2008-10-02, 12:05
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
När det gäller hur han dödade henne, eftersom indicierna pekar på blod, så är frågan om han gick och hämtade en kniv eller något att slå ihjäl henne med (mycket planerat) eller om han i stundens hetta slog ihjäl henne med något på toaletten alternativt om han dunkade hennes huvud i väggen (ev. i kombination med struptag).

Nattvandraren som haft en förmåga att lämna korrekta uppgifter en eller ett par dagar innan polisen uttalar sig om samma sak säger att hon blev strypt:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13077935&postcount=3266

Om han nu ströp henne i badrummet kan det ju räcka att hon ramlat in i draperiet (eller dragit ner det när hon kämpade emot) för att han ska ha valt att ta det säkra före det osäkra.
Citera
2008-10-02, 12:11
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Att det luktat starkt efteråt tyder väl också på Klorin.

Någon som kan sortera ut om han hade bytt draperiet, eller om det bara var det gamla som dränkts i klorin? Jag har för mig att jag sett båda uppgifterna i tråden.

"Luktat stark" behöver inte betyda klorin, det kan lika gärna vatt Ajax tex.
Jag tycker det låter jättekonstigt om det vore tex ett knivmord.
så mycket blödande borde inte polisens tekniker missat även om N städat aldrig så noga, men vi får se..
Citera
2008-10-02, 12:19
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
"Luktat stark" behöver inte betyda klorin, det kan lika gärna vatt Ajax tex.

Tidningsuppgifterna säger att flera personer uppgett att det luktat starkt av ett rengöringsmedel som kan ta bort spår av blod, vid tiden för hennes försvinnande.

Om det luktar starkt i en eller flera dagar efteråt har du nog tillgång till betydligt starkare Ajax än Parvix har
Citera
2008-10-02, 12:20
Medlem
Satan i gatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriast
En fråga är.. använder inte polisen lögndetektorer? vad krävs för att använda det på en misstänkt isåfall? visst den kanske inte avslöjjar att han har gjort det men den kanske kunde gett svar på vart kroppen låg? osv osv, nåting borde väll dom hjälpa?

Lögndetektorer anses inte vara särskilt tillförlitliga och används inte inom det svenska rättsväsendet
Citera
2008-10-02, 12:24
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Tidningsuppgifterna säger att flera personer uppgett att det luktat starkt av ett rengöringsmedel som kan ta bort spår av blod, vid tiden för hennes försvinnande.

Om det luktar starkt i en eller flera dagar efteråt har du nog tillgång till betydligt starkare Ajax än Parvix har

Än mitt med...
Hade missat det ja...
Citera
2008-10-02, 12:57
Medlem
figgosands avatar
Det kan inte vara så att han ströp henne i badrummet, och när han släppte greppet så föll hon så illa så hon slog i huvudet och började blöda?
Citera
2008-10-02, 13:01
Medlem
Tänk på att han forslade bort henne i bilen också, och med största sannolikhet är det just den bilen dom genomsökt. Att få bort blodpölar från en bil är nog i stort sätt omöjligt.

Strypt eller dränkt röstar jag på. Dom kanske inte hade badkar dock, vilket gör det lite svårare att dränka.

Någon här på flashback verkar sitta inne på mer uppgifter än oss, lämna isåfall över dessa bums till Polisen!!! Även andra uppgifter om t.ex. droger osv. har stor betydelse för rättegången!!!!
Citera
2008-10-02, 13:04
Medlem
var inte lösaktige morsan lokakvårdare kan ha tillgång till starka produkter
Citera
2008-10-02, 13:40
Medlem
Det visar sig ju nu att det funnits en hel del utöver det som tidigare kommit ut i media som polisen haft att gå på, så helt i blindo har de verkligen inte famlat som man tidigare har lurats till att tro.
Citera
2008-10-02, 13:51
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det visar sig ju nu att det funnits en hel del utöver det som tidigare kommit ut i media som polisen haft att gå på, så helt i blindo har de verkligen inte famlat som man tidigare har lurats till att tro.

Eller som mördaren lurats till att tro...
Citera
2008-10-02, 13:52
Medlem
Hon har ju kämpat emot (kan ha blött om han dunkade hennes huvud mot golv och väggar) när han ströp henne, det tar flera låååånga minuter att döda en människa på det sättet. Han har haft all tid i världen att besinna sig men gjorde det inte, dessutom hans agerande efteråt. Detta tycker jag borde betyda mord och ej dråp.

/ N
Citera
2008-10-02, 13:54
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
var inte lösaktige morsan lokakvårdare kan ha tillgång till starka produkter

Kärringen kan ju ha varit där och skurat. Tvivlar på att killen själv skulle komma sig för med det. Har han bott hemma hos morsan hela livet har han nog inte örnkoll på vilka rengöringsmedel som är starkast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in