2008-10-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liten_smurf
Ooups. Jag missförstod visst. Men medierna är jämt så otydliga. När tror ni man får veta mer? Vad gör det folket vet mordvapen/motiv. Vi kan väl ändå inte påverka så mycket.
Jag undrar också varför allt ska vara så hemligt.
Citera
2008-10-03, 21:12
Bannlyst
Det ända NG och hans advokater kommer gå på är att han är inte frisk och var inte det när mordet utfördes. Han har erkänt allt och då är det slut för hans del. behövs inga vittnen längre för dyrka fallet.

Ni som känner honom eller sett honom, hur var han före och efter händelsen. Blir en stor skandal om han får rätt spykiatrisk vård, för vissa är rätt bra på att spela sjuk. Ni minns anna lindh, blev en jävla lång process av det hela för sätta dit åsnan. Men han åkte dit slut.
Citera
2008-10-03, 21:50
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr_ping2
Tänk på att mord måste vara planerat. Man måste tänkt ut varför och hur man ska döda en person och ha ett motiv. "Hon är så jävla jobbig mot mig, jag klarar inte detta mer... jag måste döda henne" sen planera hur man ska göra, när man ska göra det och vart man ska lägga kroppen osv.

DÅ är det mord.

Har man en ölflaska i handen och man "råkar" bråka på toan och han slår till, är det nog inte mord.

Tyvärr är detta landet lite för milt i min smak av rättsystemet... Jag röstar personligen på lika behandling om man är 110% säker på att personen gjort det. Mao. dödsstraft.

Nej, det ska vi inte alls tänka på eftersom det inte stämmer. Mord behöver inte vara planerat eller uppsåtligt.
Citera
2008-10-03, 22:20
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Nej, det ska vi inte alls tänka på eftersom det inte stämmer. Mord behöver inte vara planerat eller uppsåtligt.
Uppsåtligt behöver det nog fan vara. Däremot behöver det inte föreligga direkt uppsåt.
Citera
2008-10-03, 22:25
Medlem
perVers2.1s avatar
1) Tidigt i tråden framkom det att PV hade "tillgång" till en bil den aktuella kvällen, en blå Volvo om jag inte minns fel. I flera senare inlägg kan man tro att han äger en bil? Men vem lånade han bil av om han inte har en egen och vilken är det som undersökts?

2)Enligt uppgift ska Nathalies mamma ha kommit till lägenheten för att få tag i dottern. Det var då PV uppgav att dom bråkat och att N gett sig av hemmifrån, troligen utan något på fötterna..
Då var väl N redan död, och låg någonstans i lgh?

3) PV:s mamma måste väl ha känt osäkerhet om sonen hade med försvinnandet att göra? Han kom hem lerig o blöt, blev förhörd och misstänkt av polisen, uppträdde förvirrat, gick ner i vikt osv, borde hon inte anat något?
Citera
2008-10-03, 22:44
Medlem
noir_désirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
3) PV:s mamma måste väl ha känt osäkerhet om sonen hade med försvinnandet att göra? Han kom hem lerig o blöt, blev förhörd och misstänkt av polisen, uppträdde förvirrat, gick ner i vikt osv, borde hon inte anat något?

Förmodligen hade han betett sig snarlikt även om han varit oskyldig. Lerig och blöt av att ha varit ute och letat i timmar, uppträda förvirrat pga chocktillstånd osv. Att dessutom vara misstänkt kan få den mest oskyldige att känna sig skyldig. Hon anade förmodligen ingenting. Som förälder/anhörig sätts ju dessutom ofta enorma förträngningsmekanismer igång i en sådan här situation.
Citera
2008-10-03, 22:51
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noir_désir
Förmodligen hade han betett sig snarlikt även om han varit oskyldig. Lerig och blöt av att ha varit ute och letat i timmar, uppträda förvirrat pga chocktillstånd osv. Att dessutom vara misstänkt kan få den mest oskyldige att känna sig skyldig. Hon anade förmodligen ingenting. Som förälder/anhörig sätts ju dessutom ofta enorma förträngningsmekanismer igång i en sådan här situation.

Jo du har säkert rätt i det, men som mamma måste hon väl haft många fler tecken att ta fasta på?
Citera
2008-10-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
1) Tidigt i tråden framkom det att PV hade "tillgång" till en bil den aktuella kvällen, en blå Volvo om jag inte minns fel. I flera senare inlägg kan man tro att han äger en bil? Men vem lånade han bil av om han inte har en egen och vilken är det som undersökts?
Enligt de senaste tidningsartiklarna verkar det som att han hade egen bil, eftersom det står att "ett vittne såg hans bil". Vi vet ju förstås inte om de menar den bilen han hade tillgång till, men det verkar ju som att det var hans egna.
Citera
2008-10-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pzycho
men är inte detta lite underligt skrivet? försöker dom hinta om något eller?

"Polisen säger sig ha en god bild över hur mordet på 20-åriga Nathalie Johansen har gått till.
Och bilden förstärktes i går av det preliminära obduktionsresultatet som kom från rättsmedicin i Göteborg. Rättsläkare i Göteborg har tagit prover för att se vad Nathalie hade i kroppen."

(kopierat från GT, vet inte hur man länkar, sorry)

Om något av NG´s berättelse förstärkts p.g.a. obduktionsresultet, så tyder det ju på att det fanns något i kroppen som styrker hans berättelse t.ex. droger(?).
Citera
2008-10-03, 22:57
Medlem
Kan han ha förgiftat henne?
Citera
2008-10-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Kan han ha förgiftat henne?

Det är ju möjligt, men jag tror inte det eftersom de pratar om något tillhygge. För droger räknas väl inte som tillhyggen? Strypning eller kvävning (kanske med duschdraperiet som det tjatas om så mycket) tror jag på.

Edit: Det kan ju vara något Nathalie själv har tagit också.
Citera
2008-10-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noir_désir

Efter erkännande och dylikt kan man tänka sig lite på Tidaholm sedan snabb förfyttning till Borås, i bästa fall direkt till Borås för att underlätta för besök av familjen.
Han är ju inte straffad tidigare, nästan garanterat en § 18.
Så glöm att han skulle halka på tvålen där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in