2008-09-30, 16:44
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Till alla som vill förringa det här brottet. Den här killen är en mördare precis som tyskan i Arboga-fallet.
Låt honom - och hans vänner - hitta på sina egna bortförklaringar.

Jag tänker på en annan mördare, killen som knivhögg sin sambo och hennes femåriga dotter till döds, också någonstans i Arboga-trakten. När polisen kom och hämtade honom sa han: "nu är det slutprovocerat". Jag tycker att uttalandet är ganska avslöjande för den här typen av brottslingar.

När mördaren visar ånger, så handlar det ofta om att han själv fått sitt liv förstört.

Det behöver inte handla om att man vill förringa något. Man kanske vill tänka på brottet ur alla tänkbara vinklar.

Vad är det som säger att det inte var Natalie som provocerade pojkvännen så mycket att det till slut slog slint hos honom så att han dödade henne ?.

Sedan så är det mycket möjligt att de flesta i den situationen inte tagit till samma medel som NG gjorde. Men han tycks varit en av dom som gjorde det.

På sätt har hon till viss del själv orsakat sin egen död.

Om man ser det från den vinkeln.
Citera
2008-09-30, 16:50
Medlem
just_a_girls avatar
Det är väl inte så konstigt att pv inte vill att hans advokat ska yttra sig till media oavsett hur han dödat henne. Varför låta folk gotta sig i detaljer? Tror nog att han mår dåligt av det som hänt (om han nu inte är någon slags dubbelpersonlighet) med tanke på att även han beskrivits som en "fin" kille som ingen skulle tro detta om. Kanske ville hon lämna honom och det svartnade sedan ströp han henne. Tror inte han slagit en stekpanna i huvudet på henne precis. Det är tragiskt alltihop, en ung tjej dödad av sin pojkvän.
Citera
2008-09-30, 17:19
Medlem
Kexet08s avatar
Det är klart att omgivningen undrar vad det va som hände egentligen, har man mördat någon så får man räkna med att stå upp för sina handlingar, och stå till svars.

Man kan ju inte förvänta sig att man kan göra en sån handling och sen tro att människor inte kommer att undra varför och hur det hela gick till?

Min personliga teori om det hela är att det var nån typ av svartsjuka. Tror inte att det handlade om pengar i alla fall..
Citera
2008-09-30, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet08
Det är klart att omgivningen undrar vad det va som hände egentligen, har man mördat någon så får man räkna med att stå upp för sina handlingar, och stå till svars.

Man kan ju inte förvänta sig att man kan göra en sån handling och sen tro att människor inte kommer att undra varför och hur det hela gick till?

Min personliga teori om det hela är att det var nån typ av svartsjuka. Tror inte att det handlade om pengar i alla fall..

min teori är om hon hade tänkt leka med honom den "halmstadskillen" utan att göra slut borde hon kännt till sin pojkväns ilska eftersom hon plötsligt känns medskyldig till sin egen död

inget säger att killen gör rätt fast hon är väl rätt skyldig till urartandet om bråket har sin grund i detta
Senast redigerad av Danneboras 2008-09-30 kl. 17:59.
Citera
2008-09-30, 18:06
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
inget säger att killen gör rätt fast hon är väl rätt skyldig till urartandet om bråket har sin grund i detta

Jaha du. Ni verkar vara rätt förtjusta i det där med hederskultur i Alingsås-trakten...
Citera
2008-09-30, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Jaha du. Ni verkar vara rätt förtjusta i det där med hederskultur i Alingsås-trakten...

Du i något annat ....
Sa inte att han gjorde rätt heller läs ordentigt nästa gång
Alingssåstrakten ja visst samma ungefär som etuna/stockholmstrakten
Ska inte förklara allt här idag men hela min poäng är att fall hon va oskyldig till allting så varför finns det en konversation med en kille när tjejen är tillsammans med honom köpa blommor till sin mamma som tack känns rätt naturligt utan att vara nån körtjej för det
Citera
2008-09-30, 18:29
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Du i något annat ....
Ska inte förklara allt här idag men hela min poäng är att fall hon va oskyldig till allting så varför finns det en konversation med en kille när tjejen är tillsammans med honom köpa blommor till sin mamma som tack känns rätt naturligt utan att vara nån körtjej för det

Att man inte sköter en relation enligt önskan, kan väl aldrig bli till någon som helst medskyldighet till att man blir bragd om livet?

Det finns ingen människa som alltid gör allt rätt och alltid beter sig så att alla blir nöjda och glada. Men för den sakens skull så ska man väl inte belastas med att någon släcker ditt liv. Det låter puckat i mina öron, och faktiskt respektlöst mot NJ som inte längre finns i livet idag.
Citera
2008-09-30, 18:30
Medlem
Citat:
Du i något annat ....

En konversation, eller till och med en flirt, på nätet är inget som ger någon rätten att ta en annan människas liv, ej heller gör det henne "medskyldig" till sin egen död.

Om de här uppgifterna är korrekta, vilket vi inte vet någonting om ännu, så har hennes agerande givetvis en del i ett tänkbart gräl om detta, men ansvaret för vad som sedan skedde är helt och hållet NG:s och ingen annans.
Citera
2008-09-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
En konversation, eller till och med en flirt, på nätet är inget som ger någon rätten att ta en annan människas liv, ej heller gör det henne "medskyldig" till sin egen död.

Om de här uppgifterna är korrekta, vilket vi inte vet någonting om ännu, så har hennes agerande givetvis en del i ett tänkbart gräl om detta, men ansvaret för vad som sedan skedde är helt och hållet NG:s och ingen annans.

ungefär så menar jag att hon har del i detta men inget som ger han rätt att göra exakt som han vill däremot anser jag henne medskyldig till starten utav bråket om detta startat pga flirtandet
Citera
2008-09-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Att man inte sköter en relation enligt önskan, kan väl aldrig bli till någon som helst medskyldighet till att man blir bragd om livet?

Det finns ingen människa som alltid gör allt rätt och alltid beter sig så att alla blir nöjda och glada. Men för den sakens skull så ska man väl inte belastas med att någon släcker ditt liv. Det låter puckat i mina öron, och faktiskt respektlöst mot NJ som inte längre finns i livet idag.

Jo tyvärr om människan i andra delen av förhållandet inte kan styra sin ilska tyvärr
Nej då ingen människa gör allt rätt / däremot tänker jag att bråket som tyvärr om det är så här haft sin botten i detta hon startat med konversationer eller flirtandet
Citera
2008-09-30, 18:48
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Jo tyvärr om människan i andra delen av förhållandet inte kan styra sin ilska tyvärr
Nej då ingen människa gör allt rätt / däremot tänker jag att bråket som tyvärr om det är så här haft sin botten i detta hon startat med konversationer eller flirtandet

Jag kan vara med i biten att hon mycket väl kan ha bidragit till ett gräl av kaliber. Men, jag gillar inte riktigt ordvalet "medskyldig" till att hon inte längre finns i livet idag. Förstår du hur jag tänker?
Citera
2008-09-30, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Jag kan vara med i biten att hon mycket väl kan ha bidragit till ett gräl av kaliber. Men, jag gillar inte riktigt ordvalet "medskyldig" till att hon inte längre finns i livet idag. Förstår du hur jag tänker?

Ja fast det ordvalet kanske inte var lämpligt men du förstår nu hur mina tankegångar går?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in