2008-09-27, 22:40
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frk Nyfiken
Funderar på varför inga spår hittades i pv:s bil?
Något borde ju ha hittats när den kollades utav polis.
Vad tyder det på? Detta faktum gjorde nämligen mig övertygad
om att pv var oskyldig.
Något jag inte tror nu, men var är spåren??

Spår av N kanske man fann, men inte spår av brott

https://www.flashback.org/showpost.php?p=11772249&postcount=2147
Citera
2008-09-27, 22:47
Medlem
Chugurhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Spår av N kanske man fann, men inte spår av brott

https://www.flashback.org/showpost.php?p=11772249&postcount=2147
precis så som du skrev då tror jag det skett.
Han begav sig ut för att leta efter henne och dödade henne då.
Citera
2008-09-27, 23:09
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag vet inte hur man pekar ut det. Och det är jättesvårt att se på en så liten bild (man får flytta fokus stegvis och får ingen helhetlig bild). Men om jag fattat det rätt (om man jämför med kartan i AB, så ska det vara i området under texten "Åltorp". Dvs, om man utgår ifrån grannens (den som fann kroppen) hus och flyttar först ett steg till höger med "pilen" och sedan 2-3 steg neråt, så verkar det vara där (lättare att se på en vanlig karta än på flygbild).
Har du varit på platsen och sett var kroppen hittades eller har du gått på Aftonbladets karta? Jag tror inte AB:s karta stämmer exakt. Jag tror kroppen hittats betydligt närmare pojkvännens bostad än 2-3 kilometer.

Med tanke på att kroppen hittades 35 km från den plats där Nathalie senast sågs och det råkar vara nästan i den misstänktes trädgård ser jag fallet som löst.

Jag tror pojkvännen erkänner att ha dödat Nathalie men kommer neka till mord.

Vi får troligtvis svar på var hon dog och när. Eftersom tider och platser hittills har byggt på pojkvännens version har vi nog en hel del fakta att se fram emot.
Citera
2008-09-27, 23:14
Medlem
Tenshiis avatar
Huset som är markerat som PV:s bostad på bilden är fel, bor en helt annan person person där. Han ska ha bott i ett av de andra närliggande precis bredvid, tror att det står totalt 3-4 bostadshus där.

http://img510.imageshack.us/my.php?image=nathalievt0.jpg
Citera
2008-09-27, 23:31
Medlem
mjohan84s avatar
Han ska ju tydligen bo där nu för tiden? Och hur är man funtad om man gräver ner sin mördade flickvän och sedan bor på promenadavstånd till "graven"
Citera
2008-09-27, 23:35
Medlem
Tenshiis avatar
Som folk har sagt tidigare så är han ingen akademiker direkt. Vill minnas att han gick ett par år i den lokala särskolan.
Citera
2008-09-27, 23:36
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Han ska ju tydligen bo där nu för tiden? Och hur är man funtad om man gräver ner sin mördade flickvän och sedan bor på promenadavstånd till "graven"

Kanske ett liknande beteende som när mördare tar "trofeér" dvs olika saker från sina offer och gräver ner dem nära sig.
Citera
2008-09-27, 23:36
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenshii
Huset som är markerat som PV:s bostad på bilden är fel, bor en helt annan person person där. Han ska ha bott i ett av de andra närliggande precis bredvid, tror att det står totalt 3-4 bostadshus där.

http://img510.imageshack.us/my.php?image=nathalievt0.jpg
Sant. Jag gjorde kartan snabbt och pekade inte ut exakt rätt hus. Det stämmer dock på ett ungefär, dvs upphittaren och pojkvännen bor på var sin sida av vägen bara ett stenkast från varandra.
Citera
2008-09-27, 23:48
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenshii
Som folk har sagt tidigare så är han ingen akademiker direkt. Vill minnas att han gick ett par år i den lokala särskolan.
Särskolan? Låter nästan som om han har en diagnos, eller vad har han för problem egentligen? Tystlåten och lite tillbakadragen har man ju läst att han är.
Citera
2008-09-27, 23:48
Medlem
rigbos avatar
GP har fått bekräftat att det är Nathalies pojkvän som är anhållen.
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=448012
Citera
2008-09-27, 23:53
Medlem
Tenshiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag vet inte hur man pekar ut det. Och det är jättesvårt att se på en så liten bild (man får flytta fokus stegvis och får ingen helhetlig bild). Men om jag fattat det rätt (om man jämför med kartan i AB, så ska det vara i området under texten "Åltorp". Dvs, om man utgår ifrån grannens (den som fann kroppen) hus och flyttar först ett steg till höger med "pilen" och sedan 2-3 steg neråt, så verkar det vara där (lättare att se på en vanlig karta än på flygbild).

Nej, jag tror inte att det är där. Kollar man på kartan så ligger det ett hus ca 200 meter till vänster om gruppen med hus där PV ska bo, det är det som håller på att renoveras enligt en av tidningarna. Från deras utfart och rakt över vägen går det sedan en åkerväg nord/nordväst, följer man den så finns det en liten damm (syns inte på bilden men på eniro) samt några små lador eller liknande. Tror mer att det är där. Kollar man på bilderna som finns på BT.se så ser man en kraftledning, den går precis där över och syns även på eniros flygfoto.
Citera
2008-09-27, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Har du varit på platsen och sett var kroppen hittades eller har du gått på Aftonbladets karta? Jag tror inte AB:s karta stämmer exakt. Jag tror kroppen hittats betydligt närmare pojkvännens bostad än 2-3 kilometer.

Med tanke på att kroppen hittades 35 km från den plats där Nathalie senast sågs och det råkar vara nästan i den misstänktes trädgård ser jag fallet som löst.

Jag tror pojkvännen erkänner att ha dödat Nathalie men kommer neka till mord.

Vi får troligtvis svar på var hon dog och när. Eftersom tider och platser hittills har byggt på pojkvännens version har vi nog en hel del fakta att se fram emot.

Du har rätt den, förmodligen hastigt valda gravplatsen ligger nära hans föräldrahem och jag tror också att han kommer att erkänna inom kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in