2008-09-30, 12:57
Medlem
Loos avatar
Sant... Men media brukar ju va så snabba med att förklara och berätta!!
Citera
2008-09-30, 12:57
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vet vi att den rättsmedicinska undersökningen av Nathalie är färdig?
Det tror inte jag.

Fastställande av dödsorsak skulle göras efter identifieringen så den görs väl nu skulle jag tro.
Senast redigerad av airbag 2008-09-30 kl. 13:05.
Citera
2008-09-30, 12:58
Medlem
Citat:
Vet vi att den rättsmedicinska undersökningen av Nathalie är färdig?
Det tror inte jag.

http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2840&sidnamn=ALINGSÅS

Citat:
Ännu väntar polis och åklagare på att en obduktion av kvinnans kropp ska bli klart. Först då kan dödsorsaken fastställas.
Citera
2008-09-30, 13:02
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loo
Sant... Men media brukar ju va så snabba med att förklara och berätta!!

Ja, fast de måste ju få uppgifterna någonstans ifrån o då inget är klart än så är det som det är, det kommer ska du se!
Citera
2008-09-30, 13:03
Medlem
wonderlands avatar
Så pass dyr är väl ändå inte lghten som media vill få det till. Den delades ju på två, som båda hade jobb. Hursomhelst så tror nog även jag att svartsjuka låg bakom det hela, inte de 1500 kronorna eller pengaproblem. Samtidigt vet man ju inte om NG är psykiskt friskt, men det lutar väl åt det.
Citera
2008-09-30, 13:16
Medlem
Fundering

Citat:
Ursprungligen postat av Loo
Varför är det så hemligt hur detta har gått till??

Bor själv i Alingsås, och har följt med i denna tråd sedan första dag.

En fundering (som jag inte tror diskuterats tidigare):
Tänk om de har de utövat diverse lekar, kanske någon stryplek? Det har ju förekommit förr att sådant har gått överstyr. Jag vet att NG har sagt att det förekommit gräl den aktuella kvällen, men det kanske är ett "enklare" sätt att uttrycka det?

NG vill ju inte att något skall meddelas pressen om hur det gått till, kanske finns det en "förklaring" som vi inte kan/kunnat gissa oss till tidigare?

Måhända är jag ute och cyklar, men vi vänder och vrider ju på allt i denna tråd.

Mina tankar går i första hand till NJ:s familj. Hela detta är mer än för j-vligt.
Citera
2008-09-30, 13:38
Medlem
Menthols avatar
Det är skrämmande att vissa (bekanta till gm?) kan ursäkta dråp/mord med att partnern var jobbig, provocerande, otrogen eller dylikt. Jag tror knappast att N har varit så hotfull mot GM att han varit tvungen att försvara sig för sitt liv. Det finns inga som helst ursäkter för det han har gjort. Punkt!
I normala människors värld finns det något som kallas "att göra slut" om ett förhållande inte fungerar.
Citera
2008-09-30, 13:48
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menthol
Det är skrämmande att vissa (bekanta till gm?) kan ursäkta dråp/mord med att partnern var jobbig, provocerande, otrogen eller dylikt. Jag tror knappast att N har varit så hotfull mot GM att han varit tvungen att försvara sig för sitt liv. Det finns inga som helst ursäkter för det han har gjort. Punkt!
I normala människors värld finns det något som kallas "att göra slut" om ett förhållande inte fungerar.

Jag tror inte så särskilt många försöker ursäkta det han gjort. Jag tror de vill ha en förklaring till vad som hände.
Han är lika skyldig till mord vad som än var orsaken!
Citera
2008-09-30, 13:50
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menthol

Jag tror att de flesta som försvarar detta är troll. De som sa här att de kände NG och försvarade honom innan han erkände har jag inte sett till efteråt. Det troliga är att de är grymt besvikna och arga nu.

Jag tror också att många missförstår diskussionen här och misstolkar försök att förstå hur mördaren tänkte med att man försvarar handlingen eller försöker hitta förmildrande omständigheter.
Citera
2008-09-30, 13:52
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Jag tror att de flesta som försvarar detta är troll. De som sa här att de kände NG och försvarade honom innan han erkände har jag inte sett till efteråt. Det troliga är att de är grymt besvikna och arga nu.

Jag tror också att många missförstår diskussionen här och misstolkar försök att förstå hur mördaren tänkte med att man försvarar handlingen eller försöker hitta förmildrande omständigheter.

Snarare chockade o jätteledsna, eller?
Citera
2008-09-30, 13:56
Medlem
airbags avatar
Citat:
Snarare chockade o jätteledsna, eller?

Om en av mina bästa vänner hade varit anklagad för mord, sett mig i ögonen och bedyrat sin oskuld och sedan gått och erkänt mordet hade jag varit jävligt besviken och arg på honom/henne. Inte ledsen, kanske lite chockad. Man är väl olika...
Citera
2008-09-30, 13:58
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Om en av mina bästa vänner hade varit anklagad för mord, sett mig i ögonen och bedyrat sin oskuld och sedan gått och erkänt mordet hade jag varit jävligt besviken och arg på honom/henne. Inte ledsen, kanske lite chockad. Man är väl olika...

Jo, det är sant, o det kan nog finnas utrymme för alla känslorna då oxå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in