2008-10-02, 21:40
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Känns vettigt att ni tipsar varann om såna vätskor:P

Det är väl inte direkt någon hemlighet att Klorin och andra blekmedel gör det svårt eller omöjligt att använda den typ av kemikalier som används för att hitta blodspår. Om inte annat är det bara att läsa bruksanvisningen för den där förpackningen med BlueStar Jakt som pappa köpt för att använda vid eftersök...
Citera
2008-10-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
tror på första historia 1 iaf men det är något vi får se svart på vitt nu under utredningen när han ska snyfta som en liten pojke under utredningen/rättegångar men sen om jag hade rätt så vill jag att du bekräftar det

Det finns viss sanning i story 1, men version 2 är helt korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Tvåvåningshus, väl.

Ja, lägenheten ligger på andra våningen över affärerna på en gågata så ganska lite rörelse där efter affärerna stänger.
Citera
2008-10-02, 21:43
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Inte det minsta sjukt, enligt mig. GM brukar ju inte vilja åka fast. Är han då närstående så skulle det ju se väldigt konstigt ut om han inte själv var med och letade. Alltså gör han det, i det enda syftet att inte väcka misstankar. Vad skulle han annars göra?

Sjukt är det väl däremot att ta död på sin partner?

Håller med. Har man bestämt sig för att inte erkänna det man gjort måste man gå andra hållet och göra allt för att spela med. Jag tror som någon sa precis innan att man förtränger det man vet för att gå vidare i lögnen.

Det som är mysko är att han måste blivit grillad med det polisen faktiskt hade på honom, vilket tydligen var ganska mycket trots allt. Han borde ha fattat att det bara var en tidsfråga innan allt uppdagades eller om inte annat att han skulle få gå genom livet för evigt misstänkt. Frågan är om han tänkte alls under de fyra månaderna eller om han gick i ett stort vacuum? Han tittade mycket på film och gick ner i vikt, det tyder ändå på att han inte kan ha mått särskilt bra. Tecken på att han inte var iskall?

Jurister: Har fattat att han är häktad för mord men har erkänt dråp. Vad innebär detta för rättegången? Det är om vilketdera det är som skall avhandlas?
Citera
2008-10-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babilur
Det finns viss sanning i story 1, men version 2 är helt korrekt.

Ja, lägenheten ligger på andra våningen över affärerna på en gågata så ganska lite rörelse där efter affärerna stänger.

PVs föräldrar är inte kriminella. Varifrån kommer det ryktet?
PV är inte heller någon Nasse. inte alls. Han umgick i sådana kretsar under en liten period i högstadiet. Det var mest personer som lekte nassar för att det var häftigt men som samtidigt hade utländska vänner.

Han har alltid varit en lugn kille. Även om det sticker i ögonen på NJs föräldrar så är detta ett faktum. De enda gångerna jag skulle kunna tänka mig att PV skulle kunna verka hotfull är om han på något sätt skulle falla för grupptryck. Han har enligt mig varit lite osäker men innerst inne en god person.

Hans föräldrar jobbar som lokalvårdare och byggarbetare om någon undrar

vad är viss sanningshalt i första påståendet om inte allting
ingen har sagt att kärringen är kriminell eller pappan
han verkar ha en stabil umgängeskrets med nazzeidioter/sunt umgänge?
faller för grupptryck vem hetsade han i duschen med nathalie
har har alltid varit osäker men innerst inne vad fan då kan inte du berätta om vilken god person en kvinnomördare kan vara
bra att kärringen kan tillföra dom små summorna hon åtminstone ens gör efter att hon har tagit 6 barnbidrag/mammaledighet/barnomsorg m.m för sina ungar utan fadersgestalt/ fast punkt i livet som där en snart ska kosta oss skattebetalare mer genom både kåken ev eller psyket beroende på domen
Citera
2008-10-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Här är den!!
22Tors 29 maj 22:54 | ID: 33182346
miggs

min mamma som är medium har varit på platsen där nathalie sägs ha försvunnit och har sett hur hon färdats i båt av en man, sen om hon ligger i vattnet eller först till en plats över vattnet vet hon inte ännu. det finns även ett samband mellan hennes försvinnande och en fest som nynazister har haft eller med den platsen det stället finns på.
mamma ska tillbaka vid ett senare tillfälle med ett annat medium och se om dom kan få frma mer detaljer. det är det jag vet o min mammas förmåga litar jag blint på, har sett henne jobba ett flertal gånger och hon har ännu inte haft fel...

Aldrig haft fel? Jaja, nån gång ska väl vara den första
Citera
2008-10-02, 22:06
Medlem
Loos avatar
Är det svårt att bryta nacken på någon? Tänkte om det va de som hänt. Det måste ju gå fortare än att strypa eller slå ihjäl?

Men jag kanske bara ser förmycket film, de kanske inte bara är att knäcka till!

till mig i förskott!
Citera
2008-10-02, 22:14
Medlem
Loos avatar
Jo en sak till... Hur lång tid efter döden kliver postmortala in? Kanske lite svårt och opraktiskt att röra och flytta någon då... Och framför allt hemskt obehagling!
Citera
2008-10-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loo
Är det svårt att bryta nacken på någon? Tänkte om det va de som hänt. Det måste ju gå fortare än att strypa eller slå ihjäl?

Men jag kanske bara ser förmycket film, de kanske inte bara är att knäcka till!

till mig i förskott!

finns många lösningar som jag tror hade varit enklare fast det är ingenting jag tänker tillföra då allt sånt är stötande
Citera
2008-10-02, 22:17
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loo
Jo en sak till... Hur lång tid efter döden kliver postmortala in? Kanske lite svårt och opraktiskt att röra och flytta någon då... Och framför allt hemskt obehagling!
Citat:
Inträder successivt inom de första timmarna efter döden och är fullt utvecklad efter 10-14 timmar efter dödsögonblicket.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Likstelhet
Citera
2008-10-02, 22:23
Medlem
Tänkte på en annan grej igen. Det där med bilen och hur han fick ut henne. Nu vet vi ju i och för sig att någon tydligen har sett hans bil ståendes vid en port, men det jag nu funderar på är om det kan ha varit på baksidan av huset, dvs parkeringen vid arbetsförmedlingen. Vad tror ni?
Om det nu inte finns någon möjlighet att han kom åt parkeringshuset från en eventuell källare.
Citera
2008-10-02, 22:31
Medlem
spinozas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Det är väl inte direkt någon hemlighet att Klorin och andra blekmedel gör det svårt eller omöjligt att använda den typ av kemikalier som används för att hitta blodspår. Om inte annat är det bara att läsa bruksanvisningen för den där förpackningen med BlueStar Jakt som pappa köpt för att använda vid eftersök...

Jag jobbar inom vården och det blir en hel del lik och blod och andra kroppsvätskor. Färska blodfläckar tvättas lätt bort med vatten och vilket rengöringsmedel som helst, Ajax eller något som man brukar ha i duschar. Tror knappast PV gick och reflekterade över vilka kemikaliser som används för att påvisa blodspår (om några sådana fanns), han tog nog bara rengöringsmedlet som paret brukade använda för att städa badrummet.

Och oavsett huruvida likstelhet hade inträtt eller inte så är det för jävla jobbigt att transportera lik! Kroppar är tunga, tyngre än vad man tror, svåra att få grepp om när de inte hjälper till själva, armar och ben som dinglar och ramlar. Vi brukar vara fyra pers på ett lik, minst två om det är en liten 35-kilos tant. Är motvilligt imponerad över att PV lyckades få ut henne utan att någon märkte! Vilken ångest de där sekunderna i trapphuset!

Eller, vilken ångest i allmänhet. Hela fallet är bara tragiskt för alla parter.
Citera
2008-10-02, 22:37
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Tänkte på en annan grej igen. Det där med bilen och hur han fick ut henne. Nu vet vi ju i och för sig att någon tydligen har sett hans bil ståendes vid en port, men det jag nu funderar på är om det kan ha varit på baksidan av huset, dvs parkeringen vid arbetsförmedlingen. Vad tror ni?

Artikeln i GT pratar om två olika trapphus:

Citat:
Den aktuella kvällen har vittnen dessutom observerat att mannens bil stod utanför porten till en trappuppgång som är mer dold än den andra. Lägenheten går att nå via båda trapphusen.

Har lägenheten en köksingång, kanske? Eller har han tagit sig mellan trapphusen via källaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in