Och angående de ryktena kan jag säga att det enda jag har hört är att den äldre halvbrodern ska ha umgåts i sådana kretsar tidigare.
Citera
2008-09-28, 00:33
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Om NG skulle visa sig vara skyldig så anser då jag att han har problem. Har någon i hans familj haft kännedom/misstankar/varit medhjälpliga på något vis vid gömmandet av kroppen - ja, gissa.

Om det hade handlat om en olycka larmar man 112. Inte sjutton begår man brott mot griftefriden, ett uppsåtligt brott, på köpet. Samt ljuger, låtsas leta och umgås med mamman till tjejen efter dråpet/mordet. Tubay Mavis man körde precis den storyn som du med flera från NG:s håll spekulerar i här. Det hjälpte naturligtvis inte, varken i TR eller HovR.

Jag tror inte så många människor tänker speciellt klart i en sådan situation utan handlar instinktivt.
Citera
2008-09-28, 00:34
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Jag tror inte så många människor tänker speciellt klart i en sådan situation utan handlar instinktivt.

Strax därefter, ja. Men hur många månader har det gått nu?
Citera
2008-09-28, 00:37
Medlem
TheRotters avatar
Citat:

Tror det är ganska svårt att inte tro på sin sons berättelse. Jag kanske man undermedvetet känner att något inte står rätt till men vad fan liksom. Detsamma gäller familjen. Klart som fan dem har trott varenda ord NG har sagt.
det är nog inte så att hans bror kommit fram och frågat "det var inte du ändå då?"
Citera
2008-09-28, 00:38
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Dumheter! Att gräva ner en människa som man råkat ta livet av, är inget som har med instinkt att göra. Det är "berått mod". Instikten kanske hade fått honom att fly därifrån. Inte att gräva ner och ljuga i månader. Det får vara någon jävla måtta med daltandet här.
Citera
2008-09-28, 00:39
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Strax därefter, ja. Men hur många månader har det gått nu?

sant. man kan absolut ses som kall när man är tyst under så lång tid. men man har väll kommit in det och kanske även börjar tro på sig själv nästan, faktiskt
Citera
Medlem
Weeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Mirage
A-sås är ju ett erkänt fäste för nazistsympatisörer, någon som vet om det bara var en av bröderna som var sympatisör eller båda????
Förjävligt att sånna hjärndöda idioter ska dra skam över våran vackra trästad/potatisstad.

Förövrigt är det skönt att gåtan har lösts, men väldigt tråkigt att det skulle sluta såhär. Har polare som vet vem Nathalie är eller har vänner som var vän med henne, inget nära, men ändå tråkigt.
Citera
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~Koko
Men.. det är lite för nära familjen G:s bostad för att vara sant. Tycker jag. Jag menar, vem fan skall det nu annars vara som dumpat kroppen där om det är Nathalie?

Jag tänker så här:

95 på att det är sambon (pga omständigheterna och det intryck han gett)
5 på att det är någon som försöker sätta dit honom.

Vi vet ju inget om när kroppen kom dit än, om kroppen flyttats osv.
Citera
2008-09-28, 00:40
Medlem
Citat:
Alingsås ja. Familjen har dock aldrig haft någon speciell anknytning till Alingsås förens NG började på en folkhögskola i området.
Och angående de ryktena kan jag säga att det enda jag har hört är att den äldre halvbrodern ska ha umgåts i sådana kretsar tidigare.

Tack för svaret.
Citera
2008-09-28, 00:44
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Dumheter! Att gräva ner en människa som man råkat ta livet av, är inget som har med instinkt att göra. Det är "berått mod". Instikten kanske hade fått honom att fly därifrån. Inte att gräva ner och ljuga i månader. Det får vara någon jävla måtta med daltandet här.

okej. det har inte med instinkten att göra men det kan vill ha sagt är att man inte tänker klart i sådana situationer och att jag tror att det är vanligare än man tror att folk tar till sådana åtgärder när något sådant hänt.

tror inte alltid det är så självklart att ringa 112 och säga som det var. med allt vad det innebär när man har ett alternativ som man tycker verkar minst lika bra. Hon är död, det är det enda som betyder något för honom. han mår dåligt som fan men han kanske tänker. vem tjänar på att jag säger som det var?
Citera
2008-09-28, 00:46
Medlem
Venators avatar
Med tanke på att hennes PV har sitt gamla hem så nära och han var misstänkt redan från början så undrar man ju hur noga de egentligen sökt med hundar i det området...? Någon som har koll på det? Om han var misstänkt borde de väl letat i de områden som har var hemmastadd i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in