2008-11-21, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marig
Vid lunchtid satt hela sällskapet från NGs sida och försökte fika, de hotade inte NJs familj. Dock besökte polisen vid lunchrasten NGs "grupp" efter att man ringt efter hjälp.

Menar du att polisen ljuger när de bekräftar att hot har framförts?
Vad skulle polisen ha för anledning till det?
Citera
2008-11-21, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Menar du att polisen ljuger när de bekräftar att hot har framförts?
Vad skulle polisen ha för anledning till det?

Jag säger inte att det är polisen som ljuger.
Citera
2008-11-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ja, det har inte framkommit några som helst hot från NGs familj. Varför skulle de hota dem? det finns ingen som helst anledning.

Nej jag har också svårt att förstå varför de skulle hota de anhöriga men polisen bekräftar hoten och jag kan verkligen inte se att polisen skulle ha någon anledning till att hitta på det?
Citera
2008-11-21, 19:07
Medlem
Citat:
Jag säger inte att det är polisen som ljuger.

Du menar att de som fått hoten riktade mot sig ljuger?
Citera
2008-11-21, 19:07
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Hellre att jag sitter inne med sanningen och håller om min vän än att prata alltför mycket på FB. Min trovärdighet är stor, säger ingenting som inte är sant. Med tanke på att GP skrivit en artikel som innehöll ett (för oss) stort och oärligt fel så kan man inte ta det seriöst. Men som detta handlar om, det har inte förekommit några som helst hot från NGs familj/vänner under dagen. Det var snarare så att det var dessa som var rädda och fick höra kränkande saker om och om igen. Det NG gjort är inget som någon accepterar, men familjen är också offer - på sitt sätt. De har också förlorat ett barn/syskon fast på ett annat sätt. Något som uppenbarligen inte tas på allvar av varken polis eller omgivning, eller?!.

Nej, varför i helvete ska någon ta det på allvar. Din kompis är ett stycke genuint mördardrägg som fixat sig ett alldeles eget kapitel i svensk kriminalhistoria, och du bör ta itu med det och dig själv istället för att hänga här och försöka styra diskussionen. Du umgås i fel kretsar. Det är ditt problem, inte vårt.

Dessutom är det ingen som pratar om ev. hot "under dagen". Det har du uppenbarligen lagt till för att slippa ljuga när du påstår att det inte förekommit några hot mot offrets släkt från dina kompisar.
Citera
2008-11-21, 19:09
Medlem
Citat:
Du menar att de som fått hoten riktade mot sig ljuger?

Jag var på plats så jag vet vad som sades och inte sades. Vad sen andra fått det till vet jag inte, men vi satt tysta - förutom en som berättade vilken relation h*n hade till NG vid förfrågan.
Citera
2008-11-21, 19:11
Medlem
Citat:
Jag var på plats så jag vet vad som sades och inte sades. Vad sen andra fått det till vet jag inte, men vi satt tysta - förutom en som berättade vilken relation h*n hade till NG vid förfrågan.

Såvitt jag kan se så står det inget om att hoten har framförts under dagen?
Citera
2008-11-21, 19:12
Bannlyst
Citat:
Nej jag har också svårt att förstå varför de skulle hota de anhöriga men polisen bekräftar hoten och jag kan verkligen inte se att polisen skulle ha någon anledning till att hitta på det?

Vadå polisen bekräftar hoten ? Har du hört det med egna öron, eller tar du det som en fullständig sanning iom några rader i pressen ?
Citera
2008-11-21, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Nej, varför i helvete ska någon ta det på allvar. Din kompis är ett stycke genuint mördardrägg som fixat sig ett alldeles eget kapitel i svensk kriminalhistoria, och du bör ta itu med det och dig själv istället för att hänga här och försöka styra diskussionen. Du umgås i fel kretsar. Det är ditt problem, inte vårt.

Dessutom är det ingen som pratar om ev. hot "under dagen". Det har du uppenbarligen lagt till för att slippa ljuga när du påstår att det inte förekommit några hot mot offrets släkt från dina kompisar.

Okej, nu var det så att merparten som var där inte var kompis med NG personligen utan var som stöd till den övriga familjen (däribland jag, som inte har någon som helst relation till NG mer än att jag är god vän med hans syster). Du vet inte vem jag är, vad jag gör eller vart jag kommer ifrån och jag umgås då verkligen inte i fel kretsar.

Det som står i tidningarna känns som "hot under dagen" då det står "lunchtid" på flera ställen (eller såg jag i syne efter att ha suttit och lyssnat i sju timmar i en tingsrätt?). Jag behöver då verkligen inte ljuga, ingen annan som var på plats heller. De är inte skyldiga till NGs brott och har inget behöv av att hota andra till höger och vänster..
Citera
2008-11-21, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilianaren
Vadå polisen bekräftar hoten ? Har du hört det med egna öron, eller tar du det som en fullständig sanning iom några rader i pressen ?

Vad skulle GP ha för vinning i att hitta på att polisen har bekräftat hoten?
Citera
2008-11-21, 19:17
Bannlyst
Citat:
Vad skulle GP ha för vinning i att hitta på att polisen har bekräftat hoten?

Vem har påstått att de måste ha hittat på ? Det finns flera andra alternativ - missförstånd, felinformerade, etc.
Eller så kan de spätt på lite extra som så många andra i media.

Du utgår blint ifrån att det är sant, vilket du får göra om du vill. Men det skadar nog inte att vara öppen för nya vinklar under tiden.
Citera
2008-11-21, 19:18
Medlem
Citat:
Såvitt jag kan se så står det inget om att hoten har framförts under dagen?

GP (morgondagens tidning som ligger ute nu):
"Igår, i samband med lunchuppehållet, påstås Nathalies mor och mormor ha hotats till livet - under en verbal dispyt med kamrater till den åtalade mannen. Händelsen anmäldes under eftermiddagen.
Dessutom berättade en anhörig till offret, att någon ringt och sagt att en bomb skulle placeras under hennes stol"

Okej, NJs mamma var EJ på plats. "Bombskämt" hörde vi flertalet ggr under dagen, det började med att vi att vi får kolla under våra bilar efter bomber eftersom NJs anhöriga sprang in och ut från rättsalen hela tiden (och därmed blev oroliga och försökte lätta upp stämningen). Sen drog väl någon till sig just "bomb" och fortsatte på det spåret. Det finns även vittnen från den påstådda "verbala dispyten" som även de ringde till polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in