2008-10-01, 19:33
Medlem
descendingangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
om det nu varit så som du säger att nathalie tagit paus / förklarat detta vad hade han niklas där o göra? förstår att folk kan låta sin fd bo kvar om han/hon är en trevlig prick bortsett från att förhållandet inte fungerade men i detta fallet nej
jodå sk psykisk misshandel är nog en vanlig grej både från kille tjej

Jaa absolut, men vi vet ju inte tidsgränsen när hon hade förklarat för honom. Enligt killen här i halmstad skulle det varit på sin födelsedag som hon pratat med honom. Men vem vet, finns ju inget bekräftat.
Citera
2008-10-01, 19:34
Medlem
mjohan84s avatar
Vad kommer att hända med honom? I sverige kan man lungt mörda och gräva ner sin flickvän och sitta av några år på kåken och sedan ut igen i det fria... Det är så det fungerar i Sverige där rättsystemet tycker synd om GM och inte offrets och dennes anhöriga...

Vad är det för skitsaker som att han ska få täcka sitt huvud och inte svara på tilltal? Vem i helvete tror han att han är?

Den enda riktiga hämden i Sverige blir en privat vendetta och jag förstår inte att så många föräldrar ser sina barn som de har tagit hand om och fostrat i typ 18 år blir mördade av något offer som inte har lärt sig att skilja på rätt och fel och sedan ser dennes mördare fri om några år utan att göra något åt saken.

Han är en mördare och alla mördare/våldtäktsmän ska hängas ut med bild osv, så jävla mycket information som möjligt så att vi vet vilka de är då Sverige inte förmår att låsa in dem för gott.
Citera
2008-10-01, 19:56
Medlem
mjohan84s avatar
Pappan är ju kåkfarare och detta är bekräftat flera gånger om... Han vill väl kanske inte figurera i media av just detta skäl? Som sagt, jag vet att han är ute efter NG då min fru arbetar på Ns arbetsplats... Så det blir nog kanske svettigt för NG om pappan har rätt kontakter på kåken *hoppas hoppas*

Sedan Danneboras: Välkommen till Sverige, här är det synd om gärningsmännen/mördare/våldtäksmän de kanske blev illa behandlade som barn juh... Men offren, de behöver ingen sympati. Iaf om man ser det ur rättsväsendets synsätt.
Citera
2008-10-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Pappan är ju kåkfarare och detta är bekräftat flera gånger om... Han vill väl kanske inte figurera i media av just detta skäl? Som sagt, jag vet att han är ute efter NG då min fru arbetar på Ns arbetsplats... Så det blir nog kanske svettigt för NG om pappan har rätt kontakter på kåken *hoppas hoppas*

Sedan Danneboras: Välkommen till Sverige, här är det synd om gärningsmännen/mördare/våldtäksmän de kanske blev illa behandlade som barn juh... Men offren, de behöver ingen sympati. Iaf om man ser det ur rättsväsendets synsätt.

jo tack svenskt rättsväsende är långt ifrån till belåtenhet gött att farsan är kåkfarare är just en liten gnutta hopp om att de tar hand om niklas på insidan så att inte han slinker förbi med just vård fast detta fungerar ju som sagt bara om nathalies farsa har kontakter på rätt kåk / niklas blir dömd till kåken inte vård vilket tyvärr finns risk för eller placering på ro eller liknande
Citera
2008-10-01, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
vadå killen gör sin grej sen ska familjen glömma/förlåta
om familjen väljer vendetta så tror jag att många förstår dom
nathalies mamma har varit i tidningen o liknande men varför inte pappan då
Nej, killen kör inte sin grej och sen är det inget mer med det. Vi har ett rättssystem i Sverige och är man inte nöjd med hur den fungerar kanske man ska engagera sig politiskt för att ändra systemet eller flytta till Saudiarabien om den typen av "rättssystem" tilltalar en mer.
Och ja, pappan är kåkfarare. Men däremot, så vitt jag vet, har han inte haft kontakt med Nathalie eller Lillemor på flera år. Lillemor har en "ny" sambo som heter Ricky. Därför har pappan inte varit i tidningen.
Citera
2008-10-01, 20:09
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Och ja, pappan är kåkfarare. Men däremot, så vitt jag vet, har han inte haft kontakt med Nathalie eller Lillemor på flera år.

Typ av brottslighet? (Eller är den helt ointressant i sammanhanget?)
Citera
2008-10-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Typ av brottslighet? (Eller är den helt ointressant i sammanhanget?)
Jag vet tyvärr inte vad det är för brott han har begått. Jag vet inte ens vad han heter, men jag har för mig att han ska ha bott några kilometer utanför stan, åtminstone vid tiden för försvinnandet. Fast jag vet egentligen inget mer än att han har suttit i fängelset och att de inte hade någon/så mycket kontakt, så jag lämnar det om bostadsort öppet.
Citera
2008-10-01, 20:31
Bannlyst
NJs föräldrar tyckte dom inte om PV och deras förhållande. Läste någonstans att dom gillade inte honom från första början, men kanske ett rykte. Vad jag läste var att NJs morsa var arg att NJ fick inget på sin födelse dag från PV och att han gav ingen uppvaktan alls.
Citera
2008-10-01, 20:46
Medlem
Tycker det är det besynnerligt att gärningsmannen framställs som en ”helt vanlig familjekille” familjen G är ju definitivt inte "helyllestämplade" i Hja, fadern är vad jag vet "normal" men modern är i trakten känd för att vara korkad, gapig och ful i truten, allmänt oförskämd och en vidrigt lösaktig människa, sex barn har hon med gärningsmannens far, den första sonen lär hon fött 14 år gammal med en annan karl.
För många år sedan lär fadern fullständigt ha ledsnat och kastat ut henne och ungarna, barn som alla med något undantag, lär vara mer eller mindre begåvningshandikappade och udda... socialen ordnade en lägenhet i en gammal kåk där de verkade leva i ren misär med en morsa som ständigt bytte karlar innan hon till Herrljungabornas förvåning för några år sedan, fick flytta in hos sin nuvarande gubbe ute i Fölene...
Det kan tyckas reaktionärt, men hade samhället kunnat sätta stopp för denna och andra mer eller mindre förståndshandikappade kvinnors ohejdade barnavel (som jag ofta tror är ett desperat försök att vinna respekt när intellektet ej räcker till) efter kanske andra eller tredje graviditeten eller sett till att adoptera bort barnen hade kanske denna tragedi kunnat undvikas och barnen hade fått en trygg och säker uppväxt och plattform in i vuxenvärlden.
Citera
2008-10-01, 20:48
Medlem
mjohan84s avatar
Om ni läser tidigare artiklar så försvarar Ns mamma mer eller mindre NG och vill skydda honom och tar därför alla kontakter med pressen själv... Konstigt att hon gör en kovändning och säger något helt annat nu ? Att hon har misstänkt honom hela tiden? Kanske är det en taktik ifrån hennes sida för att hon inte ville ha någon pajkastning i tidningen så NG antagligen hade kontrat tillbaks i tidningen så hade pajkastningen börjat...

Aslana: Vet ej om du har barn, om du får... Hoppas inte att något händer dem men OM det skulle hända dem något, hur skulle det kännas att mördaren gick fri efter några år? Vendetta är det enda rätta... Hellre tar jag några år bakom galler och vet att hämden serverades på ett riktigt sätt och ingen jävla skit vård på nån anstalt.
Citera
2008-10-01, 20:50
Medlem
mjohan84s avatar
Amorett: Någonting för pressen... Snart vänder dem och börjar tycka synd om NG ska du se, de kommer att skriva om hans bakrund o förklara varför han blev som han blev... Precis samma story vi har sett om Anders Eklund.

Räkna även med att NG blir poppis hos tjejerna och får beundrarbrev.
Citera
2008-10-01, 20:55
Medlem
descendingangels avatar
Thats it

Citat:
Ursprungligen postat av amoret66
Tycker det är det besynnerligt att gärningsmannen framställs som en ”helt vanlig familjekille” familjen G är ju definitivt inte "helyllestämplade" i Hja, fadern är vad jag vet "normal" men modern är i trakten känd för att vara korkad, gapig och ful i truten, allmänt oförskämd och en vidrigt lösaktig människa, sex barn har hon med gärningsmannens far, den första sonen lär hon fött 14 år gammal med en annan karl.
För många år sedan lär fadern fullständigt ha ledsnat och kastat ut henne och ungarna, barn som alla med något undantag, lär vara mer eller mindre begåvningshandikappade och udda... socialen ordnade en lägenhet i en gammal kåk där de verkade leva i ren misär med en morsa som ständigt bytte karlar innan hon till Herrljungabornas förvåning för några år sedan, fick flytta in hos sin nuvarande gubbe ute i Fölene...
Det kan tyckas reaktionärt, men hade samhället kunnat sätta stopp för denna och andra mer eller mindre förståndshandikappade kvinnors ohejdade barnavel (som jag ofta tror är ett desperat försök att vinna respekt när intellektet ej räcker till) efter kanske andra eller tredje graviditeten eller sett till att adoptera bort barnen hade kanske denna tragedi kunnat undvikas och barnen hade fått en trygg och säker uppväxt och plattform in i vuxenvärlden.

NG har haft en jävlig barndom, med en sån morsa så antar jag att han har en jävla separationsångest om han hade börjat känna trygghet med NJ. Hon vill lämna honom. Han ger igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in