2008-09-28, 11:41
Medlem
rigbos avatar
Kan någon som vet vem pojkvännen är peka ut honom på någon av dessa bilder?
http://www.freewebs.com/borisboys/bilder.htm

Han har spelat handboll i Herrljunga HK och det här är deras supporterklubbs hemsida med bilder på några av spelarna.
Citera
2008-09-28, 11:45
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Undrar om den 83-åriga lantbrukaren har alla hästar hemma.
* Han har länge misstänkt att det ligger en kropp där.
* Enligt polisen är kroppen "delvis nedgrävd". Enligt lantbrukare Alf Frost syntes ingenting.
Fast polisen har ju bara fått se kroppen efter det att Frost och hans söner lyfte upp den med grepar. Vilka möjligheter de har att bedöma i vilken utsträckning kroppen var varit exponerad tidigare är oklart. Det är nog mer en uppgift för rättsmedicin.

Hursomhelst inser jag nu att alla mördare som gräver ner sina offer i skogen gör fel. I skogen kommer det så småningom nån med hund, och hunden kommer att markera big time inför en död människokroppp.

Men ute på en åker kommer inte en jävel mer än bonden med sin traktor. Gräver man bara ner den tilräckligt djupt hos en bonde som inte bryr sig så väldigt om nåt ser konstigt ut, så är chansen stor att den första som upptäcker kroppen är en arkeolog tusen år senare.
Citera
2008-09-28, 11:58
Medlem
Ej barndomshem

Vill bara dementera uppgiften som både tidningar och ni skriver att mammans nuvarande bostad skulle vara PVs barndomshem.

Mamman har bott där i tre år med sin nuvarande man, innan dess så bodde de inne i Herrljunga, så PV har inte bott där mer än efter det Nathalie försvann.
Citera
2008-09-28, 11:59
Medlem
Tuesdays avatar
Tidsscemat i repris

Citat:
Hållpunkter för Nathalie den 15 maj:

06.30

Bästa kompisen XX (Tuesdays censur) kommer över på frukost.

06.50

Nathalie åker till jobbet på äldreboendet.

15.00

Nathalie hälsade på mamma i barndomshemmet. Hade med en bukett blommor till Lillemor.

15.30

Gick hem till lägenheten i centrala Alingsås.

16.00

Pratade med sin mamma på MSN.

19.35

Sista spåret efter Nathalie: Hon loggar in på potatisstan.net.

20.00

Lillemor ringer Nathalie eftersom de bestämt att de ska övningsköra. Pojkvännen berättar att Natalie gått ut med nycklar och de 1 500 kronor hon fått i födelsedagspresent.

Jag ifrågasatte tidigt i tråden om det kunde ha varit NG som loggade in i hennes nick 19:35, och NJ berövats livet tidigare. Vill minnas att NG var i bostaden kl. 20 när mamman ringde. Vill även minnas att inlägget/inläggen på chatten bestod av några grattistack, och alltså inte var av djupgående personlig natur.

Bilen, vet någon hur länge han hade tillgång till den? Att hon har dött utanför lägenheten kan antas, då varken teknisk undersökning gav något eller någon sett en man bära iväg en kropp mitt i Alingsås.
Citera
2008-09-28, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Kan någon som vet vem pojkvännen är peka ut honom på någon av dessa bilder?
http://www.freewebs.com/borisboys/bilder.htm

Han har spelat handboll i Herrljunga HK och det här är deras supporterklubbs hemsida med bilder på några av spelarna.

Han är inte med på nån av bilderna, har spelat i samma lag som honom i 5 år

Dessutom tänker jag inte vara ansvarig för att hänga ut en kamrat på internet, jävla gamar
Senast redigerad av babilur 2008-09-28 kl. 12:04.
Citera
2008-09-28, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Jag ifrågasatte tidigt i tråden om det kunde ha varit NG som loggade in i hennes nick 19:35, och NJ berövats livet tidigare. Vill minnas att NG var i bostaden kl. 20 när mamman ringde. Vill även minnas att inlägget/inläggen på chatten bestod av några grattistack, och alltså inte var av djupgående personlig natur.

Bilen, vet någon hur länge han hade tillgång till den? Att hon har dött utanför lägenheten kan antas, då varken teknisk undersökning gav något eller någon sett en man bära iväg en kropp mitt i Alingsås.

Bilen som han hade tillgång till är antagligen hans mammas. PV har först nu skaffat egen bil.
Citera
2008-09-28, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Fast polisen har ju bara fått se kroppen efter det att Frost och hans söner lyfte upp den med grepar. Vilka möjligheter de har att bedöma i vilken utsträckning kroppen var varit exponerad tidigare är oklart. Det är nog mer en uppgift för rättsmedicin.

Hursomhelst inser jag nu att alla mördare som gräver ner sina offer i skogen gör fel. I skogen kommer det så småningom nån med hund, och hunden kommer att markera big time inför en död människokroppp.

Men ute på en åker kommer inte en jävel mer än bonden med sin traktor. Gräver man bara ner den tilräckligt djupt hos en bonde som inte bryr sig så väldigt om nåt ser konstigt ut, så är chansen stor att den första som upptäcker kroppen är en arkeolog tusen år senare.
Det är väl en chansning.
Om du är säker på att gömma så ska du väl gräva lite djupare än en halvmeter och på en plats mer än en halvmil från där likhundar kan tänkas söka.
Om du misstänker att kroppen riskerar komma fram är det nog bättre att dölja den lite lagom och sätta på lite sådant som djur gillar. Läste en gång på Crimelibrary om någon seriemördare som la något kilo rått kött på människokroppen. Då kom djuren snabbare än om man skulle vänta till den ruttnat av sig själv.
(Slut på dumpningslektionen.)
Citera
2008-09-28, 12:05
Medlem
Bluebeast72s avatar
Lär ju varit planerat då platsen för liket är vald med lokalkännedom. Att pk plötsligt skulle ha ihjäl natalie o sedan i panik kört dennes kropp till sina hem,trakter ser jag som osannolikt.
Citera
2008-09-28, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Skogen åker same shit enligt mig, finns det åker finns det väl skog i närheten, och då finns det djur och förmodligen hundar åxå. Jag fattar inte hur man kan gräva ner en kropp på någons åker, med tanke på hur mkt man använder denna mark, grävande, tröskel å allt (jag är stadsbo ja) men jag kan bara föreställa mig att det är ett dumt ställe, varför väljer han öht någons tomt! ville han sätta dit grannen eller? äh jag förstår att man inte tänker rationellt, men att det skulle vara ett klokt val (om djupare) d anser jag inte. Tja, djupet är ju viktigt, men då hade nog det funkat överallt med tillräckligt djup.
Citera
2008-09-28, 12:06
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna84
Vill bara dementera uppgiften som både tidningar och ni skriver att mammans nuvarande bostad skulle vara PVs barndomshem.

Mamman har bott där i tre år med sin nuvarande man, innan dess så bodde de inne i Herrljunga, så PV har inte bott där mer än efter det Nathalie försvann.

Felaktiga uppgifter florerar alltid i inledningsskedet. En del tog för givet att huset i Stjärnsund var Englas barndomshem osv.

Enligt tidigare uppgifter här ska NG ha bott, alternativt varit folkbokförd, på mammans hus fram till att han blev sambo med offret. Dementerar du det?

Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna84
Bilen som han hade tillgång till är antagligen hans mammas. PV har först nu skaffat egen bil.

Alltså inget underligt om så hundra vittnen hade iakttagit den bilen i fyndområdet med omnejd.
Citera
2008-09-28, 12:08
Medlem
Tycker fynd platsen ser olika ut överallt. På bilden i GP så ser det ut som om hon är hittad bredvid åker, med den lilla vägen emellan.
Men i andra artiklar så står det att hon är funnen i åkern.
Det står oxå i GP att de använder skjulet som man kan se på en av bilderna för sina arbetsredskap, borde man inte då om man nu passerar där ofta bara kunnat gå fram och kolla på detta ställe vad det var djuren grävde efter?

På andra sidan landsvägen en knapp kilometer från Göran Frosts gård, ligger skogsdungen där han hittade den döda kvinnans kropp. Intill finns ett falurött skjul som används till gårdens maskiner. Dungen och intilliggande äng och åker är avspärrade med polisens blåvita plastband.

Jag kan förstå om du kanske inte går nån kilometer i onödan för att kolla vad det är djuren gräver efter, men om man ändå passerar där med jämna mellanrum så borde man ju stanna till eller ivf lägga märka till att det är grävt för döda djur gräver väl inte heller ner sig själv lika lite som döda människor.
Senast redigerad av Annapanna84 2008-09-28 kl. 12:14.
Citera
2008-09-28, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av llanserill
Skogen åker same shit enligt mig, finns det åker finns det väl skog i närheten, och då finns det djur och förmodligen hundar åxå. Jag fattar inte hur man kan gräva ner en kropp på någons åker, med tanke på hur mkt man använder denna mark, grävande, tröskel å allt (jag är stadsbo ja) men jag kan bara föreställa mig att det är ett dumt ställe, varför väljer han öht någons tomt! ville han sätta dit grannen eller? äh jag förstår att man inte tänker rationellt, men att det skulle vara ett klokt val (om djupare) d anser jag inte. Tja, djupet är ju viktigt, men då hade nog det funkat överallt med tillräckligt djup.
Det är dumt att gräva ned någon på någons tomt. Men på en åker är inte alls korkat, särskilt inte om det är sått. Då är det snudd på ett halvår då inte en människa har vägarna förbi. Du skriver att det är dumt att gräva ned någon på någons "tomt". Men en normal lantbruksfastighet ligger på mellan 10 och 50 hektar. Det innebär att man får söka igenom en "tomt" på sisådär 500 000 kvadratmeter.
Dessutom så är det kultiverat, vilket gör att du slipper allt för jävliga stenar och liknande. Det blir lättare att gräva.
Ytterligare en orsak. Om det är grävt i skogen eller på en tomt syns det. om man istället gräver på en åker är det inget konstigt i att det finns jordhögar. Det blir naturligt av harven.
(Ja, jag är lantis!)
Senast redigerad av smålandtintin 2008-09-28 kl. 12:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in