2008-09-28, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Felaktiga uppgifter florerar alltid i inledningsskedet. En del tog för givet att huset i Stjärnsund var Englas barndomshem osv.

Enligt tidigare uppgifter här ska NG ha bott, alternativt varit folkbokförd, på mammans hus fram till att han blev sambo med offret. Dementerar du det?

Alltså inget underligt om så hundra vittnen hade iakttagit den bilen i fyndområdet med omnejd.
Han kan ha varit folkbokförd där men han har bott hos sin pappa inne i Herrljunga fram tills dess att han flyttade till Alingsås och innan dess så bodde han, mamman och de flesta av syskonen i ett vitt hus vid tågstationen i Herrljunga.

Nej det är inget konstigt om den bilen observerats på platsen, men enligt min sambo så ska Nathalie om inte väldigt sällan så aldrig befunnit sig i bilen tidigare.
Citera
2008-09-28, 12:12
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Alltså inget underligt om så hundra vittnen hade iakttagit den bilen i fyndområdet med omnejd.

Dock har en granne iakttagit bilen i fyndområdet utan att känna igen den:

Citat:
Det är en kvinna som bor i närheten av brottsplatsen som i våras iakttog hur en bil, mitt i natten, smög fram och tillbaka nedanför åkern där gårdagens hemska fynd gjordes.
- Den stannade, stängde av motorn och släckte lysena. Jag satt och tittade på den men kunde inte urskilja några personer i mörkret. Blåsten gjorde att jag inte hörde något, säger hon.
Bilen åkte därifrån efter en stund, men kom tillbaka och stannade igen.
- Jag väckte min man och vi satt och tittade på den hela tiden. Efter en halvtimme tände jag och släckte taklampan några gånger för att visa dem att de var iakttagna, jag tänkte att det kunde vara tjuvar.
- Då tändes lysena och bilen åkte snabbt i väg.

Fast i mörkret är alla bilar grå, och det behöver ju inte vara samma tillfälle, förstås.
Citera
2008-09-28, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna84
Tycker fynd platsen ser olika ut överallt. På bilden i GP så ser det ut som om hon är hittad bredvid åker, med den lilla vägen emellan.
Men i andra artiklar så står det att hon är funnen i åkern.
Det står oxå i GP att de använder skjulet som man kan se på en av bilderna för sina arbetsredskap, borde man inte då om man nu passerar där ofta bara kunnat gå fram och kolla på detta ställe vad det var djuren grävde efter?

det räcker ju inte att kolla om kroppen ligger nedgrävd?! den blev inte synlig förrän greparna drog upp den ur marken.
Citera
2008-09-28, 12:13
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Lär ju varit planerat då platsen för liket är vald med lokalkännedom. Att pk plötsligt skulle ha ihjäl natalie o sedan i panik kört dennes kropp till sina hem,trakter ser jag som osannolikt.

Huh? Det är väl snarare mer sannolikt att han väljer en plats som han har kännedom av och vet är öde. Smart? Nej, men att mörda folk är inte direkt en smart idé till att börja med...

Sedan så behöver det inte vara pojkvännen som är gärningsmannen, men det blir alltmer sannolikt desto mer man hör om fallet. I mina öron så låter det som om de bråkade om något med samband av hennes födelsedag och det gick för långt. Jag tror inte att det var planerat.
Citera
2008-09-28, 12:14
Medlem
TheRotters avatar
mamman bodde tillsammans med pappan i många år i ett hus i herrljunga. De gick sedan isär och hon tog med barnen och flyttade in i annat hus mitt i herrljunga. Hon träffar en ny och flyttar ut till honom i Fölene. Hon tar med sig barnen dit också men nu har nästan alla blivit stora och flyttat hemifrån.

De yngsta barnen är vid detta tillfälle 16,17 år och har antagligen inte "lekt" i området
Citera
2008-09-28, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
han är med på bild 16 (inte sant CB) ...gula skor

mm...bra jobbat
Citera
2008-09-28, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llanserill
det räcker ju inte att kolla om kroppen ligger nedgrävd?! den blev inte synlig förrän greparna drog upp den ur marken.

Men det som är så konstigt det är om man tittar på bilden i GP så ser det inte ut som att de skulle ha någon anledning att använda grepar just där.

Även bilden i Aftonbladet visar tydligt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3409267.ab
Senast redigerad av Annapanna84 2008-09-28 kl. 12:19.
Citera
2008-09-28, 12:16
Medlem
MrVici0uss avatar
Det tycker vi
Citera
2008-09-28, 12:21
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
han är med på bild 16 (inte sant CB) ...gula skor

...och rakad skalle?
Citera
2008-09-28, 12:22
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Men det som är så konstigt det är om man tittar på bilden i GP så ser det inte ut som att de skulle ha någon anledning att använda grepar just där.

Petitesser, bönner gör som i alla tider, tar vad som finns till hands vid lite extra arbete.

Väntar bara på nästa galning på Fb som påstår att bönnerna var i maskopi med pojkvännen
Citera
2008-09-28, 12:22
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llanserill
Skogen åker same shit enligt mig, finns det åker finns det väl skog i närheten, och då finns det djur och förmodligen hundar åxå.
Jo, men du går inte ut på en åker, även om din hund markerar att det finns nåt jättelattjo på den.
Citera
2008-09-28, 12:28
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:

Varför skulle dom inte använda grepar/gafflar där? Enligt GT så ser han tre hål i backen (där djuren grävt) när han kör förbi med traktorn, bestämmer sig för att dom borde fyllas igen, och slår sedan i något när dom börjar gräva för hand.

Det kan nog vara som Tintin är inne på: att dom då körde upp traktorn, och satte gafflarna i backen för att få upp vad det nu var. Alternativt att dom bestämde sig för att kolla, och satte ett par grepar i backen och bröt till för att lyfta upp föremålet.

Sen finns det ju några hundra andra förklaringar som inkluderar större eller mindre konspirationer, men dom lämnar jag därhän sålänge :foliehatt:
Senast redigerad av ParvixII 2008-09-28 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in